Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > "Döda" hallonlandet, går det?
          HelénE
          Inlägg 27-10-2012, 16:53
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 926
          Medlem nr: 1 028

CITAT (Cilla @ 26-10-2012, 00:45) *
          Jag har varit lat och hafsig med hallonland - det blir liksom inte tid för att skapa ordning i ändå så taniga och kortlivade plantskrangel (hallon som burit bär skär man ju ned efter plockning). Och estetiskt blir det ändå inte i ett hallonland, det är funktionen att kunna plocka bären som varit viktig där jag jobbat.

För att komma in i landen har jag helt sonika marktäckt med duk där jag velat gå. Flera gånger inte ens skurit av plantorna, eftersom de då bildar pinnar som gärna sticker upp genom duken. Under duken får de vikta plantorna leva sitt eget förmultnande liv medan jag barfota kan kliva på duken och plocka från plantor bredvid...

En gång lade jag stenplattor som jag hade tillgång till rätt på vikta plantor. Visst kom det upp hallon lite för nära, de var bara att skära av.

Vill man ha ett hallonland i perfekt eller estetisk ordning får man jobba mer.

Ungefär så har jag planer för att göra i mitt hallonland. Jag har 10 långa rader och ja det växter ju givetvis mellan raderna också. Att göra något riktigt ordnat det skulle kräva allt för mycket. Funderar på att nästa år lägga markduk mellan raderna och sen plank ovanpå att gå på...så duken ligger kvar, har ju en hund som älskar att gömma sina ben i hallonlandet och duken lär nog inte ligga så länge utan något ovanpå. Plattor skulle bli för kostsamt, men det vore ju trevligt att kunna gå mellan raderna och en del ogräs försvinner ju samtidigt.

Helén

--------------------
          Helén
          Zon 2, utanför Stockholm

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 12:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon