Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Lundsberg tillhör ett annat århundrade
          Gossen Ruda
          Inlägg 10-11-2012, 20:32
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

När man för ihop en massa ungdomar på detta sätt MÅSTE det finnas vuxna tillhands för att styra eleverna rätt, fler än på en vanlig skola. Man måste vara mycket uppmärksam på tendenser som mobbing och liknande och stävja detta snabbt. Annars blir det lätt lite av Flugornas herre över det hela. Uppenbarligen har man misslyckats grovt med detta med tanke på alla polisanmälningar. Att man sen fuskat till sig en massa pengar gör inte saken bättre.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Motti
          Inlägg 10-11-2012, 20:58
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Som sakt det finns barn i var enda skola oavsett om det är privat eller kommunalt som far illa och blir mobbade !Skillnaden är väl att på tex Lundsberg bor barnen hela tiden och träffar inte sina föräldrar lika ofta som andra barn och ungdomar .Men man måste se till så de får sova i fred på nätterna och känna sig trygga där .Må va att barnen på Lundsberg och Grännaskolan mm har rika föräldrar men det gör ju inte barnen mindre sårbara på något sätt .Själv skulle jag inte valt att sätta våra barn i Privatskola då jag ville ha våra barn hemma hos oss så länge som möjligt .Ibland undrar man vad slags föräldrar det är som sätter sina barn i Privatskola i mitt tycke ganska känslokallt val då man sällan får träffa sina barn och kariären har tagit över ,det kan gå flera månader och halvår innan de här barnen och ungdomarna får träffa sina föräldrar ,kanske de tar ut hämden på de svagare då för de måste känna sig väldigt övergivna på alla sätt .

Citera
          Tapio
          Inlägg 10-11-2012, 21:35
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

Halaj!

Var tillsammans med en flickvän –för 20 år sen - som gick på Gränna en termin precis då vi umgicks.
          Fick inga rapporter (från henne) om pennalism öht.
          Och vad gäller övervakandet över barnen (hon var 16-17 år då, jag fyra år äldre), uppfattade jag det som att det var precis lagom: tillräckligt mycket för att förhindra en ”flugornas herresituation”, men också samtidigt inte stor nog att kränka barnens integritet.

//T

Citera
          gnon49
          Inlägg 10-11-2012, 21:37
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Att välja skola till sina barn kan nog vara något av ett lotteri. Har man otur kan ju barnen hamna på en skola där varken rektor eller lärare ser eller hör något. Tusentals barn var illa i våra skolor och ingen vågar ingripa. Den skolan slapp jag tack o lov. I Min skola var läraren tryggheten och problem sopades sällan under mattan. Den skyldige fick sitt straff och saken var överstökad. Sedan dess har det gått utför verkar det som. Internationellt har vi väl sjunkit som en gråsten sedan glansdagarna på 60-talet. Mycket här säkert blivit bättre också, men i slutändan är det ju kunskapen och betygen som räknas. Utan det väntar en oviss framtid.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Motti
          Inlägg 10-11-2012, 21:44
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Så sant gnon 49 !själv blev jag mobbad och slagen i nästan sex år så gott som varje dag utan att någon försökte hjälpa mig inte ens min mor .Det var först i just 6:an som en lärare tycket att ny får det väl vara nog hon tog tag i det som ingen ville ,efter det så fick jag ett bra liv i skolan men skadan var redan skedd för livet,är snart 60 år och lider fortfarande av det som hände då ,när man är ett barn och ingen i hela världen ställer upp för en vem i hela världen ska man lita på då ?Ja så i mitt vuxna liv litar jag inte på någon !

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 01:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon