CITAT (*Stintan* @ 04-11-2012, 15:12)

Jag förstår ingenting. Det finns ju riktlinjer och forumregler klart utskrivna
http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=117273Dessa samt de av alla medlemmar godkända användarvillkoren är väl det som gäller eller är det tänkt att moderatorerna ska hitta på nya egna riktlinjer? I så fall måste det väl vara riktlinjer för hur moderatorerna ska arbeta, inte hur medlemmarna ska bete sig eftersom det redan finns regler om detta.
Hur är det med objetiviteten hos moderatorerna? Jag tycker mig se en viss särbehandling av medlemmarna. Vissa tycks få vara hur insinuanta som helst och bryta mot trivselreglerna, t.o.m. i denna tråd, utan åtgärd medan andra inte ens får svara på inlägg som angår dem.
Sqrulan jag har aldrig påstått att jag skulle hålla mig ifrån forumet för evigt utan att jag ville se hur det utvecklades. Då underlättar det att kunna fråga om sådant man undrar.
Riktlinjer ang moderatorerna pratar jag om nu. Ber om ursäkt för att jag var otydlig.
I denna tråd finns en annan tråd från småprat sammanfogad, därför finns det lite blandad kompott just nu.
Från det att jag i går skrev med fetstil är det bara frågor angående moderering som gäller i denna tråd.
/mod
CITAT (mamamaggan @ 04-11-2012, 15:23)

Men vi har ju redan regler och då tycker jag att vi måste få fråga t ex hur de tillämpas och varför. Det måste kunna gå att diskutera redan nu för moderatorerna är ju i full gång.
Nu kommer det antagligen nya eller förändrade regler i början av veckan och då får vi väl se vad som sägs där men det kan väl inte hindra att vi diskuterar de nuvarande reglerna eller hur de tillämpas .
Inga nya regler förutom moderatorernas befogenheter och skyldigheter är planerade vad vi vet.
/mod
Tillägg, nu när jag har tid att svara ordentligt.
CITAT
Hur är det med objetiviteten hos moderatorerna? Jag tycker mig se en viss särbehandling av medlemmarna. Vissa tycks få vara hur insinuanta som helst och bryta mot trivselreglerna, t.o.m. i denna tråd, utan åtgärd medan andra inte ens får svara på inlägg som angår dem.
Hur vi moderatorer än gör så kommer det att finnas de som anser att vi modererar orättvist, att vi inte är objektiva och att vi gör fel. Tyvärr kan vi inte tillfredsställa alla, det säger ju sig självt då det finns så många olika viljor på forumet.
Nu har vi tre moderatorer.
Vi gör vårt bästa för att göra ett så bra jobb som möjligt.
Vi har Odlas forum som prioritet. Inte enskilda medlemmar i forumet. Sen att det vi och ledningen diskuterat fram är forumets bästa inte sammanfaller med precis alla medlemmarnas tycke om vad som är det bästa, det är tyvärr bara att beklaga. Vi arbetar utifrån vad vi har kommit fram till i första hand, inte utifrån vad enskilda forum-medlemmar tycker.
/mod
Redigerat av Anma: 04-11-2012, 18:59