Jag hade helt missat att de här fröna var på väg och blev glatt överraskad när posten kom i förmiddags. Tack!
Det har varit lite mycket den senaste tiden, men så är det med jämna mellanrum. Det vi har gjort de senaste dagarna förutom "det vanliga" är att vi har hjälpt ett par goda vänner som hade en plantskola som har gått i konkurs att tömma kontoret, köra "flyttlass" m.m. Det var en jättefin plantskola. Eller är fortfarande eftersom mycket finns kvar. De sålde inga blommor och mindre växter utan enbart träd och var specialicerade bl.a inom olka sorters ekar (hade ca 200 sorter!) och Ginkgo Biloba. En väldigt tråkig och besvärlig situation som har byggts upp sedan ett antal år tillbaka pga konflikter med den före detta ägaren

. Nåja. Jag fick ett stort antal stora planteringskrukor som bara skulle ha körts till tippen, och dessutom har vi fått ganska många mindre träd som för närvarande växer i krukor, men som vi ska plantera så småningom, så det var ju trevligt i alla fall!

Jag kommer förmodligen att starta trådar och be om hjälp med sortnamn till våren då de här träden börjar få blad. Etiketter saknades på många av dem och det var säkert därför som de lämnats kvar.
Ursäkta mig, detta blev väldigt OT!