Efter att under några dagar ha beskådat hur fyrhjulingar med medar passerar igenom min trädgård i hög fart funderar jag nu på vad jag kan göra åt det. De har gång på gång kört över en trädplanta, igenom partytältet och med mycket små marginaler passerat min bil och husvagn. Det är bara en tidsfråga innan trädet går av eller att jag får repor i lacken.
Eftersom den här vägen går till ett strövområde har jag hittills valt att inte sätta upp staket och grindar. De som stilla promenerar förbi och tar med eventuellt hundbajs har jag inget emot. Däremot vill jag inte att någonting förstörs eller att det blir oljud när jag är här för att koppla av.
Just nu har jag satt upp tillfälliga linor märkta med varningstejp, men till sommaren vill jag göra något mer permanent och vackert. Hur kan jag på ett trevligt sätt avgränsa trädgården från motorfordon? Där fotgängare men inga mopeder eller fyrhjulingar kan passera. Skyltar? Kedjor? Häckar? Staket med öppningar? Odlingslådor?
Har ni egna lösningar, sätt gärna in en bild eller beskriv hur ni har gjort?
--------------------
Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
|