|
|
  |
Är så trött, på att alla klagar |
|
|
|
29-09-2012, 10:54
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (*Stintan* @ 28-09-2012, 23:01)  Kanske har det blivit aningens för lågt i tak för att alls kunna diskutera något.  Ja, det är nog så, i allafall diskutera något som är intressant gita
|
|
|
|
|
29-09-2012, 10:55
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Mamamaggan! Jamen då låter jag bli. Det är nog bara att inse att forumet aldrig kommer att bli som det en gång var. Jag tänker inte försöka övertala någon att komma tillbaka eftersom jag anser att det är upp till var och en och ingen ska behöva förklara sin bortavaro. Jag tror också precis som Herkules att fler än vi tror går in här och läser och har koll på vad som händer men att dom inte känner för att delta eftersom aktivitetsnivån är så låg och inget kul diskuteras.
Redigerat av *Stintan*: 29-09-2012, 10:56
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
29-09-2012, 10:58
|

Medlem
Antal inlägg: 486
Medlem nr: 71 323

|
CITAT (gnon49 @ 29-09-2012, 11:13)  Själv tycker jag om diskussioner som är roliga, ibland lite högljuda, ibland lite av varje, givetvis beroende av vilket ämne som diskuteras. Avvikelser från ämnen kan vara av godo om det hettar till och gör inte så mycket tycker jag. Rena personangrepp, öknamn eller liknande skall inte få förekomma, men i övrigt skall det vara högt till tak om forumet skall upplevas som intressant o givande. Måste jag väga orden på guldvåg avstår jag hellre. Jag är ny här, men har varit hyfsat aktiv den senaste månaden eller så. Och alltid parallellt som jag är inloggad på Facebook. Jag använder de två fora helt annorlunda och tror inte att de konkurrerar med varann. Vad som däremot är avskräckande är allt tjafs. Jag vill inte ens tänka på hur det var tidigare, eftersom det sägs ha varit värre. Det jag pratar om är inte sakliga diskussioner eller ens OT-inlägg i trådar, utan det är helt vanliga användare -- inte troll -- som använder nästan varenda tråd de gör inlägg i till sitt privata sandlåde-bjäbbande. Jag försöker hålla mig undan både dem och trådarna de kapar men eftersom de är rätt aktiva förekommer detta meningslösa, otroligt barnsliga och jobbiga tjafs nästan överallt här. Edit: Jag tycker att så många här är verkar vara jättetrevliga människor. Och att det är det som är anledningen till att jag fortfarande är kvar
Redigerat av Katarina Odla.nu: 02-10-2012, 10:39
--------------------
"Il faut cultiver notre jardin." Ur 'Candide' -- Voltaire
Zon 3
|
|
|
|
|
29-09-2012, 11:09
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
Jag kikar in på Odla nu och då, ibland går det långt mellan gångerna. Vad är det som har hänt? Kan någon länka till tråd/trådar som förklarar? Eller ge någon klargörande information på något annat sätt? Tack på förhand!
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
Ugglemormor
|
29-09-2012, 11:28
|
Gäster

|
Ja men visst har det varit rätt så tunnsådd här ett bra tag, men har inte tänkt mer om orsaker till det, kanske kan det vara att tiden räcker inte till eller intresset just nu ........ Om man ska delta i någon diskussion så då kan man inte hoppa in lite då och då, det blir fel eller man själv fattar fel beslut i diskussionen man inte följt med hela tiden. ..... Jag är inte med i den FB som ni andra är, utan med en med mina irl-vänner, men även där blir det just nu så att man inte hoppar in än ett par ggr i veckan, de vet orsaken och man kan ju snacka i telefon med den man vill, om det behövs. Det är skönt att det har blivit mer ordning här, men samtidigt börjar man välja sina ord för att inte hamna snett, både gott o ont (i mitt fall).......  men skönt att kunna rätta till sina fel .... Jag känner gott mot alla er som finns här, trots vissa motsättningar så har det lärt en massa nytt. Brukar blädra runt både här i "småprat" och trädgårdsidan när jag nu inte kan göra mycket annat. Jag tror att en del mår inte så bra (jukdommar, värk) och har inte orken att hänga kvar, men tror på att de återkommer när de känner sig för det. Även jag saknar flera av de som inte synns just nu här. Detta var mina funderingar om det hela när jag läste i denna tråd. ........
Redigerat av Ugglemormor: 29-09-2012, 11:31
|
|
|
|
|
29-09-2012, 11:45
|

Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem nr: 3 958

|
CITAT (FruTrädgårdstomte @ 29-09-2012, 09:58)  Jag är ny här, men har varit hyfsat aktiv den senaste månaden eller så. Och alltid parallellt som jag är inloggad på Facebook. Jag använder de två fora helt annorlunda och tror inte att de konkurrerar med varann. Vad som däremot är avskräckande är allt tjafs. Jag vill inte ens tänka på hur det var tidigare, eftersom det sägs ha varit värre. Det jag pratar om är inte sakliga diskussioner eller ens OT-inlägg i trådar, utan det är helt vanliga användare -- inte troll -- som använder nästan varenda tråd de gör inlägg i till sitt privata sandlåde-bjäbbande. Jag försöker hålla mig undan både dem och trådarna de kapar men eftersom de är rätt aktiva förekommer detta meningslösa, otroligt barnsliga och jobbiga tjafs nästan överallt här.
Edit: Jag tycker att så många här är verkar vara jättetrevliga människor. Och att det är det som är anledningen till att jag fortfarande är kvar  Det du nämner ovan är precis min åsikt  Allt tjaffs är avskräckande och jag tror mig veta att flera gamla medlemmar just lämnat odla.nu av den anledningen. Så länge detta tjaffs kvarstår, må det vara troll eller inte, så kommer odla.nu inte att förrändras. Men det är min åsikt.
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|
|
|
|
|
29-09-2012, 12:45
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (*Stintan* @ 29-09-2012, 13:39)  Om jag vore en av dem skulle jag vilja få veta det! Jag tycker att det är högst olustigt med sånt här hymlande Men eftersom klartext inte accepteras numera så kanske man inte ska säga A när man inte kan säga B. Här håller jag med, vad blir bättre av alla dessa antydningar om ditten och datten. Tala klartext ELLER VAR TYST! GITA
|
|
|
|
Ugglemormor
|
29-09-2012, 12:49
|
Gäster

|
.....  kanske bäst så ......
|
|
|
|
|
29-09-2012, 13:36
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (FruTrädgårdstomte @ 29-09-2012, 11:58)  Jag är ny här, men har varit hyfsat aktiv den senaste månaden eller så. Och alltid parallellt som jag är inloggad på Facebook. Jag använder de två fora helt annorlunda och tror inte att de konkurrerar med varann. Vad som däremot är avskräckande är allt tjafs. Jag vill inte ens tänka på hur det var tidigare, eftersom det sägs ha varit värre. Det jag pratar om är inte sakliga diskussioner eller ens OT-inlägg i trådar, utan det är helt vanliga användare -- inte troll -- som använder nästan varenda tråd de gör inlägg i till sitt privata sandlåde-bjäbbande. Jag försöker hålla mig undan både dem och trådarna de kapar men eftersom de är rätt aktiva förekommer detta meningslösa, otroligt barnsliga och jobbiga tjafs nästan överallt här. Edit: Vill påpeka att det bara är 2-3 medlemmar jag syftar på och att jag tycker att så många andra här är verkar vara jättetrevliga människor. Och att det är det som är anledningen till att jag fortfarande är kvar  att peka ut - fast ändå inte - 2-3 medlemmar så som du gör är fult, spit it out eller var tyst!du hade kunnat skriva precis det du skrev utan antydningar att det bara är vissa som "förstör". jävla trams.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
Ugglemormor
|
29-09-2012, 14:00
|
Gäster

|
snälla, detta ger bara splittringar och massor av onödiga misstankar och vi ska ju hålla mer ordning här, så om de flesta går med gott exempel, kanske en del lugnar ner sig med tiden...... va tror ni?
|
|
|
|
|
29-09-2012, 14:16
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Fast om man pekar ut någon som troll är det en form av personangrepp och det skulle vi inte hålla på med. Jag har slutat och istället struntar i denne. Vad beträffar påhoppet i mustråden så var det tyvärr en klar bom, jag hann inte läsa det. Jag gick in i tråden först när forumvärden stod som senaste skribent och då var det rensat. Snullet.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
29-09-2012, 14:29
|

Medlem
Antal inlägg: 486
Medlem nr: 71 323

|
Jag tycker att den här tråden bevisar min poäng glasklart.
--------------------
"Il faut cultiver notre jardin." Ur 'Candide' -- Voltaire
Zon 3
|
|
|
|
|
29-09-2012, 14:47
|

Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem nr: 3 958

|
CITAT (FruTrädgårdstomte @ 29-09-2012, 13:29)  Jag tycker att den här tråden bevisar min poäng glasklart.
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|
|
|
|
|
29-09-2012, 15:19
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (FruTrädgårdstomte @ 29-09-2012, 15:29)  Jag tycker att den här tråden bevisar min poäng glasklart. Kanhända är jag korkad men rutan är skitig. Du kanske kan putsa den så att jag förstår.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
29-09-2012, 16:32
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
CITAT (Gita @ 29-09-2012, 13:45)  Här håller jag med, vad blir bättre av alla dessa antydningar om ditten och datten. Tala klartext ELLER VAR TYST! GITA I princip håller jag med dig men när jag har varit tydlig med vad/ vilka jag har menat på forumet så har inläggen raderats... Kan bara tala för mig själv men eftersom denna tråden redan har börjat utvecklats åt ett håll jag inte ville se så ska jag hålla min aversion mot en viss person för mig själv och istället alltid ta den diskussionen med Katarina eller Staffan på odla hädanefter. CITAT (FruTrädgårdstomte @ 29-09-2012, 15:29)  Jag tycker att den här tråden bevisar min poäng glasklart.
--------------------
|
|
|
|
|
29-09-2012, 16:46
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
Har skumläst tråden, men absolut inte allt. Talar som vanligt bara för mig själv. För min del har jag fått tillbaka mitt liv och har därför inte lika stort behov av att hänga på odla. På FB finns jag mer, där finns mina irl-vänner och en massa FB vänner som jag har sjukt roligt med i våra knäppa trådar. Dessutom är jag aktiv där i olika Whiplash-grupper och informerar människor med liknande skada som jag haft om det jag varit med om. Förutom det är jag involverad i projekt inom solrosuppropet.se. Just nu är det viktigare än odla. Förutom jobbsök, som jag ser som allra viktigast. Jag är också mindre aktiv här för att jag tycker att forumet blivit tråkigt. Det hänger även på mig att det blivit så, jag vet. Men som sagt, detta forum och i synnerhet småprat där jag mest hängt är inte högprioriterat i mitt liv just nu. Om jag försvinner allt för långa tider och ingen vill ta över hemliga tomten (om det nu blir någon) så hojta till i Odlas Facebookgrupp. Där finns folk som är vän med mig på facebook och på så vis kan man få tag på mig. För jag vill inte att den roliga traditionen tar slut och håller gärna i det även i fortsättningsvis, även om jag personligen är mindre aktiv här. Och vem vet, kanske jag återkommer. Men då får det bli mer fart i småpart först.
|
|
|
|
|
29-09-2012, 17:02
|

Moderator
Antal inlägg: 21 592
Medlem nr: 27 097

|
Det kan inte bli fart här med endast ett fåtal medlemmar här!!
Dessutom börjar även jag tröttna!
Finns en som gör allt för att förstöra och tom får jag på moppo för att jag råkar påpeka det!
|
|
|
|
|
29-09-2012, 17:10
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
Sluta klaga på att här är tråkigt. Vem tror ni ska sätta fart på forumet ? Det är ju medlemmarna som är forumet - som gör forumet. Utan dom blir det inget forum. I stället för att försvinna och sen återkomma om det blir mer fart får ni väl bidra till den fart nu direkt då.
Jag är inte särskilt aktiv själv men jag klagar inte heller på att andra inte gör något. Vem tror ni ska orka eller vilja komma som ny medlem med den stämning och klagan som nu råder.
Om man upprepar en mening tillräckligt många gånger blir den till en sanning.
|
|
|
|
|
29-09-2012, 17:12
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (Alba @ 29-09-2012, 18:10)  Sluta klaga på att här är tråkigt.
Om man upprepar en mening tillräckligt många gånger blir den till en sanning. Alldeles sant!!!
|
|
|
|
|
29-09-2012, 17:14
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
Tycker tvärt om, att aktiviteten ökat det sista. IOFS har jag varit frånvarande under en vecka, men även jag måste få sova, när jag är sjuk. Känner inte att jag sviker forumet, för att jag prioriterar annat, kvällstid.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|