Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> halvmåne. Nya rosor.
          AnniiPannii
          Inlägg 07-07-2012, 08:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 332
          Medlem nr: 57 464

Hej!

Jag ska anlägga en rabatt som en halvmåne, hade tänkt ha två stolar i "halvmånen". Hade tänkt blanda busk/rabattrososr kanske med klematis som växer på ermeringsjärn eller någon klätterros. Hur stor rabatt tror ni jag behöver?

Nu har jag inhandlat Crocus rose (emanuel) och hc Andersen. Hur långt ifrån varandra ska jag sätta dem?
          Om jag vill ha klematis eller klätterrrosor bakom hur långt bakom behöver det vara?

Har ni några tips på riktigt mörkröda rososr eller fina cremevita/vita som hade passat till mer?

Det kommer vara mörkröda och vita nyanser på rosorna så jag undrar vilken kantväxt ni tycker blir trevligast till. Lavendel/kantnepeta känns lite fel i färgskalan.. Vit nepeta kanske?

Tack på förhand!

--------------------
          Följ min väg mot att bli trädgårdsmästare på www.tradgarderamera.blogg.se

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-06-2025, 10:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon