Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > julhelgens tv-program, ris och ros enligt din smak
          Peztis
          Inlägg 28-12-2012, 12:09
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Själv betalar jag i alla fall för TV3 både via Viasat och CanalDigital... Samt med min tid för alla reklamavbrott. biggrin.gif

Tycker faktiskt att det har varit oerhört lite "tittvärt" på tv under julen - det motsvarar i alla fall inte de belopp jag betalar för licens och satellitkanaler.

Tur jag fick en eboksläsare i julklapp! Den har varit som fastklistrad i handen sedan jag fick den. Tur att det finns skinka kvar så vi får i oss lite mat! biggrin.gif

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-12-2012, 13:31
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Peztis @ 28-12-2012, 12:09) *
          Själv betalar jag i alla fall för TV3 både via Viasat och CanalDigital... Samt med min tid för alla reklamavbrott. biggrin.gif

Tycker faktiskt att det har varit oerhört lite "tittvärt" på tv under julen - det motsvarar i alla fall inte de belopp jag betalar för licens och satellitkanaler.

Tur jag fick en eboksläsare i julklapp! Den har varit som fastklistrad i handen sedan jag fick den. Tur att det finns skinka kvar så vi får i oss lite mat! biggrin.gif

Jamen TV3 kan man väl se ändå utan satelitkanaler precis som Svt och TV4. Eller är det ändrat? Sen beror det ju lite på vad man är intresserad av. Jag tycker 2:an ofta har intressanta program men 3:an kan jag både ha och missta.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 28-12-2012, 13:42
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Saknar också de där engelska deckarna som gick förr under julen.

Började titta på " En värld utan slut " , historisk engelsk serie i 4 delar , i går. Går på trean. Bra tyckte jag , de engelska filmerna/TV-serierna är alltid så välgjorda.

Tittar aldrig på något av Läckberg , hon skriver så bedrövligt illa så det är en pina att läsa hennes böcker bara.

Redigerat av mamamaggan: 28-12-2012, 13:51

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Huggorm
          Inlägg 28-12-2012, 13:46
          Länk hit: #24

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (*Stintan* @ 28-12-2012, 13:31) *
          Jamen TV3 kan man väl se ändå utan satelitkanaler precis som Svt och TV4. Eller är det ändrat? Sen beror det ju lite på vad man är intresserad av. Jag tycker 2:an ofta har intressanta program men 3:an kan jag både ha och missta.

Trean måste man betala för, liksom det alltid har varit. Men man kan få den via det digitala marknätet så man behöver ingen parabol. Själv skulle jag inte betala för den, där går i mina ögon inget sevärt alls.

Det enda man inte behöver betala för är hos mig SVT 1 och 2, kunskapskanalen, SVT24/barnkanalen, TV4 och Sexan. På vissa håll i landet tror jag det finns fria lokalkanaler också.

Citera
          Motti
          Inlägg 28-12-2012, 14:25
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Som sakt tv3 är en betalkanal och hör till en grupp som samlar flera kanaler under samma paraply , Achsberg sitter i styrelsen .
          I natt visade de en ny film kl 003 den hette Time Bomb hade gärna velat se den men inte orkar man sitta uppe då confused.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 28-12-2012, 14:35
          Länk hit: #26

Moderator

CITAT (Motti @ 28-12-2012, 14:25) *
          Som sakt tv3 är en betalkanal och hör till en grupp som samlar flera kanaler under samma paraply , Achsberg sitter i styrelsen .
          I natt visade de en ny film kl 003 den hette Time Bomb hade gärna velat se den men inte orkar man sitta uppe då confused.gif

Nja, den var ju sex år gammal så den har säkert gått på TV många gånger tidigare. Men du kunde ju ha spelat in den, nu för tiden finns det digitalboxar med inbyggd hårddisk. Annars har du kanske en gammal video kvar att spela in med?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-12-2012, 15:08
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (Huggorm @ 28-12-2012, 13:46) *
          Trean måste man betala för, liksom det alltid har varit. Men man kan få den via det digitala marknätet så man behöver ingen parabol. Själv skulle jag inte betala för den, där går i mina ögon inget sevärt alls.

Det enda man inte behöver betala för är hos mig SVT 1 och 2, kunskapskanalen, SVT24/barnkanalen, TV4 och Sexan. På vissa håll i landet tror jag det finns fria lokalkanaler också.

OK jag har ju en massa kanaler som ingår i hyran så jag har aldrig tänkt på att det är en betalkanal men jag vet att jag fick in fler kanaler än Svt:s när jag bara hade antenn på taket förut så kanske blandade ihop det.

Time Bomb gick för övrigt på 4:an!

Jag såg iof En värld utan slut på 3:an igår och den var bra så det blir till att se resten av serien också.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 28-12-2012, 17:14
          Länk hit: #28

Medlem

Vi ska köpa den nya Boxer med inspelning i för våran andra är så gammal så den lär snart gå sönder .

Citera
          Peztis
          Inlägg 28-12-2012, 19:05
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Som sagt, 3:an betalar man för på ett eller annat sätt.
          Via Radiotjänst så betalar du för 1:an, 2:an, Kunskapskanalen, SVT 24, Barnkanalen och en massa radioprogram (SVT, Sveriges Radio och UR). Förstår inte varför jag ska betala för detta då det är kanaler vi inte använder oss av men det är väl så i ett solidariskt samhälle...

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          aloa
          Inlägg 28-12-2012, 19:34
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 87
          Medlem nr: 32 303

Skulle programmera inspelning av de tv-program som vi ville se men det var magert. Håller med om att årets utbud varit dåligt och saknar också de engelska deckarna som brukar visas. Tycker också att Läckbergs deckare är dåliga, dålig intrig och dåligt skrivet så jag har inte ens försökt titta. Sen är det ju så att reklamkanalerna tvingas visa program mellan reklam bara för att folk ska titta, inte tvärtom... Familjen ska på bio imorgon, andra gången denna vecka, vi ska se "Berättelsen om Pi".

Citera
          hattstugan
          Inlägg 28-12-2012, 21:53
          Länk hit: #31

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Har sett några filmer i helgen! Ser aldrig på svenska deckare då de är dåliga både som böcker och filmer!

Nu ser jag på En Värld Utan Slut som är fortsättningen på Svärdet och Spiran som gick på TV 8 förra veckan!

Citera
          Monarda
          Inlägg 28-12-2012, 22:28
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem nr: 5 125

Läckberg var det sämsta jag sett på länge. Ska det vara så enkelt att håva in miljoner kanske man ska börja skriva deckare.....
          Nej, tacka vet jag engelska serier Morse, Frost, Lewis, Nya spår... Mera sådant om jag får be. Läckberg kan slänga sig i väggen.
          I morgon kan vi i alla fall glädja oss åt Downton Abbeys julavsnitt.

Citera
          Motti
          Inlägg 28-12-2012, 22:41
          Länk hit: #33

Medlem

Svenska filmer och deckare ser jag sällan på dom är gråa i färgen filmerna är murriga tråkiga och alla mummlar .Dom enda bra är Beck filmerna och Astrid Lindgrens barnfilmer ,Thats it ! JA ! ett undantag "Tomten är far till alla barna "där är det faktiskt lite acction !

Citera
          Huggorm
          Inlägg 28-12-2012, 22:46
          Länk hit: #34

Moderator

CITAT (Motti @ 28-12-2012, 22:41) *
          JA ! ett undantag "Tomten är far till alla barna "där är det faktiskt lite acction !

Jag blev nästan deprimerad av den filmen och tappade lite av de lilla förtroende för mänskligheten jag hade kvar

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-12-2012, 23:04
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (Huggorm @ 28-12-2012, 22:46) *
          Jag blev nästan deprimerad av den filmen och tappade lite av de lilla förtroende för mänskligheten jag hade kvar

Håller med dig, jag gillar inte den filmen alls.

--------------------

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 28-12-2012, 23:05
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (hattstugan @ 28-12-2012, 21:53) *
          Har sett några filmer i helgen! Ser aldrig på svenska deckare då de är dåliga både som böcker och filmer!

Nu ser jag på En Värld Utan Slut som är fortsättningen på Svärdet och Spiran som gick på TV 8 förra veckan!

Samma här ang. svenska deckare. thumbdown.gif
          Har själv ingen TV längre men dottern firar jul här och hon brukar ha med lite DVD-serier och denna gång hade hon med just Svärdet och spiran och En värld utan slut. Dom har vi tittat på fram till igår kväll smile.gif Bra serier!!

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          hattstugan
          Inlägg 29-12-2012, 01:04
          Länk hit: #37

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Rekommenderar Svärdet och Spiran! Och efter 2 avsnitt även En Värld Utan Slut!

Slår allt vad svensk film kan ådstakomma tyvärr men så är det i min värld!

Vi har såå många bra och duktiga skådespelare i Sverige men var finns de riktigt bra filmerna och serierna?

Avskyr såpor oavsett var de kommer från!

Citera
          Piccante
          Inlägg 29-12-2012, 01:09
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Motti @ 28-12-2012, 22:41) *
          Svenska filmer och deckare ser jag sällan på dom är gråa i färgen filmerna är murriga tråkiga och alla mummlar .Dom enda bra är Beck filmerna och Astrid Lindgrens barnfilmer ,Thats it ! JA ! ett undantag "Tomten är far till alla barna "där är det faktiskt lite acction !

En av de bästa julfilmer jag vet tummenupp.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Motti
          Inlägg 29-12-2012, 01:19
          Länk hit: #39

Medlem

Fjälbacka morden var bra för att vara svenskt ! Men det bästa jag set i jul är "Ett Herrans liv"på Sjuan då får man sig ett gott skratt som man lever länge på smile.gif Mer humor i tv.

Citera
          Cacki
          Inlägg 29-12-2012, 09:07
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Har nog aldrig sett så lite på TV som denna julen och har inte ens hållit reda på vad som skulle sändas eller inte, så egentligen kan jag inte ha någon åsikt alls. Är det dock tillåtet att även ta med vardagarna mellan jul och nyår, så tittade jag på "I rymden finns inga känslor" igårkväll och den filmen gjorde intryck på mej. Både kul och tankeväckande på en gång.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-10-2025, 02:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon