Medlem
Antal inlägg: 1 400
Medlem nr: 2 402
CITAT (xlxl67 @ 13-05-2013, 20:32)
Möjlighet att få bort reklam så att stora bilder syns?
Halaj!
Ja. Leta efter: klicka här för att se bilden i full storlek.
Här har björken skjutit ett skott, som i sin tur har bäddat in en av sina rötter i morsan. Eller är det en gren? Det syns inte riktigt, men den är vit.
Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447
Åååh, så fina ekorrbilder Lokan o Ingela! Jag har också en så söt nöttjuv i min fågelmatare. Så kul att titta på hur dom skall lyckas med att nalla nötter.
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson
Medlem
Antal inlägg: 3 662
Medlem nr: 26 737
Dom är otroligt påhittiga dom små kurrarna! Verkligen roligt att följa med vad dom hittar på! Tack Biggan och vilken otroligt fin bild på kurre, Ingela!
Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447
CITAT (Lokan @ 14-05-2013, 21:10)
Dom är otroligt påhittiga dom små kurrarna! Verkligen roligt att följa med vad dom hittar på! Tack Biggan och vilken otroligt fin bild på kurre, Ingela!
Medlem
Antal inlägg: 2 685
Medlem nr: 20 750
Tack Biggan och Lokan! Det är så kul att se ekorrarna vid fågelbordet. En av dem letar bara på marken efter frön och den andra hänger upp och ner och äter direkt ur mataren. Vilken jättefin bild på svanen, Lokan. Supersnyggt fotat!!!
Medlem
Antal inlägg: 3 662
Medlem nr: 26 737
Den här var faktiskt ganska enkel! Satt stilla i kortare perioder och vilade (?) sig. Den vanliga brukar vara ett hel.... att få ordentliga bilder på - men några har jag ju!
--------------------
" Den som väntar på svårigheter, kan få lida dem två gånger " Lokan i zon 3-4, mellan Norrtälje och Uppsala
Medlem
Antal inlägg: 3 185
Medlem nr: 24 333
Jag är imponerad, inte bara av bilden, men även era kunskaper om insekterna! Jag prenumererade på bokverket Nationalnyckeln, och därmed lyckades jag lära mig en hel massa om diverse arter. Nu skall ju detta enormt fina verk gå i graven, och jag är ledsen över det. Varför kan man inte framställa ett bokverk utan att fingra på ekonomin? Anders Borg! Fram med plånboken!!! Det behövs inte fler jobbavdrag!
Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674
Oväntat besök i ladan Det var många år sedan jag sist såg en igelkott här, och sammanlagt kan jag faktiskt bara minnas 2 igelkottar på 30 år här. Mycket trevligt att ha den här, men jag har ändå tyckt att grävlingen minskat, har inte sett någon på flera år och ser sällan spår numera, och om det nu börjar dyka upp igelkottar kanske det tyder på att det är riktigt ont om grävlingar?