Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Inredning,mm
          Alexander-VG-zon3
          Inlägg 30-11-2012, 13:57
          Länk hit: #61

Gäster

Vad hemtrevligt och mysigt du har det Klint, härlig kaffe/saft och bulle känsla wub.gif

Själv har jag/vi gjort om inne, började nog i våras smått att byta till att sen slänga ALLT gammalt och köpa nytt har tagit lång tid och idag kan jag nog känna mig helt färdig. Vilket är skönt. Hoppas det är oki med en bild-bomb ?

Matbordet

Här är Myosotis vackra hantverks ägg, som jag/vi fått i gåva. Väldigt vackra

Citera
          Alexander-VG-zon3
          Inlägg 30-11-2012, 14:04
          Länk hit: #62

Gäster

Hoppas inte bilderna blev förstora ? så ni måste scrolla ? för då får jag göra om dom.

På väg till vardagsrummet

''Kontor''

fler

Citera
          Alexander-VG-zon3
          Inlägg 30-11-2012, 14:09
          Länk hit: #63

Gäster

och mer.

Nu var det slut på bilder tummenupp.gif men trivs jätte bra och är jättenöjd och väldigt lättstädat jämfört med innan.

Redigerat av Alexander-VG-zon3: 30-11-2012, 14:10

Citera
          pejori
          Inlägg 30-11-2012, 14:57
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Så trevligt ni har det... tummenupp.gif

Har ett barnbarn som hjälper till att skriva.

Redigerat av pejori: 30-11-2012, 14:58

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          gunsta
          Inlägg 30-11-2012, 16:02
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

Alexander! Vad mysigt du/ni har det - kanske rökelse också - det är annars min passion. Mitt första egna boende gick lite i den stilen - lågt och golvnära s a s och massor av starka färger och växter högt och lågt. Kul att ni är nöjda och trevligt att du visar oss ditt/ert hem. Allt gott till er.

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          Biggan_
          Inlägg 30-11-2012, 16:48
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Så mysigt! Kökslampan blev jag väldigt förtjust i. Hade passat i mitt uterum! tummenupp.gif
          Dina palmer är ju fantastiskt fina. Liiite mycket blommor som trängs i köksfönstret, men som odlait känner man igen och förstår! whist.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Klint
          Inlägg 30-11-2012, 17:19
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Så Mysigt!! Ett eget litet Indien har ni ju skapat!
          Åh det är så kul att se hur folk har det,inte samma stil som vi men jättefint,och allt passar så bra ihop,när jag läste att ni hade slängt allt gammalt och köpt nytt tänkte jag Nej! varför har de gjort det!?
          Men det blev jättebra,det ser tänkt ut tummenupp.gif ps. vardagsrumsbordet skulle jag gärna ha (vi ska möblera om i övre hallen!)

Min golv är ett vitlutat och vitoljat golv Skruttis,det är en aning ömtåligt,vi hade först tänkt att ha klinler i hallen,men så hade vi brädor kvar och det blev så (ville verkligen komma in före jul ifjol och hade varit tvungna att djuta och lägga golvvärme så tid och pengar fick styra det är helt ok faktiskt ger en varmare känsla och några repor i golvet kan man faktiskt leva med!

Mattan är ett kapitel för sej,jag hade sett ut mattor från Nyblom&Kollen de hade slutat tillverka när jag skulle köpa och det är jobbigt när man vet vad man vill ha och det inte finns.Men så valde jag denna,den är bra för i vardags vänder jag på den då är den mörk!
          Mattan heter Tindra och jag beställde den från Matts mattor,det var snabb leverans och billigare än den jag tänkt!

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Alexander-VG-zon3
          Inlägg 30-11-2012, 22:42
          Länk hit: #68

Gäster

CITAT (gunsta @ 30-11-2012, 16:02) *
          Alexander! Vad mysigt du/ni har det - kanske rökelse också - det är annars min passion. Mitt första egna boende gick lite i den stilen - lågt och golvnära s a s och massor av starka färger och växter högt och lågt. Kul att ni är nöjda och trevligt att du visar oss ditt/ert hem. Allt gott till er.

Ja rökelse ska jag skaffa, har du tips på bra inköps ställen på nätet eller runt borås-göteborg ? har för mig indiska har men inte kollat så noga.

CITAT (Biggan_ @ 30-11-2012, 16:48) *
          Så mysigt! Kökslampan blev jag väldigt förtjust i. Hade passat i mitt uterum! tummenupp.gif
          Dina palmer är ju fantastiskt fina. Liiite mycket blommor som trängs i köksfönstret, men som odlait känner man igen och förstår! whist.gif

Lampan är köpt på Indiska, inte alls så farligt dyr och allt i ett redan färdigt. Tänkte först köpa en mer färggladare men denna passar köket bra. Jag tycker med det är trångt med växterna, så det är skönt när dom är ute igen.

Citera
          gunsta
          Inlägg 30-11-2012, 22:46
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

Min rökelse köper jag på Globalen i Uppsala.

http://uppsala.fairtradeshop.se/?q=node/2

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          Alexander-VG-zon3
          Inlägg 30-11-2012, 22:48
          Länk hit: #70

Gäster

CITAT (Klint @ 30-11-2012, 17:19) *
          Åh det är så kul att se hur folk har det,inte samma stil som vi men jättefint,och allt passar så bra ihop,när jag läste att ni hade slängt allt gammalt och köpt nytt tänkte jag Nej! varför har de gjort det!?
          Men det blev jättebra,det ser tänkt ut tummenupp.gif ps. vardagsrumsbordet skulle jag gärna ha (vi ska möblera om i övre hallen!)

Min golv är ett vitlutat och vitoljat golv Skruttis,det är en aning ömtåligt,vi hade först tänkt att ha klinler i hallen,men så hade vi brädor kvar och det blev så (ville verkligen komma in före jul ifjol och hade varit tvungna att djuta och lägga golvvärme så tid och pengar fick styra det är helt ok faktiskt ger en varmare känsla och några repor i golvet kan man faktiskt leva med!

Mattan är ett kapitel för sej,jag hade sett ut mattor från Nyblom&Kollen de hade slutat tillverka när jag skulle köpa och det är jobbigt när man vet vad man vill ha och det inte finns.Men så valde jag denna,den är bra för i vardags vänder jag på den då är den mörk!
          Mattan heter Tindra och jag beställde den från Matts mattor,det var snabb leverans och billigare än den jag tänkt!

När vi slängde allt innan jag köpt soffa fick vi sitta på golvet med kuddar inte så jätte bekvämt men det var nåt som behövdes göra för att jag skulle få en ny start och börja om och må bättre. Och skönt att kunna tänka om på en ny duk. Bordet köpte jag här http://search.eim.ebay.se/?el=3&esi=ma...;ep=1&es=21

Ska dock fixa bordsbenen och göra dom mörka så dom passar bättre med övriga möblerna. Gillar inte så som det var innan vi gjorde om med typ en miljonolika träslag i möblerna.

Söker själv efter en matta och tackar för tipset om mattbutiken, ska gå in och kolla. Har kollat innan på carpetvista men det är inte riktigt vad jag har råd med nu.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 30-11-2012, 22:59
          Länk hit: #71

Medlem

CITAT (Alexander-VG-zon3 @ 30-11-2012, 22:42) *
          Ja rökelse ska jag skaffa, har du tips på bra inköps ställen på nätet eller runt borås-göteborg ? har för mig indiska har men inte kollat så noga.
          Lampan är köpt på Indiska, inte alls så farligt dyr och allt i ett redan färdigt. Tänkte först köpa en mer färggladare men denna passar köket bra. Jag tycker med det är trångt med växterna, så det är skönt när dom är ute igen.

Vet du om lampan är elsäker? Jag tänkte ha den i uterummet, men eftersom luften är rå och fuktig där så vågar man kanske inte det. Fin var den i allafall!
          Rökelse tänder jag inte eftersom jag inte gillar osen, men jag har sett rökelse på Indiskan.

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Alexander-VG-zon3
          Inlägg 30-11-2012, 23:12
          Länk hit: #72

Gäster

CITAT (Biggan_ @ 30-11-2012, 22:59) *
          Vet du om lampan är elsäker? Jag tänkte ha den i uterummet, men eftersom luften är rå och fuktig där så vågar man kanske inte det. Fin var den i allafall!
          Rökelse tänder jag inte eftersom jag inte gillar osen, men jag har sett rökelse på Indiskan.

Jag har ganska fuktig inne imed akvarium och alla växter, men kanske inte lika fuktigt som i ett uterum men jag tror faktiskt det skulle gå? den är jag byggd som en lampa från början så den bör väl vara säker... jag vet inte säkert g.gif

säljer ju på nätet med där det kommer in nytt hela tiden och efter säsong vetr dock inte om dom har kvar denna lampa där nu http://indiska.com/Inredning/c/interior

Citera
          Biggan_
          Inlägg 30-11-2012, 23:18
          Länk hit: #73

Medlem

Tack för länken! Jag skall kolla i den sen.

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          Skruttis
          Inlägg 02-12-2012, 17:25
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

CITAT (Klint @ 30-11-2012, 17:19) *

Tack för svaret Klint!
          Jag kikade in på Matts och det fanns en Tindra i marinblått. Dessutom på rea.
          Nu kliar det i köpfingret..... whist.gif
          Det är ett jättefint golv ni har så jag förstår att ni är nöjda trots omvalet. Få se om vi kan få till något liknande någonstans i huset.

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-06-2026, 19:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon