CITAT (Ann-Marie @ 02-01-2013, 19:48)

Hur mycket vatten till en provadopinne? Ska jag duscha med det sen eller vattna orkideerna med det?
Och hur 17 får ni in provadotabletterna i applikatorn? De är ju större än hålet i applikatorn, den sprack när jag försökte få in första tabletten, men det gick. Men när jag stack in den andra tabletten så sprack halva applikatorn och en bit fastnade i jorden. Eller gör jag på fel sätt? De var i alla fall lika stora i båda ändarna tabletterna. Så nu funderar jag på hur jag ska få ner resten av tabletterna.
Sköldlöss! och ullöss! Det verkar som om jag har djurfarm. Jag har en undulat och de ska vara insektsätare enligt Undulatboken men det har inte undulaten fattat. Tänk så mycket extra gott (kanske) den skulle kunna äta istället för att tugga i sig torra frön.
Två pinnar per halvliter räcker. Jag vattnar igenom orkideerna med lösningen och torkar bladen med en fuktad trasa.
CITAT (Eva i Skåne @ 02-01-2013, 20:03)

Den där applikatorn är värdelös. Slängd den! Jag har upplevt samma som du. Förr fanns det ingen sådan med pinnarna. Tryck ner dom med fingrarna!
Minns inte nu vad det står, men en rejäl vattning har jag för mig, åtminstone inte mindre än normalt när du stoppar ner pinnarna. Sen är det som vanligt.
Håller med. Tryck ner och vattna....