| |
|
  |
Forumets moderering |
|
|
|
|
19-12-2012, 19:33
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (*Stintan* @ 19-12-2012, 15:43)  Jag tycker att ni moderatorer ska ta ett snack med forumledningen för det börjar bli paragrafrytteri på forumet. Desutom tycker jag inte att man ska moderera som privatperson vilket du nyss gjorde i argtråden. Jag vet att ni gör så gott ni kan och det är ingen lätt uppgift ni har men någon måtta får det väl ändå vara på nedtystandet så länge det inte är tjafs och bråk. Jag missade detta inlägg tidigare, ber om ursäkt. Har också bett om ursäkt för att jag inte skrev under med mod tidigare. Jag håller inte med om paragrafrytteriet. Vi moderatorer diskuterar hela tiden med forumledningen. Vi har deras fulla förtroende. Men du har all rätt i världen att vända dig till ledningen om du anser att vi moderatorer agerar fel. Det står också i skrivelsen om våra rättigheter och skyldigheter. Det har redan från början beslutats att moderering inte ska diskuterar i småprat. Jag har tagit för slappt på den regeln, bland annat i argtråden, tyvärr. /mod
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2012, 19:36
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
Som sagt, vi kan inte ha diskussioner om modereringen i varenda tråd, då tappar man fokus på vad tråden egentligen handlar om
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2012, 19:40
|
Medlem

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 19-12-2012, 18:49)  Anma jag märker inte ord utan du skriver att nu så långt det går att unviker diktatur..... Det äär dina ord, inte mina Sant, men jag förklarade också att i någons ögon kanske det är diktatur att säga att diskussionen ska föras här och inte i småprat. Om man tycker det så är jag ju diktator i någons ögon.  /mod
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2012, 19:52
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Nu är vi tydligen några stycken som tycker att ribben hamnat lite lågt. När vi framför det känns det inte särskilt juste att ni, som väl ändå i första hand företräder oss medlemmar, bara slår det ifrån er eller reducerar frågan till var diskussionen ska ske.
Det hade varit mycket trevligare om ni åtminstone hade erbjudit er att föra fram synpunkterna till ägarna.....
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2012, 19:57
|
Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 19-12-2012, 19:52)  Nu är vi tydligen några stycken som tycker att ribben hamnat lite lågt. När vi framför det känns det inte särskilt juste att ni, som väl ändå i första hand företräder oss medlemmar, bara slår det ifrån er eller reducerar frågan till var diskussionen ska ske.
Det hade varit mycket trevligare om ni åtminstone hade erbjudit er att föra fram synpunkterna till ägarna..... Jag har sagt flera gånger att vi diskuterar med ledningen kontinuerligt. Som jag uppfattar det så anser vissa att ribban hamnat för lågt iom att man inte ska diskutera moderering i trådarna. På den punkten vet jag att varken ledningen eller vi moderatorer håller med. Men ni medlemmar har också full rätt att kontakta ledningen och framföra era synpunkter om ni inte känner förtroende för oss moderatorer. Det står klart och tydligt i skrivelsen om moderatorernas rättigheter och skyldigheter. /mod
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2012, 19:57
|

Moderator

|
CITAT (Aqvakul @ 19-12-2012, 19:52)  Nu är vi tydligen några stycken som tycker att ribben hamnat lite lågt. När vi framför det känns det inte särskilt juste att ni, som väl ändå i första hand företräder oss medlemmar, bara slår det ifrån er eller reducerar frågan till var diskussionen ska ske.
Det hade varit mycket trevligare om ni åtminstone hade erbjudit er att föra fram synpunkterna till ägarna..... Ägarna har tagit julledigt, är eller är åtminstone på gång. Jag är säker på att de kommer läsa den här tråden när de återkommer. Annars skall vi visa dem. Jag kan absolut tänka mig lite lindrigare regler, men det är som sagt ett illa valt tillfälle att ändra reglerna just nu. Men jag för min del kan visst tänka mig att släppa igenom lite mer den närmsta tiden till det gjorts ett avgörande. Om någon tycker vi moderatorer ändå släppt igenom något som borde ha uppmärksammats så litar jag på att de kontaktar oss.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2012, 20:00
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
CITAT (Anma @ 19-12-2012, 19:40)  Sant, men jag förklarade också att i någons ögon kanske det är diktatur att säga att diskussionen ska föras här och inte i småprat. Om man tycker det så är jag ju diktator i någons ögon.  /mod Nej det var aldrig någon som tyckte så., du uttryckte dig så.
Redigerat av Elisabeth-Västkustkolonisten: 19-12-2012, 20:01
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2012, 20:03
|

Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem nr: 3 958

|
Det hade varit mycket trevligare om ni åtminstone hade erbjudit er att föra fram synpunkterna till ägarna.....
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2012, 20:08
|
Medlem

|
Diskussionen började med att en medlem ifrågasatte vilka inlägg som tagits bort tidigare i argtråden. Det var bland annat hot mot mig som rensats och diskussioner runt det. Jag stoppade diskussionen i småprat och flyttade den hit. På vilket sätt är ribban för låg?
/mod
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2012, 20:14
|
Medlem

|
Jag tycker att alla ni som känner att ni inte har förtroende för mig som moderator ska kontakta Katarina (Forumvärd har gått på julledighet) och framföra era klagomål.
För jag känner seriöst att det är ohållbart att fortsätta som moderator när man blir kallad maktgalen, diktator och så vidare och när jag känner att ni inte har ett dugg förtroende för mig och mina bedömningar. I den här diskussionen har jag inte mer att tillföra varken som privatperson eller som moderator just nu.
/Anma
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2012, 20:24
|

Medlem

|
CITAT (Huggorm @ 19-12-2012, 19:57)  Ägarna har tagit julledigt, är eller är åtminstone på gång. Jag är säker på att de kommer läsa den här tråden när de återkommer. Annars skall vi visa dem.
Jag kan absolut tänka mig lite lindrigare regler, men det är som sagt ett illa valt tillfälle att ändra reglerna just nu. Men jag för min del kan visst tänka mig att släppa igenom lite mer den närmsta tiden till det gjorts ett avgörande. Om någon tycker vi moderatorer ändå släppt igenom något som borde ha uppmärksammats så litar jag på att de kontaktar oss.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2012, 20:28
|

Moderator
Antal inlägg: 21 592
Medlem nr: 27 097

|
Vad det gäller diskussion om/med moderator ska det inte ske i trådarna! Utan här i support!
Det har vi haft till diskussion tidigare!
Och det står vid fast vid!
/Moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2012, 20:30
|

Medlem

|
CITAT (Anma @ 19-12-2012, 20:14)  Jag tycker att alla ni som känner att ni inte har förtroende för mig som moderator ska kontakta Katarina (Forumvärd har gått på julledighet) och framföra era klagomål.
För jag känner seriöst att det är ohållbart att fortsätta som moderator när man blir kallad maktgalen, diktator och så vidare och när jag känner att ni inte har ett dugg förtroende för mig och mina bedömningar. I den här diskussionen har jag inte mer att tillföra varken som privatperson eller som moderator just nu.
/Anma Jag har visst förtroende för dig, men tycker att ni kunde vara lite mindre "petiga"... Jag misstänker att en del "tillmälen" du fått kan till dels bero på tillfällig upprördhet och språklig kantighet... CITAT (hattstugan @ 19-12-2012, 20:28)  Vad det gäller diskussion om/med moderator ska det inte ske i trådarna! Utan här i support!
Det har vi haft till diskussion tidigare!
Och det står vid fast vid!
/Moderator Fast det är vi väl i princip överens om...
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2012, 20:33
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Huggorm @ 19-12-2012, 19:57)  Ägarna har tagit julledigt, är eller är åtminstone på gång. Jag är säker på att de kommer läsa den här tråden när de återkommer. Annars skall vi visa dem.
Jag kan absolut tänka mig lite lindrigare regler, men det är som sagt ett illa valt tillfälle att ändra reglerna just nu. Men jag för min del kan visst tänka mig att släppa igenom lite mer den närmsta tiden till det gjorts ett avgörande. Om någon tycker vi moderatorer ändå släppt igenom något som borde ha uppmärksammats så litar jag på att de kontaktar oss. Hur tänkte du då? Denna nya diskussion uppkom på grund av en medlems inlägg och framfart, då också några svar var tvungna att raderas, då sammanhanget föll bort. (originalinlägget saknades) Menar du att ribban ska höjas för, vissa medlemmars ska få bete sig hur illa som helst eller "vilka regler" avser ni?
Redigerat av pejori: 19-12-2012, 20:34
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2012, 20:34
|

Moderator
Antal inlägg: 21 592
Medlem nr: 27 097

|
Inte alla verkar vara överens om var diskussion ska föras! /Moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2012, 20:37
|
Medlem

|
Jag kan ha en viss förståelse för att, så fort ordet moderator nämns, så ska inlägget flyttas hit. Det händer ju att ni nämns i allmänna ordalag också. Det är kanske lite överkurs och man bör kanske se på hela inlägget innan man flyttar det hit.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2012, 20:37
|

Moderator

|
CITAT (pejori @ 19-12-2012, 20:33)  Hur tänkte du då? Denna nya diskussion uppkom på grund av en medlems inlägg och framfart, då också några svar var tvungna att raderas, då sammanhanget föll bort. (originalinlägget saknades)
Menar du att ribban ska höjas för, vissa medlemmars ska få bete sig hur illa som helst eller "vilka regler" avser ni? Så vitt jag förstod handlade det om ifall man får diskutera moderering i trådarna eller inte. Ifall det bestäms att det tillåts i viss mån är det inget jag motsätter mig. Men det är möjligt att jag missförstått hela saken, och då är det bara att bortse från mitt inlägg.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2012, 20:42
|

Medlem

|
Håller vi inte på att göra en höna av en fjäder?
Om alla tar det hela lite mer lättsamt och med glimten i ögat så blir det säkert bra. Att rida på principer från vilket håll det vara må, skapar bara skit!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2012, 20:42
|
Medlem

|
CITAT (Anma @ 19-12-2012, 20:14)  Jag tycker att alla ni som känner att ni inte har förtroende för mig som moderator ska kontakta Katarina (Forumvärd har gått på julledighet) och framföra era klagomål.
/Anma Har fullt förtroende för ditt jobb Anma. Men jag kan känna att, du drar det tyngsta lasset, när det gäller att underteckna modereringen, även om jag sett "Hattis" och "Huggis" emellanåt. Kanske dom andra två, kan ta en lite mer framträdande roll, när det gäller radering/moderering av obekväma inlägg.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-12-2012, 20:44
|

Medlem

|
CITAT (pejori @ 19-12-2012, 20:42)  Har fullt förtroende för ditt jobb Anma. Men jag kan känna att, du drar det tyngsta lasset, när det gäller att underteckna modereringen, även om jag sett "Hattis" och "Huggis" emellanåt. Kanske dom andra två, kan ta en lite mer framträdande roll, när det gäller radering/moderering av obekväma inlägg. 
--------------------
|
|
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|