Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  « < 2 3 4 5 6 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Gå på andras hundar., Hur tänker ni om detta?
          silos
          Inlägg 10-09-2012, 07:40
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 08-09-2012, 14:30) *
          Men pejori om jag går fram till torget och har rollatorn med mig och jag möter 2 hundägare som går i bred, vad skall jag göra då?

Tittade igår ner från balkongen och då såg jag 2 kvinnor från grannhuset med sina hundar. Dom tog upp hela gångvägen och dom flyttade sog inte heller när någon kom emot dom utan hon fick gå ut igräset (slänten) eftersom det kom bilar på gatan. Varför kann man då inte gå efter varandra?

Elisabeth

När jag är på stan med min rollator och möter människor med hundar så stannar jag och börjar prata med dem,beundrar deras vovvar och på det viset möter jag underbara människor och härliga hundar som kommer och nosa på mig.

Att människor går brevid varandra är ju fullt förståeligt,man vill ju prata med varandra medans man promenera.
          Men givetvist behöver man släppa andra att gå förbi!

Saken är den att i dagens samhälle tänker vi människor först på oss själva,både hundägare,icke hundägare och kanske till och med tänker:varför skall jag gå på sidan av vägen och inte den andre!?

CITAT (Hjortronsylt @ 09-09-2012, 20:02) *
          Usch vilket gnäll! Vart ska de annars ha sina små barn nånstans, i en ryggsäck???? rotfl.gif

Personligen tycker jag att varken barnvagnar eller rullator/rullstolar är ivägen för mig.

Håller med dig!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-09-2012, 07:47
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Det går jättebra att ha barnet i ryggsäck 000.gif Sällan jag ser barnvagnar i affären nu för tiden men det kanske beror på att folk tar bilen till affären och då sitter de minsta barnen i sån "Lift" som föräldrarna bär med sig och sätter på kundvagnen.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Hjortronsylt
          Inlägg 10-09-2012, 08:18
          Länk hit: #63

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 10-09-2012, 08:47) *
          Det går jättebra att ha barnet i ryggsäck 000.gif Sällan jag ser barnvagnar i affären nu för tiden men det kanske beror på att folk tar bilen till affären och då sitter de minsta barnen i sån "Lift" som föräldrarna bär med sig och sätter på kundvagnen.

Bara för att just DU inte ser det betyder det ju inte att ANDRA inte gör det... Läste du inte förra sidan föresten? wink.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-09-2012, 08:46
          Länk hit: #64

Medlem

CITAT (Hjortronsylt @ 10-09-2012, 09:18) *
          Bara för att just DU inte ser det betyder det ju inte att ANDRA inte gör det... Läste du inte förra sidan föresten? wink.gif

Var skrev jag något om vad andra än jag själv ser? Hittade du inget bättre att klanka på? giggle.gif

--------------------

Citera
          tomas99
          Inlägg 10-09-2012, 08:47
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 613
          Medlem nr: 3 728

CITAT (*Stintan* @ 10-09-2012, 08:47) *

kvävs inte barnen då om dom ligger i en ryggsäck?. vad otäckt hoppas att ingen kommer på den iden.

--------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.

Citera
          Hjortronsylt
          Inlägg 10-09-2012, 08:56
          Länk hit: #66

Gäster

CITAT (tomas99 @ 10-09-2012, 09:47) *
          kvävs inte barnen då om dom ligger i en ryggsäck?. vad otäckt hoppas att ingen kommer på den iden.

Tror nog att Stintan bara försökte göra sig lustig som ett svar på mitt tidigare inlägg då hon gnällde på hur mycket plats barnvagnar tar.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-09-2012, 09:13
          Länk hit: #67

Medlem

CITAT (tomas99 @ 10-09-2012, 09:47) *

Finns ju ett otal ryggsäckar för att bära barn i, bärstol kanske är mer rätt namn. Mina barn lever fortfarande trots att dom blev burna i sådan på många vandringar.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-09-2012, 09:19
          Länk hit: #68

Medlem

CITAT (Hjortronsylt @ 10-09-2012, 09:56) *
          Tror nog att Stintan bara försökte göra sig lustig som ett svar på mitt tidigare inlägg då hon gnällde på hur mycket plats barnvagnar tar.

Du tror mycket du. Var gnällde jag på att barnnvagnar tar mycket plats?

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 10-09-2012, 09:39
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (*Stintan* @ 10-09-2012, 10:19) *
          Du tror mycket du. Var gnällde jag på att barnnvagnar tar mycket plats?

Ser inte någon som "gnäller" överhuvud taget i denna tråden.
          Börjar fundera på, hur folk definierar ordet gnäll, eller om man sätter likhetstecken mellan "gnäll" och "tyckande"... blink.gif
          M.A.O. Alla som inte tycker som jag, gnäller... dunno.gif

CITAT (kerstin z5-6 @ 10-09-2012, 00:24) *
          Ha barnvagn framför sig är väl naturligt?, och gå i bredd är ju lika korkat son de som cycklar i bredd o tror de är odödliga..

Tycker jag också, speciellt i en affär.

CITAT (silos @ 10-09-2012, 08:40) *
          När jag är på stan med min rollator och möter människor med hundar så stannar jag och börjar prata med dem,beundrar deras vovvar och på det viset möter jag underbara människor och härliga hundar som kommer och nosa på mig.

/::::/

Precis det jag INTE vill att folk gör med mina hundar.
          Går jag så långt i från dig jag kan med kort koppel, borde det ge en indikation på att mina hundar inte är sällskapliga hur "fina" dom än är.. dunno.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-09-2012, 10:01
          Länk hit: #70

Medlem

CITAT (pejori @ 10-09-2012, 10:39) *
          Ser inte någon som "gnäller" överhuvud taget i denna tråden.
          Börjar fundera på, hur folk definierar ordet gnäll, eller om man sätter likhetstecken mellan "gnäll" och "tyckande"... blink.gif
          M.A.O. Alla som inte tycker som jag, gnäller... dunno.gif

..........

Går jag så långt i från dig jag kan med kort koppel, borde det ge en indikation på att mina hundar inte är sällskapliga hur "fina" dom än är.. dunno.gif

Ja man kan ju verkligen undra.. unsure.gif

Håller med där, hur mycket ska man behöva markera för att folk ska fatta att dom ska ge sjutton i min hund. wacko.gif

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 10-09-2012, 10:23
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Har inte läst hela tråden, men här är ett litet tips.

Gula Hund en bra initiativ! Att ha gult på hunden måste inte automatiskt betyda att det är något fel på hunden, kan också betyda att husse/matte vill att hunden ska vara i fred.

Jag tycker att det är hänsynslöst att gå mot hundar, och än värre när man går mot hundar med sina hundar. I synnerhet när man ser att den mötande hunden har uppenbarliga problem med andra hundar... Tur att jag har teknik att klara kalvens små utbrott. smile.gif

Citera
          silos
          Inlägg 10-09-2012, 10:44
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (pejori @ 10-09-2012, 10:39) *

Jag talar med hundägarna och noncalera hundarna och efter en stunds prat kommer alltid hundarna och vill nosa på mig!

Självklart börjar jag inte tala med hundägare som tydligt visar att de inte vill att jag kommer nära dem och deras hundar!

Citera
          pejori
          Inlägg 10-09-2012, 11:29
          Länk hit: #73

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Anma @ 10-09-2012, 11:23) *

Gula Hund en bra initiativ! Att ha gult på hunden måste inte automatiskt betyda att det är något fel på hunden, kan också betyda att husse/matte vill att hunden ska vara i fred.

Jag tycker att det är hänsynslöst att gå mot hundar, och än värre när man går mot hundar med sina hundar. I synnerhet när man ser att den mötande hunden har uppenbarliga problem med andra hundar... Tur att jag har teknik att klara kalvens små utbrott. smile.gif

Testade gula hund här och fick motsatt effekt, då alla kom fram för att fråga varför han har en gul rosett... slap.gif

CITAT (silos @ 10-09-2012, 11:44) *
          Jag talar med hundägarna och noncalera hundarna och efter en stunds prat kommer alltid hundarna och vill nosa på mig!

Självklart börjar jag inte tala med hundägare som tydligt visar att de inte vill att jag kommer nära dem och deras hundar!

tummenupp.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-09-2012, 11:35
          Länk hit: #74

Medlem

CITAT (Anma @ 10-09-2012, 11:23) *

Lite OT men jag tycker att Gula Hund är ett urdåligt förslag men det är en diskussion för sig.

I övrigt håller jag med.

--------------------

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 10-09-2012, 12:00
          Länk hit: #75

Gäster

Där jag bor, finns det massor av gångstigar och jämna mellanrum en "låda" att lägga i det som hundarna haf gjort, men icke!!!! Vissa kunde låta hunden skita bara några meter från avfallstället och sen strunta i att ta upp, så jag brukade ha extra påsar med mig och när jag såg sådant beteende, gav jag påsen till hundägaren och frågade att glömma kan man göra, men upp ska det.......

På tal om barnvagnar, har man blivit tvungen att stiga undan med sin hund när två mammor tar upp hela gångbanan utan att bry sig att det finns både cyklister och äldre och vi med hundar som går där.

När dottern var liten, hade jag henne i en "påse på magen" - typ, och händerna var ju fria när man gick till affären. Inte släpade man dit en barnvagn, inte. När hon blev större, hängde hon i en "ryggsäck" hos sin far, inga beskymmer för att hindra andra som fanns i butiken........

Vi hade även hund då flickan var liten, men upplevde inte att det blev några beskymmer mer än att jag fick lyfta upp hunden om en katt var i närheten eller lösa, större hundar.......
          Även den stackarn hann bli "kattariven" innan man insåg att katter var inget att lita på....... rolleyes.gif .

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 10-09-2012, 12:03
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Jag har här aldrig sett en hund med gult band eller en gul rosett. Men ärligt talat så tittar jag inte heller efter det och går en hundägare åt sidan med sin hund så skulle jag inte heller gå fram.

Men jag är alltid försiktig med främmande hundar.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 10-09-2012, 12:48
          Länk hit: #77

Gäster

Det är en viktig sak som föräldrarna bör lära till sina barn .... hur liten, söt o gullig en liten hund kan då vara så är den inget "gossedjur" för det.
          Även en liten hundrackare kan ha sina "åsikter om " att bli petad och gosad av helt främmande människor.... tummenupp.gif

Citera
          tomas99
          Inlägg 10-09-2012, 13:16
          Länk hit: #78

Medlem
          Antal inlägg: 613
          Medlem nr: 3 728

Jag tycker att hundar tar för stor plats i samhället, hundar går lösa trots koppeltvång på många platser, hundägarna tar inte upp efter hundarna, och om dom gör det så slänger dom påsen i buskarna.

--------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 10-09-2012, 13:52
          Länk hit: #79

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Man skall lära barn att man inte bara går fram till en hund och klappar den och definitivt inte bakifrån.

Jag har bonusbarnbarn som är väldigt hundrädda. Men även min sambo är väldigt försiktig med hundar och så även hans son.
          Men inte hans dotter som har stor hund.

Hörde precis förut att Kvinnan med sin lilla gosehund blev tillsagd att alltid har den i Koppel. Vissa retar sig på det att hon får gå lös ibland. När vi sitter nere på gården så är hon mestadels lös men går inte ifrån oss.

Jag vet ju att även små hundar är ofta bitska men den vill ju bara bli kliad. Men det är klart, den hundrädda vet inte det.

Edelweiss

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-09-2012, 14:47
          Länk hit: #80

Medlem

Jag tycker att man ska respektera koppeltvång som det faktiskt är i många kommuner idag. Tyvärr vet många hundägare inte ens att de bör kolla i kommunens lokala ordningsstadga vad som gäller utöver vad lagen säger.
          Sen tycker jag att många generaliserar och drar alla hundägare över en kam och bara ser det som är dåligt. Det finns faktiskt massor av skötsamma hänsynsfulla hundägare!

Elisabeth det finns många hundklubbar som är ute i skolorna för att informera och lära barn hur man ska bete sig med hundar. Det borde göras mer sånt. Det är nog inte så förvånande att föräldrar som inte själva har någon hundvana inte kan lära sina barn hur dom ska bete sig. För oss med hunderfarenhet är det självklart men det är det inte för den okunnige. Då kan vi hjälpa till och lära barnen istället för att bara klaga på dom som inte vet.

Redigerat av *Stintan*: 10-09-2012, 14:51

--------------------

Citera

6 sidor V  « < 2 3 4 5 6 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-09-2025, 23:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon