CITAT (mamamaggan @ 04-02-2013, 18:44)

För de 125 miljonerna kanske man kunde sända något program med lite vettigare innehåll ?! Fler dokusåpor behöver vi inte !
Vad kostar det att spela in och sända t ex en show med Galenskaparna eller liknande ? Kanske TV-teater ? Borde finnas bättre saker att lägga de pengarna på.
Många som tittar ? Ja med den reklam och uppbackning från alla medier , inte bara TV alltså , så är det väl många som fastnar i " fällan " . De tror att detta är en viktig sak och tittar man inte så har man kanske inget att prata om på fikarasten .
Finns det inte så mycket annat att välja på så vad ska folk göra ?!
Hur många yngre kan jämföra detta spektakel med något annat ? Det förekommer ju inte så mycket annat än detta och dokusåpor nu för tiden.
det finns väl massor att välja på,utbudet är enormt med alla kabel och data kanaler.
marksänt alternativ är ju mer skralt men nog tror jag många är genuint intresserade av schlagern.det är ju massor av tittare och massor som röstar.
vad som är vettigt underhåll visas ju av tittarsiffrorna.
saknar också mer kultur/historie/trädgård m.m i svensk television men då tittarsiffrorna för sådana program är låga är det alltså inget vettigt innehåll enl. majoriteten.
bröd och skådespel åt folket!!! (håller dem lugna och lagom nertryckta)
kommer ihåg debatten på 70-talet om flera kanaler och framtida reklamtv.
utbudet skulle bli enormt,nu skulle man få chansen att utbilda/upplysa folket.
Pytt,det blev inte ens en tummetott,folket vill ha såpor och tramstv.
skulle det startas en kanal med enbart "vettiga" program skulle den ha få tittare.
jag själv tittar gärna på samhällsprogram,debatter,kulturprogram,det finns ju ibland men att få diskutera dem dagen efter med någon är inte lätt då ingen mer verkar ha sett dem.
men just melodifestivalen verkar alla utom jag sett,av döma av dagens diskussioner.
känner mig faktiskt lite bakom... Ulf