Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  « < 3 4 5 6 7 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Näthatet !
          *Stintan*
          Inlägg 21-02-2013, 12:20
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Men varför sitter man på ett forum som man bara mår dåligt av att vara på? Alla har väl ett litet rött X uppe i högra hörnet av bildskärmen! Du får ursäkta Ugglis men det du skriver om är inte näthat och tråden handlar om just näthat. Det är en faslig skillnad mot när journalister och andra, samt ibland även deras familjer, utsätts för rena hot och sexuella trakasserier när de bara gör sitt jobb.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Rebecca
          Inlägg 21-02-2013, 12:28
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem nr: 28 483

CITAT (*Stintan* @ 21-02-2013, 12:20) *
          Men varför sitter man på ett forum som man bara mår dåligt av att vara på? Alla har väl ett litet rött X uppe i högra hörnet av bildskärmen! Du får ursäkta Ugglis men det du skriver om är inte näthat och tråden handlar om just näthat. Det är en faslig skillnad mot när journalister och andra, samt ibland även deras familjer, utsätts för rena hot och sexuella trakasserier när de bara gör sitt jobb.

000.gif

--------------------

Citera
          andersen
          Inlägg 21-02-2013, 12:29
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (*Stintan* @ 21-02-2013, 12:20) *

Håller inte med,näthat mobbing är mycket när besläktat, det skall vara trevligt för alla att vara på ett forum, och forumsägarnas uppgift är att se till att inte någon blir utsatt på ett forum, det är ju först nu som vi har aktiva admin på forumet, och nu tycker jag att man tar sitt ansvar här, så var det ju inte förr.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          pejori
          Inlägg 21-02-2013, 12:36
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (andersen @ 21-02-2013, 12:29) *
          Håller inte med,näthat mobbing är mycket när besläktat, det skall vara trevligt för alla att vara på ett forum, och forumsägarnas uppgift är att se till att inte någon blir utsatt på ett forum, det är ju först nu som vi har aktiva admin på forumet, och nu tycker jag att man tar sitt ansvar här, så var det ju inte förr.

Visst är dom närbesläktade, men definitivt inte samma sak.
          Näthat är just hat och hot mot familjen och det egna livet, medan mobbning är något helt annat.

Jag är nog mer benägen att köpa *stintans* inlägg ovan, Då hat inte kan förknippas med att man kan bli trött på samma upprepningar hela tiden, oavsett vad tråden handlar om.
          Det är en viss skillnad, åtminstonde i mina ögon. dunno.gif
          Sedan är alla som inte håller med en viss skribent, inte per automatik "mobbare eller näthatare" för det.
          Vi har bara olika uppfattningar om saker och ting. yes.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 21-02-2013, 12:38
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Håller inte med,näthat mobbing är mycket när besläktat, det skall vara trevligt för alla att vara på ett forum.........

Det förutsätter att alla är trevliga på forumet också!! Man kan inte sitta och vara hur otrevlig som helst och förvänta sig att alla andra ska vara trevliga!

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          andersen
          Inlägg 21-02-2013, 12:40
          Länk hit: #86

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 21-02-2013, 12:38) *
          Det förutsätter att alla är trevliga på forumet också!! Man kan inte sitta och vara hur otrevlig som helst och förvänta sig att alla andra ska vara trevliga!

Ja det är ju riktigt.

--------------------

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Citera
          pejori
          Inlägg 21-02-2013, 12:41
          Länk hit: #87

Medlem

Speciellt inte om man samtidigt skyller på andra. crying.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Rebecca
          Inlägg 21-02-2013, 12:41
          Länk hit: #88

Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem nr: 28 483

Jamen snälla, detta som varit på forumet är ju inte näthat! Mobbing - ja absolut, och det är förjäkligt, men inte näthat. Har du sett Uppdrag granskning om näthat?

http://www.svtplay.se/video/995361/del-4

Gå du in och läs bland t ex feminismtrådarna på Flashback - där kan vi snacka näthat. Alla journalister som får hundratals mail med dödshot och sexuella trakasserier efter en publicerad artikel osv. Till och med nyhetsankare på tv - som ju väldigt objektivt läser upp NYHETER - får denna typ av hot och trakasserier riktat mot sig.

Det verkar som att det finns ett missförstånd i denna tråden om vad som är nätHAT och nätMOBBNING.

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 21-02-2013, 12:44
          Länk hit: #89

Medlem

CITAT (Rebecca @ 21-02-2013, 12:41) *
          Jamen snälla, detta som varit på forumet är ju inte näthat! Mobbing - ja absolut, och det är förjäkligt, men inte näthat. Har du sett Uppdrag granskning om näthat?

Gå du in och läs bland t ex feminismtrådarna på Flashback - där kan vi snacka näthat. Alla journalister som får hundratals mail med dödshot och sexuella trakasserier efter en publicerad artikel osv. Till och med nyhetsankare på tv - som ju väldigt objektivt läser upp NYHETER - får denna typ av hot och trakasserier riktat mot sig.

Det verkar som att det finns ett missförstånd i denna tråden om vad som är nätHAT och nätMOBBNING.

Tror inte det är ett missförstånd alls, snarare vad man själv har för värderingar och hur man tolkar ord.
          Vissa läser säkert in hat, när det är mobbning och tvärt om. tummenupp.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 21-02-2013, 12:46
          Länk hit: #90

Gäster

Just det, det har vi och det var fel av mig kalla för hat ----- snarare mobbning som det var, men då kändes det, inte nu när jag ser bakåt ----- så ursäkta mig för fel ord.

De ni känner, så kanske jag känner på mitt vis för någon annan, men känner ju inte det jag kände då.....
          Det lilla Ugglis kände då, det var detta jag skrev om ----- vet nu mer än väl skillnaden med det som fanns i TV programmet.
          Men jag minns de hoten jag fick som PM att person/erna skulle leta upp mig och ge vad jag tål, som det uttrycktes i det tillfället. Det var hot mot mig personligen och det finns på mina papper kvar när maken bad mig att ta ut det iofs....

Redigerat av Ugglemormor: 21-02-2013, 12:47

Citera
          andersen
          Inlägg 21-02-2013, 12:46
          Länk hit: #91

Medlem

CITAT (Rebecca @ 21-02-2013, 12:41) *

Ja jag ger mej, det är två olika saker, men båda är hemska,nu har det ju lungnat ner sig på det här forumet, och jag hoppas att det så förblir.

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 21-02-2013, 12:49
          Länk hit: #92

Medlem

CITAT (Ugglemormor @ 21-02-2013, 12:46) *
          Just det, det har vi och det var fel av mig kalla för hat ----- snarare mobbning som det var, men då kändes det, inte nu när jag ser bakåt ----- så ursäkta mig för fel ord.

De ni känner, så kanske jag känner på mitt vis för någon annan, men känner ju inte det jag kände då.....
          Det lilla Ugglis kände då, det var detta jag skrev om ----- vet nu mer än väl skillnaden med det som fanns i TV programmet.
          Men jag minns de hoten jag fick som PM att person/erna skulle leta upp mig och ge vad jag tål, som det uttrycktes i det tillfället. Det var hot mot mig personligen och det finns på mina papper kvar när maken bad mig att ta ut det iofs....

Sådana PM skickas direkt till forumansvariga, om du får sådana.
          Så får dom ta ställning till hoten.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 21-02-2013, 12:50
          Länk hit: #93

Gäster

Jag önskar endast lugn och ro här i forumet för alla ....... kompiskram.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 21-02-2013, 12:51
          Länk hit: #94

Medlem

CITAT (andersen @ 21-02-2013, 12:46) *
          Ja jag ger mej, det är två olika saker, men båda är hemska,nu har det ju lungnat ner sig på det här forumet, och jag hoppas att det så förblir.

Visst är dom?
          Förstår att man i ren frustration kan få begreppen att gå "hand i hand". kompiskram.gif

CITAT (Ugglemormor @ 21-02-2013, 12:50) *
          Jag önskar endast lugn och ro här i forumet för alla ....... kompiskram.gif

Det önskar vi nog allihop "Ugglis" tummenupp.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 21-02-2013, 13:19
          Länk hit: #95

Gäster

Bra, då är vi på samma linje och ska försöka föra detta forum i en bra anda.

En annan sak som jag kom att tänka på att man inte ger sig i sådana diskussioner där man inte har kunskaper att hänga med ....... det är inget att skämmas för ..... alla kan inte allt...
          Jag tror att den okunskapen kan förstöra för dem som kan det de diskuterar i tråden, kanske kan man fråga, men jag brukar inte läsa de trådar jag inte har något att komma med.......

Lilla Ugglis är lyhörd och jag vill er väl...... trostar.gif

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 03-03-2013, 20:45
          Länk hit: #96

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

En logisk lögn.

Citera
          Motti
          Inlägg 04-03-2013, 21:29
          Länk hit: #97

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Det är också viktigt att alla har rätt att uttrycka sig på sitt sätt ! man ska jag inte behöva vara raketforskare för att tycka i olika ämnen alla har vi våra sätt att tycka och tänka och det får man respektera tycker jag .

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 05-03-2013, 09:54
          Länk hit: #98

Gäster

Ja, Motti,
          Men hur lätt är det att vara sig själv när andra vill pressa en i ett visst mått? Då kommer man inte att skriva saker på sitt eget sätt utan att man tänker innan att det blir just så fyrkantigt mall att det inte stör....
          Då blir det inget av det hela ........
          Jag kommer inte bli en passande pusselbit, hellre tiger jag .....

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 05-03-2013, 10:06
          Länk hit: #99

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Alla har absolut rätt att uttrycka sig på sitt sätt. Men det blir mycket intressantare diskussioner om alla försöker läsa och förstå vad som skrivits tidigare i tråden.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 05-03-2013, 11:15
          Länk hit: #100

Gäster

Helt rätt Aqvakul,

Det blir mer intressanta diskussioner om man sätter sig i det som diskuteras.

Det sägs att ett bränt barn skyr elden, och jag undviker att råka illa ut mer för att jag har det vidare systemet att se på saker och ting och det är inte alltid så välkommet här....

Men man lär sig och jag visste inget om forum innan jag kom med här av den orsaken att jag köpte växter fr. Odla.nu.
          Jag var totalt grön för forumssnack och att det sedan kom emellan min hälsa som gjorde ingen glad, men man lär väl sig så småningom att visa det som känns rätt att skriva om ........ kompiskram.gif

Citera

7 sidor V  « < 3 4 5 6 7 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 13:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon