Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Scan beter sig som svin.
          Piccante
          Inlägg 20-02-2013, 15:25
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (andersen @ 20-02-2013, 14:22) *
          Jag menar att du kanske har större förståelse om du arbetar och är rädd om jobben. Inte skall vi förbjuda att företag flyttar, men dom skall inte då sätta Svensk flagga på produkten, produkten är tillverkad i Polen och under Polska regler, det är inget annat en lönedumpning.Och ett sätt att vilseleda konsumenterna.

Till Jubbe du har rätt.

Fast flaggan står väl för att det är svensk råvara? Det är köttets ursprung man ska märka på en förpackning i första hand. Tillverkningsland tror jag inte lika många är intresserade av faktiskt.
          Sen är ju även "svensk" fisk ibland filéad i Kina och packad i Baltikum även om den är uppdragen ur östersjön.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Motti
          Inlägg 20-02-2013, 22:32
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Så länge som vi tycker att kött och färdigmat ska vara billigt så blir det ju sådana här bakslag som tex hästkött i färdiglagat innehållande diverse antibiotika steroider mm .Och då skriker alla och förvånar sig över att det va så hemskt !vi kanske borde tänka om och köpa mer svenskt kött och laga mer mat själva så vi vet vad vi äter ?Visst är det märkligt att svenskt kött räkor fisk skickas jorden runt för att bli putsat rensat förpackat för att sedan skickas tillbaks hit och säljas som svensktproducerat ? Personligen har jag jag lärt mig att läsa det småstilta på förpackningar .

Redigerat av Motti: 20-02-2013, 22:33

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 18:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon