Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  « < 2 3 4 5 6 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Drömhotellet, Fawlty towers eller annat?
          professor Glömst...
          Inlägg 19-10-2012, 22:51
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem nr: 53 000

Själv brukar jag semestra i någon liten övergiven jordkula, helst någon som ligger på gångavstånd från min omoderna och utkylda backstuga där det mesta av livets goda saknas. På så sätt spar jag in både buss- och flygbiljett, liksom hotellkostnad och transfer, och kan hänge mig åt tillfredsställelsen över att ingen på odla forum kan racka ner på mig för att jag har för lyxiga vanor. Det är verkligen en underbar semester varje gång och jag -- till skillnad från så många andra -- behöver inte ha dåligt samvete när jag tänker på all fattigdom som hemsöker världen, barnfattigdom likaväl som vuxenfattigdom, som jag annars ju vore förpliktad att gräma mig fördärvad över. Samtidigt kan jag i lugn och ro fundera över varför vuxna människor ibland beter sig som avundsjuka småungar under det att jag stint tittar mig själv i den spruckna spegeln och undrar om jag själv kanske beter mig lika barnsligt. Men det är väl ändå inte möjligt? -- Med andra ord: varför all denna negativism, denna självgodhet, detta klankande på andra i stället för det som borde vara naturligt: ett positivt intresse för andra människors skiftande erfarenheter av tillvaron?

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 19-10-2012, 23:16
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Jättetrist när en bra tråd bara dumpas ner i diket.Känns som man inte har nån lust att delta mer.Iofs ingen nu känsla.

Redigerat av kerstin z5-6: 20-10-2012, 10:47

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          hattstugan
          Inlägg 19-10-2012, 23:18
          Länk hit: #63

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Nähä! Ännu en tråd som bara förstörs av illasinnade!

Varför kan man inte bara bortse från förstörarna och fortsätta skriva sina upplevelser?????

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-10-2012, 23:40
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Synd att folk inte kan ta en ursäkt sad.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 20-10-2012, 06:08
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Kerstin när skall du åka till Almuneca igen? Vi trivdes där ju också väldigt bra. Våra bekannta som har lägenhet där, är där redan igen för att övervintra där.

Vi var där en hel december och det var underbart.

Elisabeth

Citera
          silos
          Inlägg 20-10-2012, 08:02
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Förlåt att jag varit med om att förstöra tådet,det var inte min mening! smiley_small_hug.gif

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 20-10-2012, 09:48
          Länk hit: #67

Gäster

Silos, var inte ledsen, det vi vet, vet inte alla...... de läser in endast med sin egen bitterhet eller elakhet och ärissundsamma ...... du är mer än så, vännen ---- med ett härligt hjärta och en intelligens som jag har fått ta del i.

stintan:

Jag har flera på mitt PM, än du ens kan ana, men håller isär var och en, det bygger på tillit och medkänsla...

Ja visst ---- nu hamnade jag OF från semesterhotellen....... så bidrar lite till av mina upplevelse
          -- jag hyr en enmanstält billigt för att den läcker in när det regnar och maten blir direkt ur en burk, har endast en sked, men det går väl ändå ......inte lönt att ta med en bok, den blir ju fuktskadad, där sitter jag under mina 4 veckor tills jag återgår till mitt arbete som sopare på den lokala soptippen ........ sleeping.gif
          Har skickat allt ajg har till Stintan och gnon så att de blir nöjda-----

Redigerat av Ugglemormor: 20-10-2012, 10:01

Citera
          gnon49
          Inlägg 20-10-2012, 10:14
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

För det mesta har det ju varit genom arbetet man tagit in på hotell. Vissa tider kunde kurser o konferenser nära nog överlappa varandra. Då kunde man ju inte bestämma själv, men har faktiskt inget minne av att ha bott dåligt. Men visst skiftade det i kvalite o service. Kanske en kostnadsfråga. Men hur roligt det än var att komma ut och från arbetsrutinerna, lika skönt var det att komma hem till en egen säng o just rutinerna. Borta bra men hemma bäst så att säga.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 20-10-2012, 10:30
          Länk hit: #69

Gäster

Gott för dog gnon att det finns service.....

Jag har ingen i mitt lilla tält... så det gäller att ta den gamla, trasiga cykeln till affärn o kolla om de har något de slänger bort, som jag kan ta.......

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 20-10-2012, 10:52
          Länk hit: #70

Medlem

Hade gärna åkt i år Elisabeth.Trevligt att det var skönt där även i december!Dalen runt staden är ju känd för de milda klimatet och tropiska fruktodlingar.

--------------------
          Kerstin

(Cicero)

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 20-10-2012, 10:59
          Länk hit: #71

Gäster

Om jag hade vykort att titta på?

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 20-10-2012, 11:09
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (kerstin z5-6 @ 20-10-2012, 11:52) *
          Hade gärna åkt i år Elisabeth.Trevligt att det var skönt där även i december!Dalen runt staden är ju känd för de milda klimatet och tropiska fruktodlingar.

Eftersom våra bekannter har sin lägenhet där i minst 20 år redan, så känner dom redan mycket folk. Så var vi bl.an hos en fruktodlare, fick lite med oss hem.

Ihop med våra bekannta gjorde vi också några utflykter. Än idag ser jag framför mig dom många lysande gentianor som jag såg från bilen. Men smala vägar och ingen möjlighet att stann där.

Lördagar var det sedan marknad så klart och jag kunde inte stå emot alla fina tyger......

Och så alla vackra stenbelagda gränder in i stan.

Vi trivdes mycket bra där även om det kunde ha varit lite varmare.

Elisabeth

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 20-10-2012, 11:13
          Länk hit: #73

Gäster

Elisabth,

Nu SKRYTER du ju så att det visslar ommet .......det får man ju inte göra!

Citera
          gunsta
          Inlägg 20-10-2012, 11:55
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

CITAT (Natur liv @ 19-10-2012, 20:14) *
          Samma med maträtter. Jag kan fortfarande minnas en Greklandsresa jag gjorde som tonåring, när jag äter grekisk sallad och feta-ost.

Jag tänker också på Grekland (Patmos) när jag äter Grekisk sallad - men med den skillnaden att jag ser för mig en lekfull svart-vit katt som bodde på restaurangen där vi oftast åt vår lunchsallad.
          Hotellrummet och dess badrum som vi hade i Skala var också minnesvärt - vi hade rinnande vatten ur två kranar - men med den skillnaden att det bara var en vattenledning - men kranarna var märkta med rött och blått - trots att det endast kom kallvatten ur båda. Katten och kranen fotade jag och dom bilderna finns väl i något dammigt fotoalbum.

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          gnon49
          Inlägg 20-10-2012, 12:11
          Länk hit: #75

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Undrar hur det är att bo på Ishotellet eller i ett träd eller varför inte under vattnet. Det måste ju slå varenda svit i världen när det gäller upplevelser i alla fall.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Anma
          Inlägg 20-10-2012, 13:20
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Jag tror att jag skulle få panik att bo under vattnet... I alla fall om det var så djupt att man inte kan öppna ett takfönster och få luft.

En gång bodde vi på ett hotell ( London var detta också) där frukostbeställningarna togs emot av en bastant dam i 60 års åldern. Hon frågade vad man ville ha utifrån en lista med massor av saker. Sedan kom hon med det man beställt inom 10 minuter. Inget konstigt med det, om det inte var för att hon frågade flera bord samtidigt och utan att skriva upp en enda sak. Hon höll koll på vem som skulle ha mjölk i kaffet och vem hade socker och vem skulle ha te och löskokt ägg, hårdkokt, marmelad, skinka eller ost, fil med musli eller flingor och allting. När vi beställde var det 10 personers beställning hon tog samtidigt. Och höll allt i huvudet. Det var ganska imponerande faktiskt.

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 20-10-2012, 13:51
          Länk hit: #77

Medlem

Ishotellet är vackert men jag gillar inte kyla så jag sov inte över:)

Hyrde en gång en lägenhet en trappa upp på en trång liten sidogata stenkast från Las Ramblas (Barcelona)
          Lägenheten var mörk-ingen direktsol eller ljus,trots fönster /jalusi mot gatan.Höga smala hus,trång gata.Två gånger/ natt kom sopbilen med män som gick framför och spolade! med högtryck bort burkar mm som andra slängt.Gatstumpen var full av tiggande stackars människor,påtända och högljudda särskilt nattetid.Det var rätt absurt att försöka sova där på nätterna.

Ingen AC och för varmt att sova med stängda fönster,vilket hjälpt föga mot ljudet ..

Alla på gatan var mycket vänliga och ingen försökte sno något från mej eller från lägeheten.
          Öronproppar var ett måste.smile.gif

Redigerat av kerstin z5-6: 20-10-2012, 13:52

--------------------
          Kerstin

(Cicero)

Citera
          pejori
          Inlägg 20-10-2012, 13:58
          Länk hit: #78

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (*Stintan* @ 19-10-2012, 20:29) *
          Hahaha där var jag en gång över jul, då hämtade dom upp en stor julgran i mellanlandning i Paris o så serverades det svensk julmat på marockanskt vis och det var ingen höjdare precis.

Vi lyckades tack och lov undvika den Svenska julmaten.
          Hotellet hade både Traditionell julmat och inhemsk dito... tummenupp.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Tapio
          Inlägg 20-10-2012, 17:00
          Länk hit: #79

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

Halaj!

Jag har nåt svagt minne från en B&B på en hojsemester i England för 20 år sedan.
          När jag skall duscha så finns bara ett badkar, med varm-och kallvattenkran i var sitt hörn i kortändan på badkaret. Så då har de en slanggrej som ser ut som ett stetoskop. Alltså två slangar från vardera kranen som går ihop i en T-koppling och en slang därifrån som mynnar ut i ett duschmunstycke. Slangarna sitter fast i kranarna med en gummimuff som skall täta.
          Bara det att muffarna är gamla och spruckna så de lossnar hela tiden från kranen vid minsta rörelse på slangen. Så för att kunna duscha fick man ligga under kranarna, i nån slags fosterställning vid kortändan av badkaret.

Engelsmän och deras separata kranar… crazy.gif

//T

Redigerat av Tapio: 20-10-2012, 17:01

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 20-10-2012, 17:08
          Länk hit: #80

Gäster

Dit vi brukar åka vid jularna finns inte ens en enda tomte eller annat julskrammel, därför är det så gott att slippa både julen och att inte ens behöva ha det inpå under dessa semestrar........ tummenupp.gif

Det kallar jag för julfrid! ...... tummenupp.gif

Som tur är, har vi inte informerat släkten att vi kan inte åka iväg i år heller..... det gick ju bra att vara bara vi tillsammans utan allt stoj och kör med samma historia i år också.
          Sedan, om jag blir ok, kommer vi vara på vårt ställe varteviga jul så länge vi bara orkar resa...... kompiskram.gif

Vi har alltid där samma lägenhet och dit har inte turisterna råd att åka och delvis är det ett privat del som vi bor i,
          turisterna har verkligen en förmåga att släppa lös sina ungar utan uppsikt och de far ju son jehu runt överallt.
          Nej tack, det räckte en gång en sådan semester, men det är nu flera år sedan........

Citera

6 sidor V  « < 2 3 4 5 6 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 19:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon