|
|
  |
Gå på andras hundar., Hur tänker ni om detta? |
|
|
|
08-09-2012, 13:21
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Rihane @ 08-09-2012, 12:10)  Att du håller dom i halsbandet anser jag vara en markering från din sida att den som du möter bör hålla lämpligt avstånd från hundarna, att du skyddar hundarna och den du möter. Jag skulle även ha en svag misstanke om att hundarna skulle hoppa på mig om du inte höll in dom på det viset.
Skulle aldrig klappa en hund om jag inte blev erbjuden att göra det Ungefär så tänker jag med... Tar gärna ut avståndet, om jag ser att ägaren markerar "mer space tack"
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
08-09-2012, 13:30
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
CITAT (pejori @ 08-09-2012, 14:21)  Ungefär så tänker jag med... Tar gärna ut avståndet, om jag ser att ägaren markerar "mer space tack" Men pejori om jag går fram till torget och har rollatorn med mig och jag möter 2 hundägare som går i bred, vad skall jag göra då? Tittade igår ner från balkongen och då såg jag 2 kvinnor från grannhuset med sina hundar. Dom tog upp hela gångvägen och dom flyttade sog inte heller när någon kom emot dom utan hon fick gå ut igräset (slänten) eftersom det kom bilar på gatan. Varför kann man då inte gå efter varandra? Elisabeth
|
|
|
|
|
08-09-2012, 13:34
|
Medlem

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 08-09-2012, 14:30)  Men pejori om jag går fram till torget och har rollatorn med mig och jag möter 2 hundägare som går i bred, vad skall jag göra då?
Tittade igår ner från balkongen och då såg jag 2 kvinnor från grannhuset med sina hundar. Dom tog upp hela gångvägen och dom flyttade sog inte heller när någon kom emot dom utan hon fick gå ut igräset (slänten) eftersom det kom bilar på gatan. Varför kann man då inte gå efter varandra?
Elisabeth Håller med där. Det är ju så kort tid man behöver, för att släppa förbi någon. Oförnuftiga människor finns överallt. Självklart tar man inte upp hela gångbanan och går i bredd, varken med hundar eller mammor med barnvagnar...
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
08-09-2012, 13:57
|

Medlem

|
Pejori mammor med barnvagnar går alltid i bredd, även inne i affären. Tyvärr finns det alldeles för många människor som inte längre känner till innebörden av ordet hänsyn
|
|
|
|
|
08-09-2012, 14:04
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (pejori @ 08-09-2012, 14:34)  Håller med där. Det är ju så kort tid man behöver, för att släppa förbi någon. Oförnuftiga människor finns överallt. Självklart tar man inte upp hela gångbanan och går i bredd, varken med hundar eller mammor med barnvagnar...  Precis, dom där konstiga människorna finns överallt..med eller utan hundar. Jag går alltid åt sidan så mycket det går om någon ska förbi eller jag möter någon. En del verkar tycka att det bara är andra som ska flytta på sig.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
Hjortronsylt
|
08-09-2012, 21:12
|
Gäster

|
CITAT (Ugglemormor @ 08-09-2012, 10:48)  Numera samma sak, hon slipper det, men inte grannens katt, den sprutar jag med vattenslangen...... ofog att släppa den obevakad så den river upp i rabatter, anfaller min hund och pissar i växthuset osv ........  Låter som att du överdriver lite här. Hur ofta inträffar dessa händelser egentligen? Men bra att du sprutar vatten på dne med slangen om den gör "dumheter". Finns ju de psykfall som tar till värre metoder för att få bort andras katter från sin gård... CITAT (*Stintan* @ 08-09-2012, 15:04)  Precis, dom där konstiga människorna finns överallt..med eller utan hundar. Jag går alltid åt sidan så mycket det går om någon ska förbi eller jag möter någon. En del verkar tycka att det bara är andra som ska flytta på sig. Dominans hos människor. Eller bara upplåsta egoister.
|
|
|
|
|
08-09-2012, 21:27
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Här där jag bor har vi torgdag varje torsdag !här är det nog så att alla får vika undan för dom som har rullator både folk och fä ! Att ha rullator innebär ju inte att det är fritt fram att plöja och att alla andra ska maka på sig .
|
|
|
|
|
09-09-2012, 07:02
|

Medlem

|
CITAT (Motti @ 08-09-2012, 22:27)  Här där jag bor har vi torgdag varje torsdag !här är det nog så att alla får vika undan för dom som har rullator både folk och fä ! Att ha rullator innebär ju inte att det är fritt fram att plöja och att alla andra ska maka på sig . Motti här har jag aldrig sett en med rollator att "plöja" men du vill väl att alla handikappade och äldre försvinner ur det offentliga livet?????? När t.ex. min 97 åriga svärmor orkar någon gång gå till affären och möter 2 mammor med barnvagnar och som går bredvid varandra och den ena säger till den gamla tanten att "du kan väl gå en annan väg" det skulle du säkert tycker det är rätt eller hur? Enligt mig så har även handikappade och gamla rätt att finnas till Elisabeth
|
|
|
|
|
09-09-2012, 07:22
|

Medlem

|
CITAT (Motti @ 08-09-2012, 22:27)  Här där jag bor har vi torgdag varje torsdag !här är det nog så att alla får vika undan för dom som har rullator både folk och fä ! Att ha rullator innebär ju inte att det är fritt fram att plöja och att alla andra ska maka på sig . Vet du var man kan köpa plog som tillbehör till rollatorn? Jag skulle behöva en...en spetsig sak som slår undan smalbenen på hänsynslösa människor.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
Ugglemormor
|
09-09-2012, 09:36
|
Gäster

|
Även att jag inte är någon kattvän (allergisk) vill jag inte grannens katt illa. En vattenstråle får räcka, men det är jädrans passande av att katten inte gå in där den inte har o göra........ Har hittat den en gång bredvid min fågelbur inne i huset, då blev jag rädd........ numera försvinner katten bara den ser mig, men får se till att den inte kan komma in någonstans, min hund var ju nästan blind och gick efter sitt luktsinne, o blev riven av katten ........ Känner med er som behöver hjälpmedel ute i affärer o dyl. ------  Jag använde kryckor efter förra operationen ...... blev kallad för "jävla kärring, flytt på dig", då kände jag både ilska och sorg att bli behandlad så illa. Själv öppnar jag dörrar, hjälper till om det behövs när jag träffar på en person som har det svårt att ta sig fram........ OBS, gjorde det redan långt innan min operation ....... det hör ju till vanlig, god ton, de som behöver hjälpmedel är ju inte dummare än någon annan, och förtjänar inte bli behandlade illa .....  ...
|
|
|
|
|
09-09-2012, 09:57
|
Medlem

|
--------------------
|
|
|
|
|
09-09-2012, 10:01
|

Medlem

|
CITAT (pejori @ 09-09-2012, 10:57)  Sen kan vi köra rally i gallerian
--------------------
|
|
|
|
|
09-09-2012, 10:09
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 09-09-2012, 11:01)  Sen kan vi köra rally i gallerian  Japp...Kärringrace.
--------------------
|
|
|
|
Ugglemormor
|
09-09-2012, 10:13
|
Gäster

|
Det hände bara en gång, med det räckte........ har hört massa demonstrativa suckar bakom mig när jag inte hann undan tillräckligt snabbt....... och detta ska vara våra ungdommar??????? de hada passerat tonåren.... Bra ide med plogen, ska också skaffa m ig sådan om jag nu blir beroende av rollatorn. Säger till ... så startar vi rallyt!!!!!
|
|
|
|
|
09-09-2012, 10:14
|
Medlem

|
CITAT (Ugglemormor @ 09-09-2012, 11:13)  Det hände bara en gång, med det räckte........ har hört massa demonstrativa suckar bakom mig när jag inte hann undan tillräckligt snabbt....... och detta ska vara våra ungdommar??????? de hada passerat tonåren.... Bra ide med plogen, ska också skaffa m ig sådan om jag nu blir beroende av rollatorn. Säger till ... så startar vi rallyt!!!!! 
--------------------
|
|
|
|
Hjortronsylt
|
09-09-2012, 19:02
|
Gäster

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 08-09-2012, 14:57)  Pejori mammor med barnvagnar går alltid i bredd, även inne i affären. Tyvärr finns det alldeles för många människor som inte längre känner till innebörden av ordet hänsyn Usch vilket gnäll! Vart ska de annars ha sina små barn nånstans, i en ryggsäck????  Personligen tycker jag att varken barnvagnar eller rullator/rullstolar är ivägen för mig. Däremot alla dessa människor som stressar fram med sina kundvagnar ....!
|
|
|
|
|
09-09-2012, 21:31
|
Medlem

|
CITAT (Hjortronsylt @ 09-09-2012, 20:02)  Usch vilket gnäll! Vart ska de annars ha sina små barn nånstans, i en ryggsäck???? Personligen tycker jag att varken barnvagnar eller rullator/rullstolar är ivägen för mig. Däremot alla dessa människor som stressar fram med sina kundvagnar ....! Måste man ha barnvagnen bredvid sig? Hade alltid min framför mig... Tänk dig butik. Trång gång. Mamma med barnvagn på en sida och kundvagn på andra sidan. Möter väninna med barnvagn på en sida och kundvagn på andra sidan. Måste prata och måste stå på bredden..Byt gärna vid behov, ut barnvagn mot make och stoppet är totalt då även männen måste diskutera i bredd... Skulle vara glad, om dom stressade, så jag nådde till mjölken innan den surnar...
--------------------
|
|
|
|
Hjortronsylt
|
09-09-2012, 22:19
|
Gäster

|
CITAT (pejori @ 09-09-2012, 22:31)  Måste man ha barnvagnen bredvid sig? Hade alltid min framför mig...
Tänk dig butik. Trång gång. Mamma med barnvagn på en sida och kundvagn på andra sidan. Möter väninna med barnvagn på en sida och kundvagn på andra sidan. Måste prata och måste stå på bredden..Byt gärna vid behov, ut barnvagn mot make och stoppet är totalt då även männen måste diskutera i bredd...
Skulle vara glad, om dom stressade, så jag nådde till mjölken innan den surnar... Varför inte flytta kundvagnen som står i vägen då? Det brukar jag göra iaf. Vet de med rullator som tar himla tid på sig att gå in genom dörrarna in till varuhuser så man boktavligen sniglar sig fram när man går bakom de. Det kan ju vara minst lika frustrerande!
|
|
|
|
|
09-09-2012, 23:24
|

Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559

|
Ha barnvagn framför sig är väl naturligt?, och gå i bredd är ju lika korkat son de som cycklar i bredd o tror de är odödliga..
--------------------
Kerstin
Ut sementem feceris, ita metes (Cicero)
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|