Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Inredning,mm
          Klint
          Inlägg 14-11-2012, 15:26
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Ha-ha Margith,ja hur ska jag kommentera detta?
          Visst har jag katt,men vad händer vid tvätt menar du jag tycker det är synd att inte använda dina överkast,men kanske jag ändrar mej när jag testat!

http://www.tradera.com/beige-hemvirkat-ove...42963_167723422

här är det iallafall,fast auktionen håller på tills imorgon.

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Margith
          Inlägg 15-11-2012, 15:41
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

CITAT (Klint @ 14-11-2012, 15:26) *
          Visst har jag katt,men vad händer vid tvätt menar du jag tycker det är synd att inte använda dina överkast,men kanske jag ändrar mej när jag testat!

Ok, jag ska försöka att förklara smile.gif
          Ett handvirkat överkast till en dubbelsäng är tungt! Hur tungt tror du att det är när det är nytvättat? Överkastet ska helst ligga ner när det torkar: eftersom det är så tungt "hänger det sig" och blir ojämnt i kanterna om du hänger upp det på t ex ett vädringsställ. Ja, jag har använt vädringsställ för torkningen, men då får du vika om det och hänga det åt andra hållet med några timmars mellanrum, tills det är helt torrt.
          Börjar du vara med nu om vad jag menar när jag säger att det är en hel del extrajobb med ett sånt här överkast?

Vad gäller katten/katterna (vi har hundar) : våra hundar har alltid legat i vår säng. Hundhåren är inte helt lätt att få bort från överkastet eftersom det är så tungt att mina axlar och min nacke inte klarar av att damma ett sånt här överkast. Men du kanske har piggare axlar och nacke än jag? smile.gif

Det här gjorde att jag bestämde mig för att mina överkast var inget jag ville använda och sen skyndade jag mig att skylla lite extra på hundarna: de bäddar! Och det kan gå ganska livligt till tongue.gif Fastnar de med en klo i överkastet (ganska lätt hänt eftersom det är ett virkat överkast) så kan överkastet gå sönder.
          Katter.. vässar inte de klorna?

Men jag håller fortfarande med dig. Ett virkat överkast är kanonsnyggt och skulle passa utmärkt i ditt sovrum.
          Men nu är du iaf lite varnad...
          Om inte annat tycker jag att du ska tänka dig för hur mycket du är beredd att betala för överkastet, som jag ser det kan "överlevnadstiden" vara väldigt kort -cry-.gif

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 15-11-2012, 16:19
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

Just hanteringsmässigt är två enkelsängsöverkast i virkat lättare att hantera.

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 15-11-2012, 20:07
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Klint @ 14-11-2012, 15:26) *

http://www.tradera.com/beige-hemvirkat-ove...42963_167723422

här är det iallafall,fast auktionen håller på tills imorgon.

Grattis till vinsten! smile.gif

Citera
          Klint
          Inlägg 15-11-2012, 21:48
          Länk hit: #45

Medlem

Ja tack Anma! jag vann ju på Tradera det blev 321kr och jag ska åka å hämta det imorgon.

Jag vet inte vart det "spårade ur" som du ser Margith så visste jag vad jag ville ha i början på tråden.
          Ja nu är det köpt och hoppas det är fint då är det ju inga jättepengar,finns ju inga nya att få för det.Men det är klart,hamnar det i garderoben (där det inte finns nån plats) är ju allt för dyrt!
          Det var vettiga saker du skrev och jag orkar nog bära det än så länge men jag har ju ingen tvättstuga och det rinner väl vatten av det kan jag tänka,men om man bara vädrar det på vintern och tvättar på sommaren är man snuskig då? (Ser framför mej hur det blöta tunga överkastet tynger ner hela tvättlinnan crying.gif
          Ja jag förstår vad du menar,men katten ligger nästan aldrig i sängen när den är bäddad, nu testar jag så får vi se kompiskram.gif

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

Citera
          Biggan_
          Inlägg 16-11-2012, 23:39
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Grattis Klint!

Ångrar du dej så kan du ju alltid sälja det vidare!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Margith
          Inlägg 17-11-2012, 16:09
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

CITAT (Klint @ 15-11-2012, 21:48) *
          Ja tack Anma! jag vann ju på Tradera det blev 321kr och jag ska åka å hämta det imorgon.

Jag vet inte vart det "spårade ur" som du ser Margith så visste jag vad jag ville ha i början på tråden.
          Ja nu är det köpt och hoppas det är fint då är det ju inga jättepengar,finns ju inga nya att få för det.Men det är klart,hamnar det i garderoben (där det inte finns nån plats) är ju allt för dyrt!
          Det var vettiga saker du skrev och jag orkar nog bära det än så länge men jag har ju ingen tvättstuga och det rinner väl vatten av det kan jag tänka,men om man bara vädrar det på vintern och tvättar på sommaren är man snuskig då? (Ser framför mej hur det blöta tunga överkastet tynger ner hela tvättlinnan crying.gif
          Ja jag förstår vad du menar,men katten ligger nästan aldrig i sängen när den är bäddad, nu testar jag så får vi se kompiskram.gif

Jag säger också grattis till ett överkast som ser jättefint ut och dessutom till ett rimligt pris.
          Jag tror att du kommer att bli mer än nöjd med det smiley_small_hug.gif

Har du inte djur i sängen är tvätten inget större bekymmer. Vädra det, jag tycker inte att du är snuskig om du nöjer dig med det smile.gif Men jag skulle vilja rekommendera dig att köpa ett vädringsställ. Förr eller senare kommer du att känna att du behöver tvätta det. Och jag lovar: tvättlina är ingen hit då laugh.gif
          Dvs tvättlinan kommer sannolikt inte att hålla och skulle det vara så att den håller får du ett otäckt "torkveck" tvärs över överkastet. Vädringsstället är mycket bättre. Överliggaren är tjockare, torkveck uppstår inte och den är stadig.
          Vädringsstället är dessutom perfekt om du vill torka stora dukar, gardiner eller nåt sånt som du inte vill ha torkveck på.
          Lycka till och grattis till ett jättefint överkast tummenupp.gif

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera
          Klint
          Inlägg 19-11-2012, 17:51
          Länk hit: #48

Medlem

Bifogad bild

Ja såhär blev det!
          Är man petig som jag är ibland ska man nog ha enfärgade lakan till!

Nu håller vi på att ladda för att måla trappen,den är brunmålad nu med nån ljusbrun täckande färg tror den var vanlig på 60talet,vi skulle dragit igång idag med lite slipning men sov så länge så ingen hade nån direkt lust.Imorgon blir det väckarklocka!

Jag ska passa på att måla en liten soffa som står i hallen också,den är ok fast helst skulle jag vilja ha en klädskåp där,men det dröjer nog så den får bli vit så länge.

Letar efter ett skåp att ha i matvrån i köket,skulle vilja ha ett halvhögt med 2 dörrar och 2 lådor över dem ganska vanligt förr tror jag men nu hittar jag inget.

Jo jag glömde skriva att jag fått proverna från linnbutiken du tipsade om Krolliljan åh de var så snygga! Måste komma på nånstans att ha

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

Citera
          Anma
          Inlägg 19-11-2012, 18:07
          Länk hit: #49

Medlem

Jättefint klint! Grattis! smile.gif
          Du kan också köpa billigt enfärgat lakansväv och bädda under med, då spelar det ingen roll vad du har för sängkläder. Så har mamma bäddat i alla tider med sina virkade överkast. Jag tror hon har virkat ett tiotal olika genom åren.

Citera
          Klint
          Inlägg 19-11-2012, 18:22
          Länk hit: #50

Medlem

Oj! Jag beundrar din mamma!

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

Citera
          Anma
          Inlägg 19-11-2012, 18:32
          Länk hit: #51

Medlem

CITAT (Klint @ 19-11-2012, 18:22) *
          Oj! Jag beundrar din mamma!

Hon sitter alltid med ett handarbete på ledig tid och har alltid gjort. Det har blivit en del genom åren, hon är över 60 år nu. smile.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 21-11-2012, 13:48
          Länk hit: #52

Medlem

Jättefint överkast! ...och det pryder sin plats!
          Om du vill så kan du ju fodra det, men Anmas förslag är ju jättebra.

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          omk
          Inlägg 21-11-2012, 23:57
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem nr: 32 435

CITAT (Peztis @ 03-11-2012, 17:49) *
          "... allt från golvläggning..."

Precis vad jag har hållit på med idag! Vår lilla toalett har varit helt bedrövlig, särskilt som sonen fick för sig att börja pilla på tapeterna.

Så just nu är allt utrivet och jag har idag agerat mattläggare. Har aldrig lagt en plastmatta förut men någongång ska väl vara den första. Eftersom det endast är toa och handfat är det ingen våtzon så jag kan ju nästan göra som jag vill.

I alla fall så har jag pillrat med detta i 1,5 h och nu får det vara bra för idag. Började känna mig trött och irriterad så då är det bättre att fortsätta nästa dag. Vill inte skära fel i ett hörn eller runt ett av alla rören.

Ska lägga upp före- och efterbilder när det är klart.

Hur går det, Peztis ?

--------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein

Citera
          omk
          Inlägg 22-11-2012, 00:03
          Länk hit: #54

Medlem

CITAT (Klint @ 19-11-2012, 17:51) *
          Ja såhär blev det!

Snyggt !!!

Vad är det för broderier på säng-gaveln ? Du skrev att de var från nån släkting. Är det från Dalsland ?
          Har du flera broderier kvar, så gör likadant på gardinen, t ex på den du har i bilden på inlägg 7. Sådana gardiner gillar jag, enkla med lite spets / virkat.

Redigerat av omk: 22-11-2012, 00:05

--------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein

Citera
          Klint
          Inlägg 27-11-2012, 09:28
          Länk hit: #55

Medlem

Har du kört fast Petsiz?

Jag har iallafall målat trappan som gubben skulle slipa bara lite,det behövde inte täckas!! Ja så nu blir det storrengöring också känns väl okdet är ju advent snart så men jaa.
          Tycker jag har tagit så många bilder i huset men hittar inget där trappen är med men såhär blev det iallafall jag vet ju att det blev mycket ljusare!

Bifogad bild

skulle ha målat en pall och en garderobsdörr när jag ändå höll på men jag blev så himla trött på alltihop färg och papp så jag bar ut det till källarn! Vore väl kul att hinna före jul men vi får se.

Julpynt vore det nåt att lägga i tråden va tycker ni?

edit: Jag vet inte va det är med mej men jag glömmer nästan alltid skriva va jag tänkt....
          Omk. broderiet jag är inte riktigt säker på varifrån det kommer mammas faster ev.då är det inte dalslänskt,har inget mer sånt men jag har b några andta som nog har varit fönsterremsor eller gardinomtag de är jag 90% säker på att mamma gjort fast det är ju inte samma men fina handbroderade g.gif

Redigerat av Klint: 27-11-2012, 09:32

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

Citera
          omk
          Inlägg 27-11-2012, 20:38
          Länk hit: #56

Medlem

ÅÅÅÅHHHH, VAD FIIIINT !! w00t.gif
          Tapeten, mattan, den lilla roliga hyllan ovanför (köks?)dörren, soffan, golvet (samma som jag har biggrin.gif ), de underbara gamla bakelit-strömbrytarna ... bravo.gif

--------------------

Citera
          Klint
          Inlägg 27-11-2012, 20:56
          Länk hit: #57

Medlem

blush.gif
          Hyllan sitter över toadörren,där har gubben lite indianer och cowbojsar giggle.gif
          om vi bara kunde få upp lite på väggarna också!

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

Citera
          gunsta
          Inlägg 27-11-2012, 21:23
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

Säger som omk - vilken fin hall, lugn och behaglig, gillar färgerna och så panelen. Gratulerar smile.gif

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          Biggan_
          Inlägg 27-11-2012, 23:37
          Länk hit: #59

Medlem

Håller med! Ser så fräscht ut!

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          Skruttis
          Inlägg 28-11-2012, 09:24
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

Klint, ni har verkligen jättefint i huset! bravo.gif Jag skulle gärna ha det likadant hemma hos mig.
          Men jag skulle aldrig orka renovera så mycket som du/ni gör. Vilken energi.....Men bra blir det!

Får jag vara nyfiken och fråga var den ursnygga mattan ni har i hallen kommer ifrån? Alltså den från sista bilden du lagt in.
          Sen funderade jag på själva hallgolvet. Är det möjligtvis vitlaserat trägolv? Jättesnyggt hur som helst.

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-06-2026, 20:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon