| |
|
  |
Drömhotellet, Fawlty towers eller annat? |
|
|
|
|
19-10-2012, 19:01
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
CITAT (silos @ 19-10-2012, 19:55)  Men fy så nyfiken jag nu blev!  Grrr
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-10-2012, 19:03
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (silos @ 19-10-2012, 19:45)  Men gör vi inte alla på det viset mer eller mindre,eftersom vi var och en upplever världen genom våra känslor och tittar på allt genom våra ögon,lyssnar genom våra öron?
Vad det gäller stickningen tänkte jag delvis så,men inte helt och hållet!Du lämnade dock möjlighet till många tolkningar med dina ord! Nej. Det gjorde dom inte. Dom stod för just det jag sa "bedrövligt" Jag tolkar inte in, vare sig egna tolkningar eller ev. "tonläge" i en skriven text. Jag läser det som står, då jag inte ser, hör eller känner personen som skrivit det. Har jag träffat personen, kan jag tolka in humor i ett inlägg, som andra tolkar fördömande, men endast om jag VET vem personen är. Men svarar någon "varför lägger du dig i" på någons inlägg, ser jag bara ett otrevligt svar på ett inlägg.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
19-10-2012, 19:04
|
Medlem
Antal inlägg: 8 739
Medlem nr: 43 937

|
CITAT (gunsta @ 19-10-2012, 14:58)  Ett trevligt hotellminne från Grekland - bodde i ett mycket stort och gammalt hotell - tjusig byggnad och med en fantastisk atmosfär och det bästa av allt: en makalöst vacker trädgård till hotellet - tuppkammar växte där. Så fort jag ser dessa blommor är jag tillbaka i tiden och 'vandrar i den sanslöst vackra trädgården'. Det är ju fantastiskt att man kan minnas trevliga semestrar bara genom en blomma eller någonting annat. Man får uppleva semestern dubbelt upp! Man kanske ska norpa med sig en och annan planta på semestern ...
--------------------
Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-10-2012, 19:05
|
Medlem

|
CITAT (gnon49 @ 19-10-2012, 19:47)  Huga här blir en del att radera. Lika bra det kanske. Stygga mig. Nu är jag snäll igen. För idag alltså.  Tror du??? Å F*N, glömde allt OT ju.. Ja ja, admin ska ha att göra dom också.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
19-10-2012, 19:07
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Ugglemormor @ 19-10-2012, 19:33)  Stintan Kanske det, men vi är rädda om varandra och vi vill endast väl. Det är en gudagåva att hitta en väninna som man kan dela mycket med, i våra tankar och vad vi har på hjärtat. Man är ju rätt så försiktig med i forumet, men tiden ger det man inte väntar sig och för samman människor, jag tycker att det är härligt och mindre gnissel skulle det bli om även andra hade mer öppet sinne, nu menar jag att alla blir vänner med alla på samma sätt, men att låta tiden visa vart man är på väg.
Saker och ting kan te sig mycket annorlunda här, men är inte det irl. ........ Men era privata förehavanden kan ni väl avhandla i PM eller mail.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
19-10-2012, 19:09
|
Medlem

|
CITAT (gunsta @ 19-10-2012, 14:58)  Ett trevligt hotellminne från Grekland - bodde i ett mycket stort och gammalt hotell - tjusig byggnad och med en fantastisk atmosfär och det bästa av allt: en makalöst vacker trädgård till hotellet - tuppkammar växte där. Så fort jag ser dessa blommor är jag tillbaka i tiden och 'vandrar i den sanslöst vackra trädgården'.
Nu för tiden föredrar vi stora anonyma hotell med hög standard - vi är måna om vår integritet. Hotellen med familjär stämning roar oss inte längre, dom har vi avverkat. Dofter får mig att göra så. Förknippar ofta dofter, (oftast kryddor) med platser jag varit på.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-10-2012, 19:14
|
Medlem
Antal inlägg: 8 739
Medlem nr: 43 937

|
Jag funderade ett tag på hur man kan få diskussionen i den här tråden tillbaka till vad huvudrubriken säger att tråden handlar om: Drömhotellet, Fawlty towers eller annat?Så kom jag på att den delen av diskussionen som innehåller personliga påhopp, oförmåga att fokusera på ämnet och ovilja att första vad andra menar är ju precis vad vi kan se i serien Fawlty towers ... CITAT (pejori @ 19-10-2012, 20:09)  Dofter får mig att göra så. Förknippar ofta dofter, (oftast kryddor) med platser jag varit på. Samma med maträtter. Jag kan fortfarande minnas en Greklandsresa jag gjorde som tonåring, när jag äter grekisk sallad och feta-ost.
--------------------
Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-10-2012, 19:19
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
Ok. Nu ska jag säga en sak. Hoppa på mig om ni vill. Jag börjar bli lika trött på ert hoppande På Ugglemormors sätt att skriva och vara som ni är trötta på just det. Jag lovar, ni kan tjata hål i huvudet på alla här i forumet, tjata hål på hela forumet också för den delen. Hon kommer inte att ändra sig nämnvärt för det. Förutom att nicket Ugglemormor trots allt är bra mycket mer ödmjukt än det tidigare nicket.
Så för allas trevnad. Om ni vill gnälla om Ugglemormor starta en egen tråd om det istället för att tjafsa sönder var och varannan tråd som finns.
Tack för ordet.
Har någon något att säga om det här till mig så ta det i PM, för jag tänker inte vara med och besudla forumet med mer skit om detta.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-10-2012, 19:20
|
Medlem

|
CITAT (Natur liv @ 19-10-2012, 20:14)  Jag funderade ett tag på hur man kan få diskussionen i den här tråden tillbaka till vad huvudrubriken säger att tråden handlar om: Drömhotellet, Fawlty towers eller annat?
Så kom jag på att den delen av diskussionen som innehåller personliga påhopp, oförmåga att fokusera på ämnet och ovilja att första vad andra menar är ju precis vad vi kan se i serien Fawlty towers ...
Samma med maträtter. Jag kan fortfarande minnas en Greklandsresa jag gjorde som tonåring, när jag äter grekisk sallad och feta-ost.  Sant, vi är nog Fawlty towers lite till mans.. Har en förkärlek för arabiska resmål och med alla arabiska grannar, kastas jag ofta tillbaka till Marocko, som var/är mitt favoritresmål.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-10-2012, 19:24
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Anma @ 19-10-2012, 20:19)  Ok. Nu ska jag säga en sak. Hoppa på mig om ni vill. Jag börjar bli lika trött på ert hoppande På Ugglemormors sätt att skriva och vara som ni är trötta på just det. Jag lovar, ni kan tjata hål i huvudet på alla här i forumet, tjata hål på hela forumet också för den delen. Hon kommer inte att ändra sig nämnvärt för det. Förutom att nicket Ugglemormor trots allt är bra mycket mer ödmjukt än det tidigare nicket. Så för allas trevnad. Om ni vill gnälla om Ugglemormor starta en egen tråd om det istället för att tjafsa sönder var och varannan tråd som finns. Tack för ordet. Har någon något att säga om det här till mig så ta det i PM, för jag tänker inte vara med och besudla forumet med mer skit om detta.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
19-10-2012, 19:29
|

Medlem

|
CITAT (pejori @ 19-10-2012, 20:20)   Sant, vi är nog Fawlty towers lite till mans.. Har en förkärlek för arabiska resmål och med alla arabiska grannar, kastas jag ofta tillbaka till Marocko, som var/är mitt favoritresmål.  Hahaha där var jag en gång över jul, då hämtade dom upp en stor julgran i mellanlandning i Paris o så serverades det svensk julmat på marockanskt vis och det var ingen höjdare precis.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
19-10-2012, 19:57
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Visst har Anma rätt men ibland blir det bara för mycket av levnadshistorier man hört till leda. För man får väl ifrågasätta fortfarande. Fast man kan ju alltid se det från den komiska sidan eller tiga. Tyvärr har jag vaknat på fel sida i dag verkar det som.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-10-2012, 20:08
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
CITAT (gnon49 @ 19-10-2012, 20:57)  Visst har Anma rätt men ibland blir det bara för mycket av levnadshistorier man hört till leda. För man får väl ifrågasätta fortfarande. Fast man kan ju alltid se det från den komiska sidan eller tiga. Tyvärr har jag vaknat på fel sida i dag verkar det som. Inte bara ibland, oft blir det för mycket men jag tror att det är bättre att ignorera
|
|
|
|
|
|
|
|
19-10-2012, 20:25
|

Medlem

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 19-10-2012, 21:08)  Inte bara ibland, oft blir det för mycket men jag tror att det är bättre att ignorera Jo jag vet att jag har svårt för det där med att ignorera så ber om ursäkt för det. Sätter mig på händerna.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-10-2012, 20:54
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (*Stintan* @ 19-10-2012, 20:07)  Men era privata förehavanden kan ni väl avhandla i PM eller mail. Du är bra duktig på att tala om för andra vad de skall göra eller inte göra! CITAT (Anma @ 19-10-2012, 20:19)  Ok. Nu ska jag säga en sak. Hoppa på mig om ni vill. Jag börjar bli lika trött på ert hoppande På Ugglemormors sätt att skriva och vara som ni är trötta på just det. Jag lovar, ni kan tjata hål i huvudet på alla här i forumet, tjata hål på hela forumet också för den delen. Hon kommer inte att ändra sig nämnvärt för det. Förutom att nicket Ugglemormor trots allt är bra mycket mer ödmjukt än det tidigare nicket.
Så för allas trevnad. Om ni vill gnälla om Ugglemormor starta en egen tråd om det istället för att tjafsa sönder var och varannan tråd som finns.
Tack för ordet.
Har någon något att säga om det här till mig så ta det i PM, för jag tänker inte vara med och besudla forumet med mer skit om detta. Bra skrivet!
|
|
|
|
|
|
|
|
19-10-2012, 21:20
|

Medlem
Antal inlägg: 5 616
Medlem nr: 48 334

|
CITAT (Anma @ 19-10-2012, 20:19)  Ok. Nu ska jag säga en sak. Hoppa på mig om ni vill. Jag börjar bli lika trött på ert hoppande På Ugglemormors sätt att skriva och vara som ni är trötta på just det. Jag lovar, ni kan tjata hål i huvudet på alla här i forumet, tjata hål på hela forumet också för den delen. Hon kommer inte att ändra sig nämnvärt för det. Förutom att nicket Ugglemormor trots allt är bra mycket mer ödmjukt än det tidigare nicket.
Tack för ordet.
Har någon något att säga om det här till mig så ta det i PM, för jag tänker inte vara med och besudla forumet med mer skit om detta. Tack Anma - ytterligare en tråd förstörd som faktiskt kunde ha blivit trevlig, ständigt detta hackande .... fy tusan
--------------------
Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
|
|
|
|
|
|
|
|
19-10-2012, 21:33
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (Anma @ 19-10-2012, 20:19)  Ok. Nu ska jag säga en sak. Hoppa på mig om ni vill. Jag börjar bli lika trött på ert hoppande På Ugglemormors sätt att skriva och vara som ni är trötta på just det. Jag lovar, ni kan tjata hål i huvudet på alla här i forumet, tjata hål på hela forumet också för den delen. Hon kommer inte att ändra sig nämnvärt för det. Förutom att nicket Ugglemormor trots allt är bra mycket mer ödmjukt än det tidigare nicket.
Tack för ordet.
Har någon något att säga om det här till mig så ta det i PM, för jag tänker inte vara med och besudla forumet med mer skit om detta. Tack....
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
19-10-2012, 22:09
|

Medlem
Antal inlägg: 5 616
Medlem nr: 48 334

|
Natur liv - jag ber om ursäkt för att jag gick utanför ämnet - ditt initiativ och din tråd var mycket trevlig, tyvärr förstördes den och detta gjorde mig upprörd. Än en gång - förlåt
--------------------
Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
|
|
|
|
|
|
|
|
19-10-2012, 22:17
|

Moderator
Antal inlägg: 21 592
Medlem nr: 27 097

|
Hej och hå!
Fortsätt på vad som står i trådstarten då och strunta i resten!
Är ju inte så värst berest så.....
Men läser gärna andras berättelser!
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|