CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 31-08-2012, 11:35)

Anma jag gillar ju politik men förstår inte att man inte kan diskutera, även om man har olika uppfattningar, utan hårda ord.
Jag respekterar andras åsikt men här i politiktråden gäller bara en åsikt. Varför finns då så många olika partier om bara en är den rätta här för många????
Nu bör vi ju inte diskutera den saken i denna tråden...
Men i alla fall. Jag pratar bara för mig själv nu. Själv tycker jag att jag försöker så långt som möjligt hålla en saklig ton, även om det hänt att jag i ren frustration gått över gränsen. I synnerhet de gånger då min meningsmotståndare gång på gång använt sig av härskarteknik, dumförklarat mina åsikter gång på gång och betett sig allmänt överlägset. Det har till exempel pluppat upp en tråd (inte politiks, men ändå) här i småprat igen där jag blev anklagad för att påstå vissa saker. Med dårens envishet höll jag fast vid att jag aldrig påstått det jag anklagades för. Nu, flera år senare när den tråden ännu en gång hamnade här uppe på de aktuella trådarna läste jag igenom den och kan fortfarande rakryggad säga att jag inte påstått de saker som jag anklagades för.
I politiktrådar finns det några som i princip alltid kommer med personangrepp (Nu menar jag inte mina meningsmotståndare, utan personer som faktiskt rent politiskt står väldigt nära mina egna åsikter) men jag anser mig inte själv tillhöra dem som gör det. Oftast är mina inlägg sakliga, även om jag är väldigt principfast i mina åsikter.
Jag delar inte din åsikt om att det bara finns en politisk åsikt här på odla. Om det var så skulle det inte finnas något att diskutera.
Trots att det är hårda ord i politiken så anser jag att det inte ska bli några underavdelningar i småprat. Det finns redan tillräckligt med sådana, som redan påpekats.
Fast... egentligen, om det blir en politisk underavdelning, det kanske är bara bra. Då kan jag starta hur många politiska trådar som helst utan att människor kan ha några åsikter om den saken, så länge jag startar dem under politik.
Jag tror jag ändrar mig och är för en politisk underavdelning.

(så var det med den principfastheten)