Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Mullbär
          BigDaddy
          Inlägg 14-08-2012, 19:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 619
          Medlem nr: 25 317

Hej

Nu har ett par av mina mullbärssticklingar börjat hända saker med. Jag satte rätt många i jord på friland, i jord i kruka & i vatten. Ett i kruka har vissnat ner men det har kommit ett litet skott längst nerifrån. El snarare en knopp kom & ett blad slog ut på en liten stjälk som kom.

Sedan har det på en av de jag satte på tomten kommit 5-6 knoppar som när som helst nu slår ut. Det kom knoppar redan för 1,5 vecka sedan & nu har de nästan slagit ut.
          På övriga sticklingar, som vissa vissnat ner, vissa hålls gröna med blad kvar, inte hänt ngt ytterligare med. Inga nya knoppar.

Så nu undrar jag två saker. Dels har dessa två åtminstone tagit sig?
          Hur ska jag behandla dem? Den på friland är ju bara att låta stå kvar för den står där jag vill ha den. Täcka med snö & löv i höst/vinter?
          Hur ska jag göra med det andra? Ska det planteras om el ska jag avvakta?

Det är sista veckan det hänt saker & kanske 1,5 - 2 mån sedan de sattes.

För övrigt blev jag pappa för första gången i fredags till världens sötaste flicka.
          yes.gif

Blir ssvårt att hinna med med alla växter & projekt märker jag direkt men mullbär vill jag ha ngt framöver iaf & har kämpat för.

Redigerat av BigDaddy: 14-08-2012, 19:31

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 13:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon