Nu har jag kanske gjort något dumt.... Har gett en katt mat som jag inte vet vems den är... om den nu är någons - för i så fall förtjänar den inte ha katt.... Finns flera katter i husen runt omkring. Dom brukar smyga på fåglarna jag matar - dom schasar jag iväg när jag ser dom. Dom flesta känner jag igen och vet var dom hör hemma. Har i ett par år haft någon katt som sovit i min vedbod, har sett fotspåren när det varit snö men aldrig sett katten. Har lagt ut en matta på gammal isolering där den verkar sova och den har då och då lämnat en halv mus på golvet. Har många gånger under årens lopp sett en mörkgrå, långhårig katt springa över vägen och in under grannens traktor. Nu har jag sett den på min tomt i ett par dagar - den har legat på marken och ätit solrosfrö som ramlat ner. Den ser liten och riktigt ynklig ut och fruktansvärt tovig och väldigt skygg. Idag kunde jag inte stå emot längre utan ställde ut en burk makrill... Den försvann på nolltid och jag såg att det var just den lilla katten som tog det. Jag kommer inte att kunna ta in katten pga mina hundar, men kan jag låta den den bo i vedboden och ge den mat där?? För jag antar att jag måste fortsätta ge den mat nu när jag börjat, eller??
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|