Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Oj, vad trist.....
          Myosotis
          Inlägg 25-01-2013, 23:31
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Det är konstigt att så många skyller den låga aktiviteten på årstiden! Det har ofta varit hetsiga diskussioner så här års och då har alla sagt att det beror på årstiden, folk är frustrerade för att de inte kan jobba i trädgården så då bråkar de i småprat istället.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Anma
          Inlägg 25-01-2013, 23:44
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Jag tror att det finns minst tre orsaker till detta.
          En grupp försvann då det fanns virus.
          En grupp försvann då folk fick fritt härja i småprat och det hela gick överstyr.
          En grupp försvann då odla bestämde sig för moderatorer. (De flesta av dem har återvänt som jag sett).

Virus ska vara borta nu. Och forumet har numera moderatorer. Man får anpassa sig till de enkla reglerna som numera finns (som fanns förr också men ingen såg till att de efterföljdes särskilt frekvent). Man kan fortfarande föra diskussioner här, precis som alltid.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 25-01-2013, 23:53
          Länk hit: #43

Medlem

CITAT (Anma @ 25-01-2013, 23:44) *
          ...Man får anpassa sig till de enkla reglerna som numera finns...

...och om man inte är så bra på att anpassa sig tappar man intresset lite grann.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 25-01-2013, 23:54
          Länk hit: #44

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Myosotis @ 25-01-2013, 23:53) *
          ...och om man inte är så bra på att anpassa sig tappar man intresset lite grann.

Men du har väll aldrig haft några problem att hålla dig inom reglerna, eller menar du mera allmänt?

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 26-01-2013, 00:08
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem nr: 3 013

Att jag ofta avhåller mig från att skriva här beror inte på regler, moderatorer eller modereringar. Troll behöver nödvändigtvis inte bara vara nya medlemmar...

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          hattstugan
          Inlägg 26-01-2013, 00:11
          Länk hit: #46

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Sant Kryddan! Men varför haka upp sig på hur någon är/skriver?

Onödigt ödslande av energi som kan användas till roligare saker!

Citera
          Myosotis
          Inlägg 26-01-2013, 00:15
          Länk hit: #47

Medlem

CITAT (Huggorm @ 25-01-2013, 23:54) *
          Men du har väll aldrig haft några problem att hålla dig inom reglerna, eller menar du mera allmänt?

Jo jag har problem med modereringen och har varit borta från forumet pga det. Inte för att jag har något emot reglerna i sig utan för att trollet fick härja fritt och vanliga medlemmar som inte är ute efter bråk tystades ner. Jag har inget emot er moderatorer personligen och har ingen önskan att bli ovän med er, men jag är lite dålig på att hålla käften när något känns orättvist. Jag är inte ensam om att tycka så, men eftersom såna här inlägg redigeras bort diskuteras det i pm. Inte min stil, det känns som att prata bakom ryggen på folk, men vad ska man göra.
          Just nu skriver jag bara i hönstråden och MT, läser några till trådar kanske men orkar inte engagera mig i dem.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 26-01-2013, 00:46
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (hattstugan @ 26-01-2013, 00:11) *
          Sant Kryddan! Men varför haka upp sig på hur någon är/skriver?

Onödigt ödslande av energi som kan användas till roligare saker!

Det är sant! smile.gif
          Dessvärre känns det ofta som roligare att göra något annat än att lägga sin energi på att skriva i forumet.

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          hattstugan
          Inlägg 26-01-2013, 00:54
          Länk hit: #49

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Jo men om alla gör likadant så dör småprat!

Är det så det ska bli eller................

Citera
          Motti
          Inlägg 26-01-2013, 01:30
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Tydligen saknar många de personliga påhoppen och annat otrevligt som förekom innan och att få härja fritt ! Många har och fått hålla inne med spydigheter och personliga angrepp ? väljer ni hellre anarki än vänlighet respeckt tolerans och omtanke ?

Citera
          Rebecca
          Inlägg 26-01-2013, 07:33
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem nr: 28 483

CITAT (Motti @ 26-01-2013, 01:30) *
          Tydligen saknar många de personliga påhoppen och annat otrevligt som förekom innan och att få härja fritt ! Många har och fått hålla inne med spydigheter och personliga angrepp ? väljer ni hellre anarki än vänlighet respeckt tolerans och omtanke ?

Var läser du att folk vill ha bråk? Alla har ju i princip skrivit att de är glada över att bråken försvunnit?!

confused.gif

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 26-01-2013, 09:02
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Myosotis @ 26-01-2013, 00:15) *
          Jo jag har problem med modereringen och har varit borta från forumet pga det. Inte för att jag har något emot reglerna i sig utan för att trollet fick härja fritt och vanliga medlemmar som inte är ute efter bråk tystades ner. Jag har inget emot er moderatorer personligen och har ingen önskan att bli ovän med er, men jag är lite dålig på att hålla käften när något känns orättvist. Jag är inte ensam om att tycka så, men eftersom såna här inlägg redigeras bort diskuteras det i pm. Inte min stil, det känns som att prata bakom ryggen på folk, men vad ska man göra.
          Just nu skriver jag bara i hönstråden och MT, läser några till trådar kanske men orkar inte engagera mig i dem.

Moderatorer diskueras i Support och enskilda moderatorärenden i PM.
          Det är inget märkvärdigt med de reglerna. Det finns inte ett enda forum i hela världen med moderatorer där diskussioner tillåts mynna ut i diskussioner om moderatorer och deras arbete.
          Jag låter detta inlägg ligga kvar men vidare diskussioner hänvisas till Support och flyttas dit.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 26-01-2013, 09:22
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Anma @ 25-01-2013, 23:44) *
          Jag tror att det finns minst tre orsaker till detta.
          En grupp försvann då det fanns virus.
          En grupp försvann då folk fick fritt härja i småprat och det hela gick överstyr.
          En grupp försvann då odla bestämde sig för moderatorer. (De flesta av dem har återvänt som jag sett).

Virus ska vara borta nu. Och forumet har numera moderatorer. Man får anpassa sig till de enkla reglerna som numera finns (som fanns förr också men ingen såg till att de efterföljdes särskilt frekvent). Man kan fortfarande föra diskussioner här, precis som alltid.

Håller absolut med! Det är inte modereringen som ställt till det utan snarare är det införandet av moderering som räddat Småprat från att helt gå i graven.

Sen finns det ett inbyggt problem med moderering, tycker jag. Och jag tror jag delar denna uppfattning med bl.a. Myo. Det är förhållandevis lätt att moderera ytliga fennomen som svordomar, plötslig ilska, personlig aversion och hårda ord. De som som använder mer sofistikerade metoder att förstöra stämningen eller allmänt pladdrar i trådarna är därremot mycket svårare att komma åt. Detta är, menar jag, ett strukturellt problem och inget man kan kritisera moderatorena här för. Möjligen kan man tänka sig att medvetenheten om detta fenomen borde mana till viss försiktighet när det gäller modering av ytliga fenomen.

Redigerat av Aqvakul: 26-01-2013, 09:23

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Cacki
          Inlägg 26-01-2013, 09:50
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Aqvakul @ 26-01-2013, 09:22) *
          Håller absolut med! Det är inte modereringen som ställt till det utan snarare är det införandet av moderering som räddat Småprat från att helt gå i graven.

Sen finns det ett inbyggt problem med moderering, tycker jag. Och jag tror jag delar denna uppfattning med bl.a. Myo. Det är förhållandevis lätt att moderera ytliga fennomen som svordomar, plötslig ilska, personlig aversion och hårda ord. De som som använder mer sofistikerade metoder att förstöra stämningen eller allmänt pladdrar i trådarna är därremot mycket svårare att komma åt. Detta är, menar jag, ett strukturellt problem och inget man kan kritisera moderatorena här för. Möjligen kan man tänka sig att medvetenheten om detta fenomen borde mana till viss försiktighet när det gäller modering av ytliga fenomen.

Klokt inlägg! tummenupp.gif
          (Jag tycker att moderatorerna gör ett toppenjobb utefter de förutsättningar och befogenheter de har.)

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Christa
          Inlägg 26-01-2013, 10:14
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

När jag har startat flera trådar inom loppet av några dagar eller någon vecka så har jag fått skäll för att jag startar för många trådar.

Samtidigt klagas det nu på att det finns för få intressanta trådar.

Trådar man inte är intresserad av är det väl bara att låta bli att läsa. En förutsättning för att det skall kunna bli intressanta diskussioner är väl ändå att folk startar trådar så varför klaga på dom som faktiskt gör det confused.gif

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 26-01-2013, 10:21
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Christa det där med att låta bli att läsa, tycker jag alltid är urtrist. Skall man behöva hoppa över en eller kanske 2 sidor innan man hittar nåt?

Citera
          andersen
          Inlägg 26-01-2013, 10:28
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (Anma @ 26-01-2013, 09:02) *
          Det finns inte ett enda forum i hela världen med moderatorer där diskussioner tillåts mynna ut i diskussioner om moderatorer och deras arbete.
          Jag låter detta inlägg ligga kvar men vidare diskussioner hänvisas till Support och flyttas dit.

Där har du fel, det kanske största forumet Flaschback där går moderatorer in i diskussioner ang dess roll och vilka regler som gäller, lika är det i Guldkort.info, eller det forumet som jag är mest i happymtb.org. jag tycker att det är viktigt att moderatorer deltar i dom diskussionerna.

Ang låg aktivitet på diskussiner så brukar det vara full fart på vintern här. när folk inte har trädgården att ta hand om. Så visst har folk tröttnat på det här forumet, och jag är nog en av dom som inte gillar forumet på samma sätt som förut, men jag vill inte ha tillbaka forumet till den tiden när det inte fanns någon ansvarig för forumet.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Christa
          Inlägg 26-01-2013, 10:34
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 26-01-2013, 10:21) *
          Christa det där med att låta bli att läsa, tycker jag alltid är urtrist. Skall man behöva hoppa över en eller kanske 2 sidor innan man hittar nåt?

Vilken typ av diskussioner tycker du själv är intressanta?

Citera
          gunsta
          Inlägg 26-01-2013, 10:53
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

CITAT (Kryddan03 @ 26-01-2013, 00:08) *
          .................. Troll behöver nödvändigtvis inte bara vara nya medlemmar...

tummenupp.gif

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 26-01-2013, 11:03
          Länk hit: #60

Medlem

CITAT (andersen @ 26-01-2013, 10:28) *
          Där har du fel, det kanske största forumet Flaschback där går moderatorer in i diskussioner ang dess roll och vilka regler som gäller, [...]
          Ang låg aktivitet på diskussiner så brukar det vara full fart på vintern här. när folk inte har trädgården att ta hand om. Så visst har folk tröttnat på det här forumet, och jag är nog en av dom som inte gillar forumet på samma sätt som förut, men jag vill inte ha tillbaka forumet till den tiden när det inte fanns någon ansvarig för forumet.

0.06. Moderatorsåtgärder
          Moderatorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM.
          https://www.flashback.org/regler

Det kanske är olika på olika moderatorer på Flashback, men vad jag har sett är de hårda vad gäller ovanstående. Vad gäller moderatorernas roll och funktion har även de en särskild avdelning där sådant diskuteras - precis som här.

Redigerat av Kryddan03: 26-01-2013, 11:07

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2026, 22:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon