Igår vaknade jag halv fyra på morgonen av att det prasslade i sovrummet. Efter en stund började det prassla i andra ändan av sovrummet och då gick jag upp och försökte lokalisera prasslet.
När jag lyfte på ett par skor så flög det ut en lite mus som skjuten ur en kanon och pilade iväg in i nästa rum. Sedan dess är den spårlöst försvunnen.
I natt sov jag med 7 musfällor på övervåningen men alla var tomma i morse. Det enda ställe vi kan komma på där den kan ha tagit sig in är genom ett hål för antensladdarna ut på vinden. Det går först ett plaströr från vinden och in i en garderob och sedan finns ett annat hål från garderoben ut i rummet. Hålen sitter några dm från golvet.
Hur mycket hjärnkapacitet har en mus egentligen? Kan den ha hittat ut igen samma väg som den kom in?
Vi har 3 plastfällor gillrade med kladdiga fikonbitar och 4 vanliga träfällor gillrade med ost. Borde den inte hamnat i någon av dom ifall den är kvar?
Det har inte kommit in en mus i det här huset sedan 70-talet så konstigt är det i vilket fall.
Redigerat av Christa: 04-11-2012, 13:50
|