Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  « < 4 5 6 7 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Om olika livsöden...., de rika och de fattiga....
          gnon49
          Inlägg 28-10-2012, 18:31
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Dom flesta bilar är oerhört säkra idag. Det man betalar för är inte bilen utan märket. Tyska bilmärken är ju experter på just att ta betalt för namnet. Bilarna är varken bättre eller sämre än andra bilar. Korenaska bilar är ju på rejäl frammarsch både vad det gäller kvalite o säkerhet. Skulle jag byta bort min Volvo till nytt bilmärke så bidde det nog koreanskt. För se fåfäng är jag inte.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          pejori
          Inlägg 28-10-2012, 18:33
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Huggorm @ 28-10-2012, 18:18) *
          Visst, man sitter säkrare i en stor bil om man krockar. Men hur går det med en vanlig eller liten bil om du krockar med den? Sedan är det miljöaspekten också, stora bilar drar mer bränsle.

Så kan man väl inte resonera?
          Menar du att jag, ska avstå från en stor och vräkig bil, för att någon annan kör en gammal skruttbil och kan köra på/krocka med mig? confused.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Huggorm
          Inlägg 28-10-2012, 18:36
          Länk hit: #103

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (pejori @ 28-10-2012, 18:33) *
          Så kan man väl inte resonera?
          Menar du att jag, ska avstå från en stor och vräkig bil, för att någon annan kör en gammal skruttbil och kan köra på/krocka med mig? confused.gif

Det förtar väll lite av glädjen med att ha en säker bil? Det vore bättre om alla valde små bilar. Det är knappt några andra än hantverkare som behöver stora bilar. Tänk på miljön, tänk på våra barn och barnbarn.

Citera
          pejori
          Inlägg 28-10-2012, 18:39
          Länk hit: #104

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Huggorm @ 28-10-2012, 18:36) *
          Det förtar väll lite av glädjen med att ha en säker bil? Det vore bättre om alla valde små bilar. Det är knappt några andra än hantverkare som behöver stora bilar. Tänk på miljön, tänk på våra barn och barnbarn.

Det är inte bara små "riskokare" som är miljövänliga... naughty.gif
          Tänker faktiskt på mina barnbarn, därför kör jag stora, krocksäkra bilar... giggle.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 28-10-2012, 18:47
          Länk hit: #105

Gäster

Huggorm,

Det finns möjligheter att ha större bilar som är mer och mer anpassade till små utsläpp och drar bara hälfen så mycket bränsle än deras äldre modeller. Så det finns en tanke på naturen med i det hela, annars skulle de nog inte bli köpta heller när det finns andra snåla med "soppa" bilar.
          Tyvärr känner jag inte till så många bilmärken pga inget intresse eller har inte behövt själv tänka på den biten. Vet endast det som jag hör talas om, och knappt det....... kompiskram.gif
          Och visst stämmer det att bilens märke kostar, men det beror på hur man köper sin bil. Man fattar ju att ett helt ny faller över 100 000kr medsamma du kör ut den från bilhallen.

Redigerat av Ugglemormor: 28-10-2012, 18:53

Citera
          silos
          Inlägg 29-10-2012, 09:04
          Länk hit: #106

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Det blev visst ett tråd om bilar nu!? biggrin.gif

Citera
          hattstugan
          Inlägg 29-10-2012, 09:10
          Länk hit: #107

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Jo för det har till viss del med saken att göra! rolleyes.gif

Citera
          silos
          Inlägg 29-10-2012, 09:14
          Länk hit: #108

Medlem

CITAT (hattstugan @ 29-10-2012, 09:10) *
          Jo för det har till viss del med saken att göra! rolleyes.gif

Så kan man också se det! tummenupp.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 29-10-2012, 09:35
          Länk hit: #109

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Ja någras öde är att köra med gamla risbrännare om ens det och andras stora vrålåk. biggrin.gif

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 29-10-2012, 13:45
          Länk hit: #110

Gäster

Jag tror nog att man kommer i framtiden bygga hyggliga, mindre och bränslesnåla bilar ocn man märker redan i de större bilarna att de har face_´liftat dem att de inte är lika vräkiga.

Jag hoppas att våra barn o barnbarn har en annan syn på bilar och utvecklar dem till det bättre. Det får man väl se med tiden an.
          De små och skraltiga bilar blir ju snart utslitna, så då hoppar vi mer åt det säkra och snåla sortens bilar när de faller i priserna att många fler har råd att skaffa sig en sådan........ tummenupp.gif eller hur världen ser ut då, det vet man inte om än ........ kompiskram.gif

Jag hoppas verkligen att någons livsöde inte krossas på vägarna, att olyckstalet sjunker ....... tummenupp.gif

Citera
          silos
          Inlägg 31-10-2012, 17:40
          Länk hit: #111

Medlem

Jag lever på existens minimum,men jag är glad och tacksam för det som jag har!
          Men visst skulle jag vilja åka till.ex.jorden runt,men före det skulle jag vilja ha ett konto för mina hunds skull,ifall det händer något med dem och jag behöver gå till veterinären.

Citera
          hattstugan
          Inlägg 31-10-2012, 23:04
          Länk hit: #112

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Silos det är få förunnat att känna sig nöjda med det de har!

Själv har levt tom under minimum över 1 år men gläds åt att ha tak över huvudet och mat till katten och även mig själv!

Citera
          silos
          Inlägg 01-11-2012, 09:22
          Länk hit: #113

Medlem

CITAT (hattstugan @ 31-10-2012, 23:04) *
          Silos det är få förunnat att känna sig nöjda med det de har!

Själv har levt tom under minimum över 1 år men gläds åt att ha tak över huvudet och mat till katten och även mig själv!

Ja,det finns många många missnöjda människor även fastän de har det materiellt mycket bra:(
          Sådan var även jag för länge sedan:(

Jag gläder med dig att du har förmågan att känna glädje även då du haft det svårt ekonomiskt! smiley_small_hug.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 07-11-2012, 19:27
          Länk hit: #114

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Det där med bilar säger ju igentligen inget om ekonomin ! finns ju dom som kör lyxbilar på lånade pengar sedan finns det dom som betalar sina lyxbilar kontant ,sedan finns det dom som köpper lånar till praktiska bilar som passar den miljön man bor i ,sedan finns det dom som inte bryr sig vad de kör bara bilen startar och går något så när.Om man ser en BMW Mercedes Poche så är det inte självklart att den personen igentligen har råd med den !man kan inte bedöma människor efter vad för bil de åker i !ingen vet ju om den är betald eller om den är upplånad men många vill synas och då får det kosta !
          Själva hade vi BMW men sedan vi flyttade ut på landet insåg vi hur himmla opraktisk den var när snön kom och vägen inte var plogad tidigt på morgonen,så vi bytte till en Honda fyrhjulsdriven så nu vet min man att han kan ta sig till jobbet oavset hur mycket snö det är på vägen !Själv bryr jag mig inte så mycket om bilen eftersom jag inte har körkort men att ha en bra bil när man bor ute i skogen är ju en fördel !

Citera
          Gita
          Inlägg 07-11-2012, 19:46
          Länk hit: #115

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Motti @ 07-11-2012, 19:27) *
          Det där med bilar säger ju igentligen inget om ekonomin ! finns ju dom som kör lyxbilar på lånade pengar sedan finns det dom som betalar sina lyxbilar kontant ,sedan finns det dom som köpper lånar till praktiska bilar som passar den miljön man bor i ,sedan finns det dom som inte bryr sig vad de kör bara bilen startar och går något så när.Om man ser en BMW Mercedes Poche så är det inte självklart att den personen igentligen har råd med den !man kan inte bedöma människor efter vad för bil de åker i !ingen vet ju om den är betald eller om den är upplånad men många vill synas och då får det kosta !
          Själva hade vi BMW men sedan vi flyttade ut på landet insåg vi hur himmla opraktisk den var när snön kom och vägen inte var plogad tidigt på morgonen,så vi bytte till en Honda fyrhjulsdriven så nu vet min man att han kan ta sig till jobbet oavset hur mycket snö det är på vägen !Själv bryr jag mig inte så mycket om bilen eftersom jag inte har körkort men att ha en bra bil när man bor ute i skogen är ju en fördel !

Jag har faktiskt ägt och kört en Porsche under några år. Inte en av de dyraste modellerna , en begagnad 644. Bilen var en 40-årspresent från någon som tycker om mig, Den var en dröm att köra om man som jag gillar att köra bil och gillar att köra fort. Tyvärr fungerade det inte särskilt bra med barn, hundar, hästar och stall. Nu kör jag en Ford Mondeo.
          Gita

Citera
          Huggorm
          Inlägg 07-11-2012, 19:57
          Länk hit: #116

Moderator

CITAT (Gita @ 07-11-2012, 19:46) *
          Jag har faktiskt ägt och kört en Porsche under några år. Inte en av de dyraste modellerna , en begagnad 644. Bilen var en 40-årspresent från någon som tycker om mig, Den var en dröm att köra om man som jag gillar att köra bil och gillar att köra fort. Tyvärr fungerade det inte särskilt bra med barn, hundar, hästar och stall. Nu kör jag en Ford Mondeo.
          Gita

Menar du inte 944?

Citera
          Gita
          Inlägg 07-11-2012, 20:05
          Länk hit: #117

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Huggorm @ 07-11-2012, 19:57) *
          Menar du inte 944?

Nä, 644 var det. Köpt billigt från ett konkursbo.Jag hade den bara någit år, det var ju ingen familjebil liksom
          Gita

Citera
          Motti
          Inlägg 07-11-2012, 20:19
          Länk hit: #118

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Den Porchen Gita var väl en 6:a i va en folksvagen motor ?Men det kvittar ju skulle också velat köra en sådan om jag hade haft körkort smiley_small_hug.gif Vi har en Corvett C5 i garaget som jag heller inte få köra :(han ju aldrig ta körkort slap.gif nu törs jag inte sad.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 07-11-2012, 20:35
          Länk hit: #119

Moderator

Finns det verkligen någon porsche 644? Jag har aldrig hört talas om någon och google verkar inte hitta något heller

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 07-11-2012, 20:57
          Länk hit: #120

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera

7 sidor V  « < 4 5 6 7 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 11:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon