Hej alla,
Kan inte låta bli att ta upp en annan aspekt med rökning som man kanske inte tänker på.
Ta och tänk hur skulle det kännas om rökaren råkar för en olycka eller skada och måste opereras???

Jag fick komma hem i väntan på min op. när de inte kunde ta det medsamma o jag skulle klara av några veckors väntan när det inte var helt så galet, men måste opereras.......
Det sista läkaren frågade mig innan vi bestämde att gå o boka in op. var att om jag röker.......
och det gör jag inte -------- han sade att de har noll tolerans mot rökare, de opererar inte rökare på ortopedklinikerna längre pga. dålig resultat och dålig läkning......
Ja, vad gör man då? samma sak gäller även övervikt ---- ner i vikt, sedan får man sin operation.... hårda bud med andra ord.....
Bara en tanke till depatten om rökning som jag fick veta om ---- men det finns varken det ena eller det andra, så snart ligger jag där, tyvärr blir det större op. än jag trodde, men är glad och nöjd och fått mer smärtlindring under tiden .........

Jag kommer att gå med i ryggopererades unders. och ska fylla i mina papper, der är frivilligt, men kan jag bidra med något så gör jag det .....