Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Om olika livsöden...., de rika och de fattiga....
          Rosrup
          Inlägg 26-10-2012, 14:56
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 277
          Medlem nr: 75 127

Man blir inte lycklig av pengar men det är roligare att gråta i en Porsche än på bussen.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 26-10-2012, 15:18
          Länk hit: #42

Gäster

CITAT (Monaxe @ 26-10-2012, 15:38) *
          Detta inlägget låter faktiskt skrytsamt i mina öron, vi vet nog alla på forumet vid det här laget att din make har en hög position och sköter det mesta, har mycket att säga till om samt kan betala för att det få det bästa.

Precis det här menar jag att det tillför inte diskussionen något nytt, det är fortfarande vad DU har, vad NI har, och att ni har RÅD ATT BETALA för det. Jag tycker det är skrytsamt som fanken att upprepa detta gång på gång!!!

OK,
          Då låter man bli det då. Jag menade att ha råd att betala, så att man inte lever på andras skattepengar, men du får tolka det så som du vill.
          Om jag levde på soc, och berättade om det, skulle även det vara att skryta? Jag förstår inte alls att jag det skulle vara bättre alternativ att framföra?

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 26-10-2012, 15:24
          Länk hit: #43

Gäster

CITAT (Rosrup @ 26-10-2012, 15:56) *
          Man blir inte lycklig av pengar men det är roligare att gråta i en Porsche än på bussen.

Jag har hört det, men då var det Mercedes kontra Folkaburk, men skit samma, helt rätt att man kan inte köpa lycka hur man än försöker, men det som man har inom sig är ens rikedom = livets skola i både ont och gott.
          Jag tror att ingen vill byta med mig i den situationen som jag lever just nu, i smärta o väntan på operation som inte är så enkel sak att jag kan komma på fötter igen........ kompiskram.gif .

Citera
          Anma
          Inlägg 26-10-2012, 15:44
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Ingela i Segersberg @ 26-10-2012, 15:32) *
          Det är väl bara så att Ugglemormor/Fuchsian inte kan låta bli att skryta!

Det är förbjudet att ha dubbla nick i forumet samtidigt.

Fuchsian har senast varit inloggad 17 /03 2011 på forumet.

Ugglemormor registrerade sin användare 17/07 2011

Om dessa två har samma person bakom är totalt irrelevant för att det har inte brutits mot några forumregler då dessa inte varit aktiva samtidigt i forumet.

I egenskap av moderator undanber jag vidare diskussioner i forumet angående dubbla signaturer, oavsett vem det gäller. Det tillför inget egentligt intresse för forumet att komma med sådana insinuationer.

Om man har misstankar om att någon använt olika signaturer samtidigt i forumet blir vi moderatorer tacksamma för tips om det för att kunna kolla upp om så är fallet.

Väl mött i forumet!

/moderator

Citera
          Monaxe
          Inlägg 26-10-2012, 15:44
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (Ugglemormor @ 26-10-2012, 16:18) *
          OK,
          Då låter man bli det då. Jag menade att ha råd att betala, så att man inte lever på andras skattepengar, men du får tolka det så som du vill.
          Om jag levde på soc, och berättade om det, skulle även det vara att skryta? Jag förstår inte alls att jag det skulle vara bättre alternativ att framföra?

Jag upprepar det jag skrev i mitt tidgare inlägg:

Att berätta om sina levnadsomständigheter är helt OK om det tillför diskusionen något. Det är skillnad på oss alla, en del har mindre, en del har mer. Men om man hela tiden måste påpeka att man har mer än de flesta, då skryter man, iaf enligt min uppfattning!

Redigerat av Monaxe: 26-10-2012, 15:46

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Berith
          Inlägg 26-10-2012, 15:48
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Är det inte så att något bara kan anses som skryt när andra blir avundsjuka? Egentligen?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Gita
          Inlägg 26-10-2012, 15:48
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Biggan_ @ 26-10-2012, 14:02) *
          Vi har ett ordspråk som lyder: Eget beröm luktar illa!
          Så sant som det är sagt! yes.gif

Jante rules! Så typiskt svenskt.
          Gita

Citera
          Gita
          Inlägg 26-10-2012, 15:58
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (Rosrup @ 26-10-2012, 15:56) *

och om man får välja så är det så klart bättre att vara rik, vacker och frisk än fattig, ful och sjuk
          Gita

CITAT (Monaxe @ 26-10-2012, 16:44) *
          Jag upprepar det jag skrev i mitt tidgare inlägg:

Att berätta om sina levnadsomständigheter är helt OK om det tillför diskusionen något.

En liten fråga bara, vem avgör vad som tillför eller inte tillför en diskussion något?????
          Gita

Citera
          Monaxe
          Inlägg 26-10-2012, 16:08
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (Gita @ 26-10-2012, 16:58) *
          En liten fråga bara, vem avgör vad som tillför eller inte tillför en diskussion något?????
          Gita

Den eller de man diskuterar med antar jag?

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 26-10-2012, 16:30
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Gita @ 26-10-2012, 16:48) *
          Jante rules! Så typiskt svenskt.
          Gita

Ja det får väl du tycka som du vill, men jag är iallafall trött på skrytet eftersom det upprepas i det oändliga i var och varannan tråd. Man slipper liksom inte undan om man vill vara i småpratsavd.

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Ingela i Segersb...
          Inlägg 26-10-2012, 16:45
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 2 685
          Medlem nr: 20 750

Jag är inte ett dugg avundsjuk på U. Bara jäkligt trött på skrytet!

Citera
          pejori
          Inlägg 26-10-2012, 16:48
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Biggan_ @ 26-10-2012, 17:30) *
          Ja det får väl du tycka som du vill, men jag är iallafall trött på skrytet eftersom det upprepas i det oändliga i var och varannan tråd. Man slipper liksom inte undan om man vill vara i småpratsavd.

Jag också.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Monaxe
          Inlägg 26-10-2012, 16:49
          Länk hit: #53

Medlem

CITAT (Ingela i Segersberg @ 26-10-2012, 17:45) *
          Jag är inte ett dugg avundsjuk på U. Bara jäkligt trött på skrytet!

Helt enig.

--------------------

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 26-10-2012, 18:38
          Länk hit: #54

Gäster

Det som ni ser som "skryt", finns inte ens i mina tankar ...., det är er egen åsikt, men behåll den då för er själva.
          Det är ju ni som tyder texten på ert sätt...... det är ju inte mitt fel hur ni tolkar ....... ranting.gif ..

Tror jag att ingen vill byta med mig ..... ni skulle bara veta hur ont man har och hur det tär på mig..... sick.gif
          inte ens jag vill ha detta liv..... tummenupp.gif

Citera
          Tapio
          Inlägg 26-10-2012, 18:58
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

Halaj!

Nu följer jag ju inte det här forumet särskilt väl, och vad gäller U brukar jag oftast använda scrollhjulet (borde fler prova, tror jag, det fungerar bra) på musen, förbi U:s inlägg.

Men ni som har koll, och retar er: finns det nånstans något belägg för att det finns någon substans bakom U:s berättelser?

Alltså, jag börjar mer och mer tro att U:s inlägg är inte alls rapporter om livet h*n lever, utan om livet h*n skulle vilja leva.

//T

Redigerat av Tapio: 26-10-2012, 18:59

Citera
          Tapio
          Inlägg 26-10-2012, 19:05
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

Halaj!

Öhh, jo. inlägget ovan mitt förra talar väl sitt språk.
          Allting står inte rätt till, helt enkelt.

//T

Citera
          Cacki
          Inlägg 26-10-2012, 19:16
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Tapio @ 26-10-2012, 19:58) *
          Halaj!

Nu följer jag ju inte det här forumet särskilt väl, och vad gäller U brukar jag oftast använda scrollhjulet (borde fler prova, tror jag, det fungerar bra) på musen, förbi U:s inlägg.

Men ni som har koll, och retar er: finns det nånstans något belägg för att det finns någon substans bakom U:s berättelser?

Alltså, jag börjar mer och mer tro att U:s inlägg är inte alls rapporter om livet h*n lever, utan om livet h*n skulle vilja leva.

//T

Spekulationer! Säg att du har fel, hur provoserande skulle inte det kännas för ugglis??
          Vi kanske bara är en samling fantasifigurer allihop.....

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Gita
          Inlägg 26-10-2012, 19:21
          Länk hit: #58

Medlem

CITAT (Biggan_ @ 26-10-2012, 17:30) *

Scrolla!
          Gita

Citera
          Alba
          Inlägg 26-10-2012, 19:25
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (Ugglemormor @ 26-10-2012, 19:38) *
          Det som ni ser som "skryt", finns inte ens i mina tankar ...., det är er egen åsikt, men behåll den då för er själva.
          Det är ju ni som tyder texten på ert sätt...... det är ju inte mitt fel hur ni tolkar ....... ranting.gif ..

Tror jag att ingen vill byta med mig ..... ni skulle bara veta hur ont man har och hur det tär på mig..... sick.gif
          inte ens jag vill ha detta liv..... tummenupp.gif

Vi är många som vet vad det innebär att leva med värk - du är inte ensam om det.

Du bad om råd hur man ska vara på ett forum för att passa in (ung. så beskrev du det).
          Du fick så många fina råd och det såg ut som du tog det på rätt sätt och ville verkligen försöka förändra saker.

Börja nu inte och säg tex " behåll den för er själva" utan fortsätt på den väg du började förut så ska du se att forumet blir så mycket trevligare och du kommer att bemötas bra från andra.

Citera
          Suz
          Inlägg 26-10-2012, 19:28
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 956
          Medlem nr: 10 095

Precis som andra varit inne på handlar det nog inte alls så ofta om avundsjuka att man retar sig på de som har det gott ställt.
          Jag tror att det helt och hållet beror på HUR man säger/skriver det och framförallt hur ofta man lägger fram det.

Att ständig tjata om att man är förmögen är varken ödmjukt eller respektfullt.

Har man det risigt ekonomiskt är det inte så kul att läsa hur andra bara kan köpa sig den bästa sjukvården mm.
          Det är en sorg man bär när man inte har råd att ge varken sig själv eller familjen självklara saker, som är nog så tung att bära.

Att då ständigt få höra hur en del bara klampar förbi hela ”systemet” bara för att de ”kan” och har ekonomin till det, (och gärna med en överlägsen ton och nedlåtande blick)
          att personen sen dessutom talar om att den handlar en massa saker som kan te sig onödiga mm, det känns orättvist när man själv bara försöker överleva.

Min personliga erfarenhet är att de som verkligen slitit sig till sin förmögenhet pratar sällan eller aldrig om det, gör ingen sak av det hela, tvärtom är man mån om andra och vet hur det är på ”andra sidan” !

Tvärtom de som gift sig till en förmögenhet eller kanske vunnit en massa pengar är väldigt måna om att ALLA ska få veta hur bra man har det och hur mycket och precis vad man kan köpa!
          Nu vet jag att jag generaliserar stort men detta är mina personliga spekulationer!

//Suz

--------------------
          Zon II

Citera

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 21:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon