Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Loppisfynd
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 02-11-2012, 08:57
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Jag har slutat att gå på loppis. Kunde själv göra en med alla grejor här.

Men second hand, speciellt för barnkläder tycker jag är bra.

Citera
          Natur liv
          Inlägg 02-11-2012, 09:26
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem nr: 43 937

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 02-11-2012, 08:57) *
          Jag har slutat att gå på loppis. Kunde själv göra en med alla grejor här.

Fixa en loppis! Det är jättekul att under sommaren åka runt och gå på garageloppisar. Man kan hitta allt möjligt, skräp och superklipp. Sätt bara upp en skylt vid vägen och någon korsning längre bort i sommar, så kommer säkert loppissugna semesterfirare ... och du blir av med skräpet.

--------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 02-11-2012, 10:26
          Länk hit: #23

Medlem

CITAT (Natur liv @ 02-11-2012, 09:26) *
          Fixa en loppis! Det är jättekul att under sommaren åka runt och gå på garageloppisar. Man kan hitta allt möjligt, skräp och superklipp. Sätt bara upp en skylt vid vägen och någon korsning längre bort i sommar, så kommer säkert loppissugna semesterfirare ... och du blir av med skräpet.

För några år sedan försökte eftersom vi hade ett extra källarlokal hyrd efter att Svärmor flyttade till äldreboende och vi sålde sedan stugan.

Svägerskan tyckte också det skall bli roligt men det kom en ( 1 ) som var ut efter gamla leksaker. Och dom som ringde, ville också ha leksaker.

Så det var inte bra.

Elisabeth

Citera
          Peztis
          Inlägg 03-11-2012, 22:13
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Vi behöver väl tömma huset mer eller mindre och har också funderat på det där med garageloppis. Men vi bor ju lite utanför så jag undrar verkligen hur många som skulle orka ta sig hit.

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          Natur liv
          Inlägg 04-11-2012, 08:56
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem nr: 43 937

CITAT (Peztis @ 03-11-2012, 22:13) *
          Vi behöver väl tömma huset mer eller mindre och har också funderat på det där med garageloppis. Men vi bor ju lite utanför så jag undrar verkligen hur många som skulle orka ta sig hit.

En del garageloppisar som jag har varit på har varit avsides, men de har skyltat från genomfartsvägar så jag har inte åkt vilse. Men det är klart, tio mil extra har jag inte velat köra, så avståndet har en viss betydelse. Det verkar som om en del garageloppisar är öppna under flera veckor, för skyltarna kan vara kvar när jag passerar en gång till.

--------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.

Citera
          Sylvia
          Inlägg 05-11-2012, 08:08
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 24

Man kan stå på en gemensam marknad i t.ex. Slottskogsvallen här i Gbg. Man hyr en plats, kör in bilen och säljer från bakluckan och från ett eget bord framför. Har fyndat fina designglas(Iittala mfl) för några tior på sådana ställen och så leksaker och barbarnkläder!

--------------------
          Sylvia, zon 1

Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page)
          I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer)
          There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)

Citera
          Mollis
          Inlägg 05-11-2012, 09:11
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 2 425
          Medlem nr: 10 996

Siggesta gård på Värmdö brukar ha bakluckeloppisar, de brukar vara välbesökta.

Citera
          Anma
          Inlägg 05-11-2012, 09:28
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Ett par tre gånger per säsong åker strosar vi runt på Bakluckan i Norrskedika. Det är Sveriges första bakluckeloppis som hållit på i över tio år om jag minns rätt. Varje år säger jag att vi ska dit och sälja, men ännu har vi inte kommit iväg för att verkligen göra det.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 05-11-2012, 09:29
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (Sylvia @ 05-11-2012, 08:08) *
          Man kan stå på en gemensam marknad i t.ex. Slottskogsvallen här i Gbg. Man hyr en plats, kör in bilen och säljer från bakluckan och från ett eget bord framför. Har fyndat fina designglas(Iittala mfl) för några tior på sådana ställen och så leksaker och barbarnkläder!

Sylvia min sambo skulle jag aldrig få med mig till att stå på en loppis och jag själv klarar det inte längre, tyvärr

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 05-11-2012, 13:27
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

CITAT (Anma @ 05-11-2012, 09:28) *
          Ett par tre gånger per säsong åker strosar vi runt på Bakluckan i Norrskedika. Det är Sveriges första bakluckeloppis som hållit på i över tio år om jag minns rätt. Varje år säger jag att vi ska dit och sälja, men ännu har vi inte kommit iväg för att verkligen göra det.

Förutom på växtloppisar har jag stått en gång på bakluckeloppis (när vi flyttade). Det är roligt, absolut, men det är också en hel del jobb, både före och efter. Det tråkigaste är dom saker som blir över för dom vill man ju helst inte ta hem igen, men inte heller kasta.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 08-11-2012, 02:01
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

CITAT (Christa @ 02-11-2012, 08:39) *
          Jag fyndade en massa saker på second hand i onsdags MEN trots att det var fyndpriser så lyckade jag handla för över 700 kr blush.gif

Nu vågar jag nog inte gå dit igen på ett tag. Dessutom var det ju redan fullt hemma, för att inte säga överfullt...

Jag gör också av med massor på barnloppisarna, men skillnaden mot vad det varit som nytt är enorm ändå. Så är det så kul! Hittade precis en sak jag gjort sönder på helgens loppis, perfekt surt att köpa en ny till liksom.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2026, 02:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon