Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> MULLBÄRSTRÄD, Bästa sätt för övervintring ?
          torkil
          Inlägg 13-09-2012, 17:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 172
          Medlem nr: 15 850

Hej. Var på Gotland nu för några veckor sedan och i botaniska trädgården i Visby hittade vi mullbärsträd med mogna frukter. Nog det godaste bär jag nånsin smakat, fantastiskt !!! Har sedan läst allt jag kommit över om mullbärsträd bl.a här på forumet. Har nu, trots att jag har zon 2-3 , inte kunnat motstå skaffa ett, det svarta Morus nigra som är det minst härdiga har jag förstått. Har hittat et bra söderläge med sol och där husgaveln skyddar lite. Tjejen på plantskolan, Solhaga Kristianstad, verkade kunnig och menade att det skulle klara sig i zon 2-3 men råde mig ju bl.a. täcka med bark el. löv på marken. Har ju läst här om olika knep men vet inte om jag förstår riktigt. Kan man "gömma hela trädet, ca 1 m högt, i en enda stor lövhög ? Har en massa överblivna fönster, skulle man kunna bygga in det ? Har för mig att jag läst att härdigheten ökar med åren, är det så ?
          Hoppas på tips o råd från kunniga forumister här.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 16:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon