Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Forumets moderering
          Anma
          Inlägg 24-10-2012, 19:02
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Nej, vi kommer inte att ändra stavfel. Däremot finns möjligheten att om man själv stavat fel i någon trådstart eller så och vill ha det ändrat be någon av oss att göra det.

Citera
          Rihane
          Inlägg 24-10-2012, 19:14
          Länk hit: #22

Gäster

Tack smile.gif
          Ville bara få det klarlagt.

Citera
          smuleborg
          Inlägg 24-10-2012, 20:37
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 1 623
          Medlem nr: 10 799

CITAT (Bengalow @ 24-10-2012, 15:20) *
          Inget att oroa sig för. De politiska trådarna har tvärdött, sedan inaktiva medlemmar "klagat" över ordval etc, och
          vars åsikter oftast var "mähä". Snart dör hela forumet, när moraltanterna får sin vilja igenom. "-Snyggt och prydligt,
          i ordande rader. Marsch...!"

Håll tillgodo med era bladlöss, rostsjuka, hundskitar, pannkaksrecept och (o)nyttiga impregneringar i träpallar.

Ajöss till er! säger bengalow - saknad av ingen...inte ens av sig själv.

En fundering - Är inte detta (i första hand) ett trädgårdsforum? Det finns andra forum, "politisk inriktning".

--------------------
          smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 24-10-2012, 20:44
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

CITAT (smuleborg @ 24-10-2012, 21:37) *
          En fundering - Är inte detta (i första hand) ett trädgårdsforum? Det finns andra forum, "politisk inriktning".

tummenupp.gif

--------------------

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 24-10-2012, 20:51
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (smuleborg @ 24-10-2012, 21:37) *

Småprat är en del som inte i första hand handlar om trädgård. Där pratar vi väl om allt, inklusive politik!!

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 26-10-2012, 21:15
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Vill ta upp en aspekt som aktualiserts i en annan tråd:

Man får ju självklart inte ha två nick samtidigt. Men om man har haft flera nick tidigare och blivit avstängd som dessa för dåligt uppträdande och börjar om med ett nytt nick, har man då inget eget ansvar längre för vad man gjort under sina tidigare nick?
          Är det förbjudet för andra medlemmar att diskutera detta?

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Anma
          Inlägg 26-10-2012, 21:30
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 26-10-2012, 22:15) *
          Vill ta upp en aspekt som aktualiserts i en annan tråd:

Man får ju självklart inte ha två nick samtidigt. Men om man har haft flera nick tidigare och blivit avstängd som dessa för dåligt uppträdande och börjar om med ett nytt nick, har man då inget eget ansvar längre för vad man gjort under sina tidigare nick?
          Är det förbjudet för andra medlemmar att diskutera detta?

Helt ärligt har vi inte hunnit diskutera detta och har heller inte diskuterat saken med forumansvariga, så ett riktigt svar får du först nästa vecka.

Däremot kan jag säga min personliga åsikt.
          Jag tycker inte att man ska ställas till svars sådant mans skrivit för år sedan. Oavsett under vilket nick.
          Har man dessutom bytt nick i syfte att förbättra sitt beteende så är det ännu mer irrelevant vad man tidigare skrivit.Kan man dessutom inte 100% bevisa att någon har använt sig av något annat nick tidigare så är det ännu mindre relevant.
          Om man däremot blir avstängd idag och imorgon startar ett nytt nick och beter sig illa är det en helt annan sak.
          Detta är min privata åsikt om saken.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 26-10-2012, 21:33
          Länk hit: #28

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Jag ser gärna att fler medlemmar ger sin syn i den frågan. Som sagt finns det inga klara riktlinjer, så det är bra att ha något att utgå från när de skall skapas.

Citera
          Anma
          Inlägg 26-10-2012, 21:36
          Länk hit: #29

Medlem

Jag vill klargöra en sak. Vi moderatorer började vårt uppdrag som moderatorer 23/10 i år.
          Jag tänker arbeta utifrån det datumet och framåt. Man kan inte begära att vi moderatorer ska ta tag i problem som funnits i forumet innan vi tillsattes. Isåfall kommer vi få slita häcken av oss dygnet runt och dessutom är det på andra sätt heller inte försvarbart att kräva det av oss.

Jag hoppas att alla medlemmar kan respektera detta.

/moderator

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 26-10-2012, 21:39
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (Anma @ 26-10-2012, 22:30) *
          Helt ärligt har vi inte hunnit diskutera detta och har heller inte diskuterat saken med forumansvariga, så ett riktigt svar får du först nästa vecka.

Däremot kan jag säga min personliga åsikt.
          Jag tycker inte att man ska ställas till svars sådant mans skrivit för år sedan. Oavsett under vilket nick.
          Har man dessutom bytt nick i syfte att förbättra sitt beteende så är det ännu mer irrelevant vad man tidigare skrivit.Kan man dessutom inte 100% bevisa att någon har använt sig av något annat nick tidigare så är det ännu mindre relevant.
          Om man däremot blir avstängd idag och imorgon startar ett nytt nick och beter sig illa är det en helt annan sak.
          Detta är min privata åsikt om saken.

Problemet är att det nästan är ofrånkomligt att spekulationerna kommer upp om personen ifråga visar tendenser till samma beteende som man tidigare blivit avstängd för och det finns starka indicier eller t.om. privat medgivande för att det verkligen är samma person. Jag anser att det är helt OK att komma igen under ett nytt nick efter avstängning och att man inte nödvändigtvis spontant behöver redovisa detta. Det kan ju kännas bra att börja på ny kula. Men att på direkt fråga förneka detta, anser jag inte är OK.

--------------------

zon 1

Citera
          gunsta
          Inlägg 26-10-2012, 21:40
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

CITAT (Anma @ 26-10-2012, 22:36) *
          Jag vill klargöra en sak. Vi moderatorer började vårt uppdrag som moderatorer 23/10 i år.
          Jag tänker arbeta utifrån det datumet och framåt. Man kan inte begära att vi moderatorer ska ta tag i problem som funnits i forumet innan vi tillsattes. Isåfall kommer vi få slita häcken av oss dygnet runt och dessutom är det på andra sätt heller inte försvarbart att kräva det av oss.

/moderator

Självklart smile.gif

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 26-10-2012, 21:41
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (Anma @ 26-10-2012, 22:36) *

/moderator

Det är iofs sant, men ibland finns det en historia, en bakgrund, som måste beaktas... Dessutom finns det andra som varit ansvariga tidigare och som kan rådfrågas...

--------------------

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 26-10-2012, 21:44
          Länk hit: #33

Moderator

CITAT (Aqvakul @ 26-10-2012, 22:41) *
          Det är iofs sant, men ibland finns det en historia, en bakgrund, som måste beaktas... Dessutom finns det andra som varit ansvariga tidigare och som kan rådfrågas...

Visst, men inte förrän på måndag... Eller syftar du på din tidigare roll som spamborttagare?

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 26-10-2012, 21:46
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (Anma @ 26-10-2012, 22:41) *
          Vad tror du att det skulle förändra i sak om man på direkt fråga erkände?

En öppenhet och tydlighet, att man faktiskt i någon mening får stå för det man gjort tidigare, en viktig signal...

Jag anser inte att det är rimligt att man öppnar upp för att starta upp en serie av nick, som kan agera till synes oberoende av varandra...

CITAT (Huggorm @ 26-10-2012, 22:44) *
          Visst, men inte förrän på måndag... Eller syftar du på din tidigare roll som spamborttagare?

Jag kan vänta till måndag och till nästa måndag också. Men jag tycker faktiskt att detta är viktigt att reda ut av principiella skäl. (Nej, spamborttagaren har inte med detta att göra..)

Redigerat av Aqvakul: 26-10-2012, 21:46

--------------------

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 26-10-2012, 21:53
          Länk hit: #35

Moderator

CITAT (Aqvakul @ 26-10-2012, 22:46) *
          En öppenhet och tydlighet, att man faktiskt i någon mening får stå för det man gjort tidigare, en viktig signal...

Jag anser inte att det är rimligt att man öppnar upp för att starta upp en serie av nick, som kan agera till synes oberoende av varandra...
          Jag kan vänta till måndag och till nästa måndag också. Men jag tycker faktiskt att detta är viktigt att reda ut av principiella skäl. (Nej, spamborttagaren har inte med detta att göra..)

Dåså, håll ut så kommer det regler. Senast i dag morse fick jag PM från Forumvärden om att hon skulle diskutera med Katarina hur de skulle ställa sig i frågan. Då var det fallet Hjortonsylt med ett antal andra användarnamn som det gällde, men reglerna kommer ju gälla alla.

Citera
          Anma
          Inlägg 26-10-2012, 21:56
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 26-10-2012, 22:46) *

Man öppnar inte upp möjligheten för att starta en serie olika nick som kan agera till synes oberoende av varandra om man inte kräver att människor ska vara ärliga med vad de gjort eller inte gjort för över ett år sedan.
          Nu är vi tre moderatorer här. Alla vi tre är aktiva mycket på odla och alla försöker att hålla koll om en medlem använder flera nick samtidigt.
          Samtidigt är vi tacksamma för att få tips om man misstänker något sådant. Alltså nu, inte månader eller till och med år sedan.

Däremot kan man aldrig 100% gardera sig mot sådant i något forum. Det är internet för stort för.

Citera
          Monaxe
          Inlägg 27-10-2012, 13:34
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (Myosotis @ 27-10-2012, 13:21) *
          För mig skulle det göra all skillnad i världen om den avstängde återkom och samtidigt sa "jag har inte mått bra, förlåt om jag sa dumma saker som sårade folk, nu ska jag vara snäll". Om h*n då verkligen är oförarglig finns det inte mycket att säga om saken. Det är inte okej att såra folk, har man gjort det får man väl be om ursäkt eller är det för mycket begärt? Men om det istället bara kommer dåliga ursäkter och ännu mer förljugenhet får det mig att vilja lämna forumet.

Helt enig med dig!

Nu när lusten att vara här på odla kommit tillbaka (iaf för mig) hade det varit skönt att ha lite mer koll på vilka avstängda nick som studsar tillbka för att ställa till nytt bråk.

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Anma
          Inlägg 27-10-2012, 13:59
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (Monaxe @ 27-10-2012, 14:34) *
          Helt enig med dig!

Nu när lusten att vara här på odla kommit tillbaka (iaf för mig) hade det varit skönt att ha lite mer koll på vilka avstängda nick som studsar tillbka för att ställa till nytt bråk.

Som sagt. Vi är tre närvarande moderatorer här nu. Vi har även som uppgift att kolla upp sådant så långt det går. Och vi är tacksamma om vi via PM kan få tips om misstänkta dubbelnick.
          Men... vi kan inte gå in och kolla upp saker som gjorts för länge sedan.

Jag önskar att alla forummedlemmar kan försöka glömma allt som varit och gå härifrån och vidare. Just nu är det bara en rundgång i samma sak. Ingen kommer någonstans med någonting och gammalt groll sedan flera år ältas runt i en evig tombola som aldrig får chansen att vila.
          Det är minst lika tröttsamt som något annat.

Jag kommer att ta ett prat med forumansvariga och mina medmoderatorer om det här och försöka få till riktlinjer på hur vi ska hantera den situationen som råder just nu. För ingen människa kan tycka att det är särskilt sunt eller särskilt gynnsamt för småpart som det är nu.

Jag tänker inte diskutera detta vidare i forumet innan vi pratat igenom situationen i forumet. Däremot är jag tacksam för åsikter via PM, även om jag inte svarar på dem just nu.

Citera
          pejori
          Inlägg 27-10-2012, 14:27
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Myosotis @ 27-10-2012, 13:21) *
          För mig skulle det göra all skillnad i världen om den avstängde återkom och samtidigt sa "jag har inte mått bra, förlåt om jag sa dumma saker som sårade folk, nu ska jag vara snäll". Om h*n då verkligen är oförarglig finns det inte mycket att säga om saken. Det är inte okej att såra folk, har man gjort det får man väl be om ursäkt eller är det för mycket begärt? Men om det istället bara kommer dåliga ursäkter och ännu mer förljugenhet får det mig att vilja lämna forumet.

Håller också med. tummenupp.gif
          Komma tillbaka med nytt nick och låtsas som det regnar, är inte ok. thumbdown.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Anma
          Inlägg 27-10-2012, 14:46
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (pejori @ 27-10-2012, 15:27) *
          Håller också med. tummenupp.gif
          Komma tillbaka med nytt nick och låtsas som det regnar, är inte ok. thumbdown.gif

Jag kan förstå den aspekten, men det är inte ok att komma och kräva någonting när det gäller saker som hänt för över ett år sedan.
          Jag tror att mina medmoderatorer och även forumledningen håller med mig om den saken. Om de har en annan åsikt är jag inte sämre än att jag kan ändra mig.

Citera

12 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-11-2025, 18:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon