CITAT (Alba @ 29-09-2012, 18:19)

Jag tycker inte alls att vi ska prata om att svika. Vi har väl inte gett något löfte om evig trohet.
Det är väl bara sunt att ha ett liv utanför forumet.
Tack för dom orden Alba! Det är så jag känner också.
Jag har gått in här regelbundet sen 2006 ungefär. Ibland har jag deltagit i ngn diskussion men oftast inte.
På senare år - senaste året tror jag faktiskt - har tonen faktiskt ändrats. Till det trista i mina ögon. Jag är inte så intresserad av politik tex.
Men har någon tänkt på att MODET är gällande även här? Jag tänker då på trädgårdsintresset. Jag har fått massor av hjälp här med min lilla trädgård och alla mina växter. Nu prunkar trädgården (ok, det är höst, så det är inte såå mycket som prunkar (men stormhatten jag köpte från Odla börjar slå ut nu!)) Intresset för trädgård kanske har börjat klinga av?
Vad jag menar är att man hänger på ett forum så länge man har intresse av det, dvs så länge växter är huvudintresset så hänger man här.
Sen ett drygt år tillbaka så har vi en hund. Det har minskat mitt intresse för trädgård väsentligt men inte helt.
Sen det här med tråkigheten. Ja, jag gillar inte de där snabba trådarna tex nummertråden som fanns förr. Eller Svammeltråden. Eller andra snabba trådar där man inte har en chans - eller rättare - intresse av att hålla på.
Var skall man placera sin fråga? När det nu finns givna trådar för vissa vardagsfrågor och man kanske inte känner för att ställa sin fråga just där. Startar man en ny tråd finns/fanns ju risken att svaret blev att "det finns redan en tråd för ämnet, ställ den där!" Ja, då avtar ju lusten så klart.
Många ord. Hoppas någon fattar vad jag menar.
Bee / hundägare med liten trädgård med numera många vanskötta rosor