Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Schlagerspektaklet, dags att börja klaga?
          Gossen Ruda
          Inlägg 04-02-2013, 15:17
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Fast inte jag, jag är i stort sett nöjd med finalisterna. Kunde varit några andra också men so far so good.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          3 sidor V   1 2 3 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          malcolm
          Inlägg 04-02-2013, 15:58
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Har ingen åsikt eftersom jag inte sett något.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 04-02-2013, 16:46
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Ja, det är dags att klaga. Man vågar inte ringa till nån för alla måste se det. rolleyes.gif En kompis till mig tänker likadant och då ringde han mig mitt i en viktig fotbollsmatch på tv rtfm.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Uggi
          Inlägg 04-02-2013, 17:29
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem nr: 19 305

Jag följer det inte, men kan heller inte klaga på den sortens underhållning.

--------------------

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 04-02-2013, 17:51
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Tycker det har fått alldeles för stora proportioner. Räcker gott och väl med ett uttagningsprogram.

Pengarna kunde , enligt mig , användas till något mer allvarligt ändamål.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 04-02-2013, 17:54
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Jag får hålla med alla som svarat redan. Jag tittar inte heller. Det är oftast inte musik för mig. Ett program hade jag kanske sett på, men inte alla dessa delfinaler. Mig kan du alltså ringa till Myo smile.gif

Citera
          andersen
          Inlägg 04-02-2013, 18:02
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 4 131
          Medlem nr: 51

Jag klagar och då på främst att det kostar ca 125 miljoner för spektaklet, och ja nej jag tittar inte själv.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          gunsta
          Inlägg 04-02-2013, 18:04
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

Jag tittar inte heller och kommer inte att följa den svenska uttagningen. Möjligen tittar jag lite på den stora finalen i maj - för ibland finns det låtar som jag gillar. 2009 hade Frankrike ett fantastiskt bidrag, Patricia Kaas sjöng.

http://www.youtube.com/watch?v=I7zdlo8OrJg

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          malarmaster
          Inlägg 04-02-2013, 18:37
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (andersen @ 04-02-2013, 18:02) *
          Jag klagar och då på främst att det kostar ca 125 miljoner för spektaklet, och ja nej jag tittar inte själv.

men nog kommer det in en hel del pengar från de som ringer och röstar?
          för övrigt kostar de flesta program att göra och då publiken är stor likaså intresset så är det väl rimligt att det får kosta några kronor.
          jag själv är tämligen ointresserad då det inte är min typ av musik men nog är det bättre tv än typ farmen,gladiatorerna,fear factor och andra importerade produkter?
          tack och lov finns kunskapskanalen och mitt privata filmarkiv att ösa ur när tv-avkoppling behövs. ulf

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 04-02-2013, 18:44
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

För de 125 miljonerna kanske man kunde sända något program med lite vettigare innehåll ?! Fler dokusåpor behöver vi inte !

Vad kostar det att spela in och sända t ex en show med Galenskaparna eller liknande ? Kanske TV-teater ? Borde finnas bättre saker att lägga de pengarna på.

Många som tittar ? Ja med den reklam och uppbackning från alla medier , inte bara TV alltså , så är det väl många som fastnar i " fällan " . De tror att detta är en viktig sak och tittar man inte så har man kanske inget att prata om på fikarasten .

Finns det inte så mycket annat att välja på så vad ska folk göra ?!

Hur många yngre kan jämföra detta spektakel med något annat ? Det förekommer ju inte så mycket annat än detta och dokusåpor nu för tiden.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Myosotis
          Inlägg 04-02-2013, 18:52
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Eva i Skåne @ 04-02-2013, 17:54) *
          Mig kan du alltså ringa till Myo smile.gif

smile.gif Vad bra! När det inte är fotboll alltså wink.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-02-2013, 19:06
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

De flesta här verkar för gamla för att roas av schlagerspektaklet giggle.gif men jag måste erkänna att jag tittade med ett halvt öga på programmet idag på reprisen eftersom TV:n stog på medan jag satt och surfade runt. Kan både ha och missta det programmet men jag tror faktiskt att många unga är mer roade och det måste ju finnas program även för dem.

Beträffande kostnaderna så ja det är bedrövligt mycket pengar men vad kostar inte all sport som sänds. Nu är hela februari fullpackad med vintersport t.ex.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          malarmaster
          Inlägg 04-02-2013, 22:08
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (mamamaggan @ 04-02-2013, 18:44) *
          För de 125 miljonerna kanske man kunde sända något program med lite vettigare innehåll ?! Fler dokusåpor behöver vi inte !

Vad kostar det att spela in och sända t ex en show med Galenskaparna eller liknande ? Kanske TV-teater ? Borde finnas bättre saker att lägga de pengarna på.

Många som tittar ? Ja med den reklam och uppbackning från alla medier , inte bara TV alltså , så är det väl många som fastnar i " fällan " . De tror att detta är en viktig sak och tittar man inte så har man kanske inget att prata om på fikarasten .

Finns det inte så mycket annat att välja på så vad ska folk göra ?!

Hur många yngre kan jämföra detta spektakel med något annat ? Det förekommer ju inte så mycket annat än detta och dokusåpor nu för tiden.

det finns väl massor att välja på,utbudet är enormt med alla kabel och data kanaler.
          marksänt alternativ är ju mer skralt men nog tror jag många är genuint intresserade av schlagern.det är ju massor av tittare och massor som röstar.
          vad som är vettigt underhåll visas ju av tittarsiffrorna.
          saknar också mer kultur/historie/trädgård m.m i svensk television men då tittarsiffrorna för sådana program är låga är det alltså inget vettigt innehåll enl. majoriteten.
          bröd och skådespel åt folket!!! (håller dem lugna och lagom nertryckta)
          kommer ihåg debatten på 70-talet om flera kanaler och framtida reklamtv.
          utbudet skulle bli enormt,nu skulle man få chansen att utbilda/upplysa folket.
          Pytt,det blev inte ens en tummetott,folket vill ha såpor och tramstv.
          skulle det startas en kanal med enbart "vettiga" program skulle den ha få tittare.
          jag själv tittar gärna på samhällsprogram,debatter,kulturprogram,det finns ju ibland men att få diskutera dem dagen efter med någon är inte lätt då ingen mer verkar ha sett dem.
          men just melodifestivalen verkar alla utom jag sett,av döma av dagens diskussioner.
          känner mig faktiskt lite bakom... Ulf

Citera
          Motti
          Inlägg 05-02-2013, 01:02
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Vi hade vårt barnbarn här på 10 år så vi tittade ihop vilket var jättemysigt :)vi var överens om att" Yohida" var bäst alltså bästa låten ,jag gillade ju inte att de var så utspökade men då förklarade mitt barnbarn för mig att det var en image eftersom de var stora i Japan och de skulle då efterlikna tecknade figurer som är så poppis just i Japan och finns även på Nickolodium !Ja så där fick man lite info om hur det ska va giggle.gif
          Tror Yohida tog längre tid på sig att sminka sig än vad jag gör crazy.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 05-02-2013, 08:31
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Tittar inte på Melodifestivalen, däremot gärna på Kunskapskanalen.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Irene_L
          Inlägg 05-02-2013, 09:35
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Oj vad många det är som inte tittar på detta program! Då får jag erkänna nåt....jag tittar!!! Denna gång tycker jag att det förskräckligt dåliga bidrag! Jag tycker bara ett bidrag var bra och det var Yohio!!! Och han gick vidare direkt!! tummenupp.gif

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 05-02-2013, 09:45
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Jag tittade lite med ett öga, hittade inget annat och satt här och väntade att gubben skulle komma hem med svägerskan/svågern från flygplatsen.

Vad jag inte gillar, är att man drar ut det hela under så många veckor.

Men att jämföra det med idrott, tycker jag är en dålig jämförelse. Visst är det jobbigt med för mycket idrott, tycker jag med, men idrotten gör mycket nytta för våra barn och ungdomar.

Elisabeth

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-02-2013, 11:51
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-02-2013, 09:45) *
          Jag tittade lite med ett öga, hittade inget annat och satt här och väntade att gubben skulle komma hem med svägerskan/svågern från flygplatsen.

Vad jag inte gillar, är att man drar ut det hela under så många veckor.

Men att jämföra det med idrott, tycker jag är en dålig jämförelse. Visst är det jobbigt med för mycket idrott, tycker jag med, men idrotten gör mycket nytta för våra barn och ungdomar.

Elisabeth

Javisst gör idrotten mycket nytta, främst för utövarna, men det var knappast nyttan jag åsyftade. Men tror du barn och ungdomar sitter på dagtid och tittar på det VM på skidor som nu börjat (utför, längd, skidskytte)? Eller konståknings-EM som nyss avslutats. Hur många ungdomar sitter och följer Vasaloppet (om en månad)?

Jag gillar att titta på idrott, hellre det än schlagerspektakel, men här klagades det över kostnaderna för spektaklet och jag menade bara att även program som tilltalar de yngre mer än de äldre också måste få kosta. Schlagerspektaklets första deltävling sågs av 3,5 miljoner människor!

Hur svårt är det att använda knapparna på fjärrkontrollen om något program inte passar i galoscherna? Rekommenderar Kunskapskanalen flirting.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 05-02-2013, 12:00
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Stintan jag tittar fortfarande på det jag vill och inte på det du tycker.... och om du hade läst vad jag skrev vore det bra. Skrev ju att jag inte hittade något annat.

Ja idrottsutövare och hur många barn och ungdomar utövar inte idrott?

Och ungdomar får gärna titta på melodifestivalen men att man har det nu veckor i sträck är lite mycket enligt mig

Citera
          kerstinbern
          Inlägg 05-02-2013, 12:09
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 940
          Medlem nr: 42 015

Drygt 3.5 miljoner tittare, av de 10 mest sedda TV-programmen varje år så brukar de från melodifestivalen alla hamna bland de 10 mest sedda

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 02:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon