Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  « < 3 4 5 6 7 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Om olika livsöden...., de rika och de fattiga....
          Huggorm
          Inlägg 26-10-2012, 21:58
          Länk hit: #81

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Motti @ 26-10-2012, 22:51) *
          I Sverige får man absolut inte tala om att man har pengar ! bara visa det visuellt .Sedan är det inte självklart att dom som glänser har pengar !de kan lika väl leva på kredit för att hålla skenet uppe utåt .

Precis, men det får inte visas för tydligt heller, det skall skötas diskret. Absolut inga guldkedjor, och ingen porsche heller. Vill man ha en påkostad bil bör man välja en ur exempelvis audis S-serie som är dyrare än de ser ut

Citera
          hattstugan
          Inlägg 26-10-2012, 22:06
          Länk hit: #82

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Aha! Det var därför folk kom med konstiga kommentarer när jag körde Mercedes?

Var inte då stadd vid kassa och är det inte nu heller! Men Mercan är såld!!

ändrat stavfel
          Anledning till ändring: hattstugan

Citera
          Huggorm
          Inlägg 26-10-2012, 22:11
          Länk hit: #83

Moderator

CITAT (hattstugan @ 26-10-2012, 23:06) *
          Aha! Det var därför folk kom med konstiga kommentarer när jag körde Mercedes?

Var inte då stadd vid kassa och är det inte nu heller! Men Mercan är såld!!

ändrat stavfel

Precis. Kör gärna en sprillans volvo S80 för 500.000kr, men köper du en begagnad merca för 100.000kr är du en elak kapitalist

Citera
          hattstugan
          Inlägg 26-10-2012, 22:15
          Länk hit: #84

Moderator

Jo nu säger ingen något om bilen!

En Volvo från 1988!!!! (avskyr egentligen den)

Citera
          Anma
          Inlägg 26-10-2012, 22:21
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Huggorm @ 26-10-2012, 23:11) *
          Precis. Kör gärna en sprillans volvo S80 för 500.000kr, men köper du en begagnad merca för 100.000kr är du en elak kapitalist

Hahaha! På pricken!
          Pappa hade en tyskmerca i 150.000 kr klassen. Oj oj oj vad det stack i ögonen på vissa. Sen köpte han en ett år gammal Volvo, för hur mycket vet jag inte. Då minsann var det ingen som gnällde på kapitalism. Men han sålde Volvon ganska fort och skaffade Merca igen. Gissa vad som hände då... biggrin.gif

Citera
          hattstugan
          Inlägg 26-10-2012, 22:23
          Länk hit: #86

Moderator

Johodå vet precis vad som hände jag!

Merca sticker i ögonen på folk! En av de bästa bilar jag haft och har haft både Volvo och SAAB! Så det så'!

Citera
          Anma
          Inlägg 26-10-2012, 22:30
          Länk hit: #87

Medlem

CITAT (hattstugan @ 26-10-2012, 23:23) *
          Johodå vet precis vad som hände jag!

Merca sticker i ögonen på folk! En av de bästa bilar jag haft och har haft både Volvo och SAAB! Så det så'!

Jag är ingen kapitalist i alla fall för jag gillar inte pappas märrssa... Den är för stor helt enkelt. Allt är så långt bort från mig. Till och med ratten. Kan bero på att jag är typ en och en halvmeter... biggrin.gif

Bästa bil jag haft är SAAB. Den har vi i detta nu. Älskar den. Tyvärr börjar den bli till åren, 13 fyller den snart.

Citera
          hattstugan
          Inlägg 26-10-2012, 22:39
          Länk hit: #88

Moderator

AHA! En tonåring? Börjar krångla då? flirting.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 26-10-2012, 22:42
          Länk hit: #89

Medlem

CITAT (hattstugan @ 26-10-2012, 23:39) *
          AHA! En tonåring? Börjar krångla då? flirting.gif

Vi har försökt att uppfostra den väl med regelbunden service med mera så jag hoppas inte det. biggrin.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 26-10-2012, 22:45
          Länk hit: #90

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

ja men precis så är det !det där med bilar :)Glömmer aldrig min mors bilar ,hon köppte en folka för hon tyckte den var smidig att köra och parkera ,sedan rasade motorn på den och då köppte hon en Merca som hon tyckte var för stor och otymplig !Saken är den att när hon hade Folkan fick hon gå ur bilen och tanka själ sad.gif men när hon köppt Mercan slapp hon gå ur bilen den blev själklart tankad av personalen på Macken ?hon fick både bilrutan och lycktorna tvättade utan att behöva stiga ur bilen confused.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 26-10-2012, 22:51
          Länk hit: #91

Medlem

CITAT (Motti @ 26-10-2012, 23:45) *
          ja men precis så är det !det där med bilar :)Glömmer aldrig min mors bilar ,hon köppte en folka för hon tyckte den var smidig att köra och parkera ,sedan rasade motorn på den och då köppte hon en Merca som hon tyckte var för stor och otymplig !Saken är den att när hon hade Folkan fick hon gå ur bilen och tanka själ sad.gif men när hon köppt Mercan slapp hon gå ur bilen den blev själklart tankad av personalen på Macken ?hon fick både bilrutan och lycktorna tvättade utan att behöva stiga ur bilen confused.gif

Jag har alltid fått tanka själv trots att jag tankat pappas merca en och annan gång... smile.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 26-10-2012, 22:56
          Länk hit: #92

Moderator

Jag fick också tanka själv, det var aldrig någon ville hjälpa mig med min gamla smutsiga och rostiga dieselmerca no.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 26-10-2012, 23:00
          Länk hit: #93

Medlem

CITAT (Huggorm @ 26-10-2012, 23:56) *
          Jag fick också tanka själv, det var aldrig någon ville hjälpa mig med min gamla smutsiga och rostiga dieselmerca no.gif

Taskigt... kompiskram.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 26-10-2012, 23:06
          Länk hit: #94

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

I dag är det lite anorlunda :)det här var i början på 70-talet då man bedömdes efter vad man körde för bil hur du var klädd osv ,tyvär är det så än i dag att du bedöms efter bil och ditt ytre .Skillnaden är att i dag kan du vara belånad över huvudet och leva över dina tillgångar på kreditkort se "rik ut" utan att ha ett öre på banken och vara skuldsatt till max !Man har ju set Lyxfällan !I dag kan du inte avgöra på bilar hus och kläder vem som har pengar ! Finns dom som har det väldigt gott ställt i dag som är enkla både till bil och kläder och annat som inte vill skryta eller visa upp sig .Ibland undrar man hur en del har råd att leva som de gör särskillt om man läst Taxeringskalendern !

Citera
          hattstugan
          Inlägg 26-10-2012, 23:28
          Länk hit: #95

Moderator

Så sant så Motti!

Här i trakten finns flera adliga som ser ut som vem som helst! Såg en av dem senast idag på bolaget!

I det här området är det inte såå vanligt att man dömer hunden efter håren men jag som ensamstående kvinna skulle absolut inte komma i en Merca!

Citera
          silos
          Inlägg 27-10-2012, 09:25
          Länk hit: #96

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Jag kör med min rollator!

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 27-10-2012, 09:59
          Länk hit: #97

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Jag kör också med rollator och vår gamla Toyota Yaris verso som är den bästa bilen vi har haft.

Stora fina bilar imponerar inte på mig. Hade en killkompiss som alltid hade fina bilar. Han var som ett litet barn när han köpte sind porschen och kom direkt och hämtade mig till en provrunda.

På kvällen sen gick vi ut, vi var 2 tjejer och han. När vi kom hem sedan ville dom ha en fika hos mig. OK det gjorde vi. När vi sedan gick ut, var rutan i porschen inslagen. Vad är det då för nytta med en fin bil när man inte få ha den ifred.

En annan gång bytte vi bil för han ville lite spionerar på sind tjej. Så han lånade min Nissan Cherry och jag fick en av hans fina bilar. En arbetskompiss sprack nästan av avundsjuka när hon såg mig komma. Hon trodde så klart att det var min bil giggle.gif

Elisabeth

Citera
          gnon49
          Inlägg 27-10-2012, 11:55
          Länk hit: #98

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Utan fåfänga skulle bilindustrin klappa ihop. Gäller nog mycket annat också.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 28-10-2012, 18:03
          Länk hit: #99

Gäster

Det kanske inte alltid gäller fåfänga med större bilar ....... tummenupp.gif
          Det finns undantag i de olika valen.

Jag skulle inte överlevt krocken med "älghelvetet" med en liten, eller gammal bil. Nu hade jag turen att ha en bil som räddade mitt liv. Polisen hade konstaterat detta fakta till honom när han hade snackat med dom.

Visst sticker det i ögonen, som här hos en granne när han sade till gubben min att duger inte en billig biljävel till din kärring ---- så svarade han att jovisst, du gör som du vill, men jag vill att min fru är så säker som det går på vägarna......Det är en prioritetssak...och om du inte är mer rädd om din kärring så är det upp till dig själv att köpa vad du vill, ... kompiskram.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 28-10-2012, 18:18
          Länk hit: #100

Moderator

CITAT (Ugglemormor @ 28-10-2012, 18:03) *
          Det kanske inte alltid gäller fåfänga med större bilar ....... tummenupp.gif
          Det finns undantag i de olika valen.

Jag skulle inte överlevt krocken med "älghelvetet" med en liten, eller gammal bil. Nu hade jag turen att ha en bil som räddade mitt liv. Polisen hade konstaterat detta fakta till honom när han hade snackat med dom.

Visst sticker det i ögonen, som här hos en granne när han sade till gubben min att duger inte en billig biljävel till din kärring ---- så svarade han att jovisst, du gör som du vill, men jag vill att min fru är så säker som det går på vägarna......Det är en prioritetssak...och om du inte är mer rädd om din kärring så är det upp till dig själv att köpa vad du vill, ... kompiskram.gif

Visst, man sitter säkrare i en stor bil om man krockar. Men hur går det med en vanlig eller liten bil om du krockar med den? Sedan är det miljöaspekten också, stora bilar drar mer bränsle.

Citera

7 sidor V  « < 3 4 5 6 7 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 09:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon