Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Synpunkter på TV-program, Skulle gärna höra er åsikt
          Christa
          Inlägg 07-11-2012, 12:06
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (Gita @ 07-11-2012, 11:41) *
          Tycker fortfarande det mest liknar vad man kallar förnedrings-tv.
          Skulle du själv kunna tänka dig att ställa upp om du vore gravt överviktig? Jag skulle inte ens mot rejäl betalning kunna tänka mig det.
          Gita

Jag har redan svarat att jag inte skulle göra det men jag skulle hellre vara med i det programmet än i "Par i terapi" där dom lämnar ut det mest privata.

Jag är tacksam mot dom människor som deltar och jag hoppas att inga elaka människor kommer att vara taskiga mot dom.

Citera
          Gita
          Inlägg 07-11-2012, 13:17
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Christa @ 07-11-2012, 12:06) *
          Jag har redan svarat att jag inte skulle göra det men jag skulle hellre vara med i det programmet än i "Par i terapi" där dom lämnar ut det mest privata.

Jag är tacksam mot dom människor som deltar och jag hoppas att inga elaka människor kommer att vara taskiga mot dom.

Fast nu var min fråga till Aqva.

Nja, jag tycker snarare synd om dem som ställer upp, de saknar på något sätt gränser och låter sig förnedras.
          Gita

Redigerat av Gita: 07-11-2012, 13:23

Citera
          Huggorm
          Inlägg 07-11-2012, 13:31
          Länk hit: #63

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Inte minst borde det ha varit förnedrande att flytta ut träningen i bostadsområdet, man såg ju hur grannarna glodde. Men alltid inspirerar det väll någon av dem till att också påbörja en sundare livsstil

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 07-11-2012, 14:53
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gita @ 07-11-2012, 11:41) *
          Tycker fortfarande det mest liknar vad man kallar förnedrings-tv.
          Skulle du själv kunna tänka dig att ställa upp om du vore gravt överviktig? Jag skulle inte ens mot rejäl betalning kunna tänka mig det.
          Gita

Hypotetisk fråga! Ärligt talat så vet jag inte, men troligen inte...
          Jag har sett TV som har varit mycket mer förnedrande än detta: Människor som på grund av psykiska problem lever i ett "råttbo", köpgalningar som ödelagt sin ekonomi etc
          Det är omöjligt att veta alla bevekelsegrunder. Men det här paret levde ju i övrigt välordnat. De hade en stark önskan om att skaffa barn och då ingick att gå ner i vikt. Om de kunde löst det bättre på något annat sätt vet inte jag och knappast någon annan heller. Tyvärr är väl deras utsikter till en bestående kraftig viktreducering ganska små...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 07-11-2012, 15:35
          Länk hit: #65

Moderator

För att gå ner kraftigt i vikt behövs nog både piska och morot. Vetskapen om att hela Sveriges folk känner till ens kamp kan fungera som de båda.

Citera
          pejori
          Inlägg 07-11-2012, 16:06
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Halshugg mig inte nu, jag ska generalisera lite.

Ska man komma tillrätta med kraftig övervikt, hjälper inte piska.
          Svårigheterna är att "matmissbruk" är det svåraste missbruk som finns, då alla måste äta.
          Sedan om det är fett, socker, kolhydrater eller allt sammantaget, har ingen betydelse.
          Det finns överallt.
          Som med allt missbruk, måste den som lider, själv vilja komma ned i rätt vikt.
          Sedan vad som ska vara "rätt vikt", är en smaksak. 36:a eller 42:a är ointressant.
          Alla kanske inte kan eller ens vill, vara ett vältränat timglas.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Christa
          Inlägg 07-11-2012, 18:26
          Länk hit: #67

Medlem

CITAT (pejori @ 07-11-2012, 16:06) *
          Halshugg mig inte nu, jag ska generalisera lite.

Ska man komma tillrätta med kraftig övervikt, hjälper inte piska.
          Svårigheterna är att "matmissbruk" är det svåraste missbruk som finns, då alla måste äta.
          Sedan om det är fett, socker, kolhydrater eller allt sammantaget, har ingen betydelse.
          Det finns överallt.
          Som med allt missbruk, måste den som lider, själv vilja komma ned i rätt vikt.
          Sedan vad som ska vara "rätt vikt", är en smaksak. 36:a eller 42:a är ointressant.
          Alla kanske inte kan eller ens vill, vara ett vältränat timglas.

Det är viktigare att vara vältränad än att vara smal. Matsuget minska också om man tränar.

Det verkade skaka om deltagarna ordentligt att dom visade konkreta prognoser för vad som skulle hända om dom inte gjorde något. Det var nästan lite brutalt men jag har själv tidigare tänkt att det kanske vore en väg för motivation. Det är så lätt att skjuta på beslutet lite till och dom flesta känner inte till hur förödande det är för hälsan att vara otränad. Det gjorde inte jag heller för några år sedan.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 07-11-2012, 18:36
          Länk hit: #68

Medlem

CITAT (Christa @ 07-11-2012, 18:26) *
          ---Det verkade skaka om deltagarna ordentligt att dom visade konkreta prognoser för vad som skulle hända om dom inte gjorde något. Det var nästan lite brutalt men jag har själv tidigare tänkt att det kanske vore en väg för motivation. Det är så lätt att skjuta på beslutet lite till och dom flesta känner inte till hur förödande det är för hälsan att vara otränad. Det gjorde inte jag heller för några år sedan.

Jag tror nog att det momentet mer var ett "spel för galleriet", att dramatisera inför TV-publiken. Har de väl bestämt sig för att deltaga i programmet är det nog motivation nog....

--------------------

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 07-11-2012, 19:26
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Aqvakul @ 07-11-2012, 18:36) *
          Jag tror nog att det momentet mer var ett "spel för galleriet", att dramatisera inför TV-publiken. Har de väl bestämt sig för att deltaga i programmet är det nog motivation nog....

Jag kan tyvärr bara se dem som "stackars fetton" som lurats att ställa upp för att göra ett publikdra. gande tv-program. Vill man göra ett program om hälsa och livsstil så kan man mycket väl göra det utan att människor behöver ställa upp som de dåliga exemplen.
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 07-11-2012, 21:07
          Länk hit: #70

Medlem

CITAT (Gita @ 07-11-2012, 19:26) *
          Jag kan tyvärr bara se dem som "stackars fetton" som lurats att ställa upp för att göra ett publikdra. gande tv-program. Vill man göra ett program om hälsa och livsstil så kan man mycket väl göra det utan att människor behöver ställa upp som de dåliga exemplen.
          Gita

Det viktigaste är väl hur de känner sig själva. Paret verkade i högsta grad kapabla att själva ta det beslutet. I programmet sa de att de just gått från att uppfatta sig själva som offer till att nu genom programmet känt att de minsamnn kunde ta tag i sin situation. I så fall har det ju faktiskt fyllt en funktion. Efter att ha följt dem en timme på TV, så uppfattade jag dem absolut inte som två "stackars fetton" utan som två begåvade och trevliga personer som nu är fast beslutna att ändra sin livsstil. Tyvärr är väl ändå prognosen på sikt ganska dyster, men jag håller tummarna...

--------------------

zon 1

Citera
          Christa
          Inlägg 07-11-2012, 21:46
          Länk hit: #71

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 07-11-2012, 18:36) *

Jag tyckte det verkade äkta. När det gäller motivation så menar jag inte att genomföra det de nu gör utan att vetskapen om vad som kan hända med hälsan kan motivera dom att fortsätta på den inslagna vägen.

Den är nog annars lite som rökning - det svåra är inte att sluta utan att inte börja igen...

CITAT (Gita @ 07-11-2012, 19:26) *
          Gita

Dom visade en glimt av dom som skall vara med i nästa program och jag tyckte inte dom såg speciellt överviktiga ut även om det var en snabb glimt.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 13-11-2012, 21:00
          Länk hit: #72

Moderator

Vad skall man säga om dagens avsnitt? I början trodde jag de gjorde sig till för att få vara med på TV, men jag tror faktiskt de var såna

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 13-11-2012, 21:09
          Länk hit: #73

Medlem

Dagens program kändes väldigt "arrangerat". Den mörka tjejen gick blixtsnabbt från att vara helt omotiverad och hopplöst egotrippad till att plötsligt kunna både rida och simma. Sen blev hon påpassligt sjuk så att hon inte kunde deltaga i utmaningen.

--------------------

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 13-11-2012, 21:18
          Länk hit: #74

Moderator

CITAT (Aqvakul @ 13-11-2012, 21:09) *
          Dagens program kändes väldigt "arrangerat". Den mörka tjejen gick blixtsnabbt från att vara helt omotiverad och hopplöst egotrippad till att plötsligt kunna både rida och simma. Sen blev hon påpassligt sjuk så att hon inte kunde deltaga i utmaningen.

Och sedan dök hon upp precis i tid för tävlingen, i bästa hollywoodstil rolleyes.gif Hon verkade såpass frisk då att det inte borde ha varit tvivel om ifall hon skulle kunna komma och se på. Mitt tips är att hon dyker upp i någon dokusåpa så småningom, det här var nog hennes väg in i ett B-kändisskap. Eller har hon en blog som hon vill ha fler besökare på?

Citera
          Christa
          Inlägg 15-11-2012, 21:19
          Länk hit: #75

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 13-11-2012, 21:09) *

Intressant! Jag funderade på samma sak. Inte bara när det gäller de senaste avsnittet men det blev mer tydligt här.

Exempelvis så skall de vara ombytta på 5 minuter utan att de fått veta det i förväg.

Att dom stack iväg ut på krogen verkar också misstänkt.

Det var ju sorgligt vilken dålig kondition Qeenie hade. Som en 65-ring när hon bara är i 20-års åldern.

Konstigt att dom nästan gav den andra tjejen en sämre hälsoprognos.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 15-11-2012, 21:25
          Länk hit: #76

Moderator

På ett annat forum har Queenie bekräftat att det var regisserat, och att det var SVT:s idé att hon skulle använda en massa slanguttryck

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 15-11-2012, 21:26
          Länk hit: #77

Medlem

CITAT (Huggorm @ 15-11-2012, 21:25) *
          På ett annat forum har Queenie bekräftat att det var regisserat, och att det var SVT:s idé att hon skulle använda en massa slanguttryck

Dåligt! thumbdown.gif Även SVT har ramlat ner i lögnträsket....

--------------------

zon 1

Citera
          pejori
          Inlägg 16-11-2012, 02:19
          Länk hit: #78

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Aqvakul @ 15-11-2012, 21:26) *
          Dåligt! thumbdown.gif Även SVT har ramlat ner i lögnträsket....

Det bevisar bara att de flesta program av denna typen, är uppgjorda på förhand.. (Sveriges värsta bilförare) m. m. Inköpta program, med ett utstakat manus = Sensationstv. duh.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2025, 01:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon