| |
|
  |
Jag blir lite beklämd, Sportfusk |
|
|
|
|
25-02-2013, 21:56
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (ryss_бори @ 25-02-2013, 21:22)  Janne Josefsson förnekar inte att klyftorna ellan rika och fattiga ökar, tvärtom. Han förnekar heller inte att fattigdom finns. Det han stör sig på är att fucking idioter överdriver nåt som inte behövs överdrivas, och detta skadar bara förtroendet för sådana organisationer. Det är själva fan att man inte ska kunna hålla sig till sanningen, som är tillräckligt illa.
Det är just pga detta som det här landet är på väg åt helvete. Den ena sidan består av hycklande rikemansidioter som bara tänker på sig själva, och den andra av några med moraliskt godare avsikt, men som i sin strävan att minska främlingsfientlighet, och fattigdom osv, istället överdriver saker ännu mer vilket bara retar gallfeber på folk, så att det får motsatt effekt. Lite OT kanske, men annars en klockren analys!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
25-02-2013, 22:03
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
CITAT (Eva i Skåne @ 25-02-2013, 21:22)  Detta tror jag är en grov överdrift. Visst finns det dom som dopar sig och det finns stora pengar att tjäna för langarna, men jag tror inte det finns några gym som tillhandahåller preparaten under disk. Antagligen finns det dock några bland kunderna som har kontakter. Men du menade kanske inte att det var ägarna/personalen på gymmen som säljer drogerna? Polisen hittar väl nästan alltid preparat när dom gör razzior på gymmen verkar det som. Inte säkert att ägaren tillhandahåller preparaten men att det florerar i många gymlokaler är ju känt. Vinsterna på dopingpreparat är säkert så stora att dom inte går att undvika på gymlokalerna. Gymägaren kanske inte ens vågar förbjuda dom i lokalerna.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-02-2013, 08:48
|

Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110

|
Jag tror ändå att de flesta gymägare är rädda om sitt rykte och inte vill ha dopingmedlen där. De som vill ha tag i anabola beställer nog ofta över nätet från utlandet, men där florerar mycket skit och det finns inga garantier för att innehållet är det man tror sig köpa. Sen finns det många godkända preparat att köpa i specialbutiker och förstås på nätet. Jag tror inte dom alltid är så nyttiga heller, kanske är det rentav morgondagens dopingmedel...
|
|
|
|
|
|
|
Gunilla T
|
26-02-2013, 09:03
|
Gäster

|
CITAT (gnon49 @ 25-02-2013, 22:03)  Polisen hittar väl nästan alltid preparat när dom gör razzior på gymmen verkar det som. Inte säkert att ägaren tillhandahåller preparaten men att det florerar i många gymlokaler är ju känt. Vinsterna på dopingpreparat är säkert så stora att dom inte går att undvika på gymlokalerna. Gymägaren kanske inte ens vågar förbjuda dom i lokalerna. Nu spekulerar du enbart gnon
|
|
|
|
|
|
|
|
26-02-2013, 13:34
|

Medlem

|
CITAT (Gunilla T @ 26-02-2013, 09:03)  Nu spekulerar du enbart gnon  Yes, förutom att polisen faktiskt sagt att dom i stort sett alltid hittar förbjudna preparat när dom gör razzior på gym. I övrigt hoppas jag att jag har fel, men
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
26-02-2013, 15:31
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (gnon49 @ 26-02-2013, 13:34)  Yes, förutom att polisen faktiskt sagt att dom i stort sett alltid hittar förbjudna preparat när dom gör razzior på gym. I övrigt hoppas jag att jag har fel, men  Att polisen ofta hittar förbjudna preparat när de gör razzior på gym tror jag beror på att de fått tips eller andra indikationer på att det kan finnas otillåtet just där. Om man skulle göra razzia på alla gym i hela Sverige samtidigt tror jag att statistiken skulle sjunka betydligt. Det är trots allt så att de allra flesta som tränar på gym är vanliga svenssons utan anabola i sig.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-02-2013, 16:46
|

Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110

|
Klokt skrivet Anma. Jag tror du har helt rätt!
|
|
|
|
|
|
|
|
26-02-2013, 17:13
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Jag besöker aldrig gym men av filmer därifrån jag sett på TV är Svensson i minoritet.  Även om biffarna på tillväxt är i minoritet räcker det nästan med en för att det skall finnas anabola på gymet.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-02-2013, 17:29
|
Medlem
Antal inlägg: 3 185
Medlem nr: 24 333

|
Om du hade besökt ett gym, så hade du sett något helt annat än vad du ser på TV, Rudan. Det är mostrar och morbröder som svettas. En och annan biff kanske...
|
|
|
|
|
|
|
|
26-02-2013, 18:37
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (*Stintan* @ 25-02-2013, 18:57)  Fast Janne Josefssom sjönk som en sten i mitt tycke efter sin granskning om fattiga barn så jag är inte förvånad att han gjort dålig research. Så kommer han med grova anklagelser så hoppas jag att han har riktiga fakta som grund. Menar du allvar? Menar du alltså att man/Janne Josefsson inte skall få säga sanningen? Du tycker säkert också att löner omkring 100000 kr/månad för dessa generalsekreterare/pinsamma tanter är helt OK. Sen var det ju inte fattiga barn som granskades utan diverse s.k. hjälporganisationers sätt att handskas med sanningen. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
26-02-2013, 19:08
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Gita @ 26-02-2013, 18:37)  Menar du allvar? Menar du alltså att man/Janne Josefsson inte skall få säga sanningen? Du tycker säkert också att löner omkring 100000 kr/månad för dessa generalsekreterare/pinsamma tanter är helt OK.
Sen var det ju inte fattiga barn som granskades utan diverse s.k. hjälporganisationers sätt att handskas med sanningen. Gita Får jag inte tycka vad jag vill om Janne Josefsson? Var snäll och lägg inte ord i min mun som jag aldrig sagt! Vill du diskutera hjälporganisationer kan du väl starta en egen tråd om det. Den här handlar om dopning som han ju nu gör en granskning av gällande skidåkareliten. Det ska bli intressant att få se vilken sanning han kommer fram till den här gången. Läste just att det var uppgifter från 90-talet han hade fått fram vilka tydligen inte är tillförlitliga då proverna analyserats i apparater som inte var så pålitliga eftersom resultaten kunde diffa ganska mycket.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
26-02-2013, 20:15
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 26-02-2013, 19:08)  Vill du diskutera hjälporganisationer kan du väl starta en egen tråd om det. Den här handlar om dopning som han ju nu gör en granskning av gällande skidåkareliten. Men Stintan, det var ju du, inte jag, som tog upp det här med hjälporganisationer. När jag sedan bemöter dig får jag uppmaningen att starta en ny tråd.........????????. Inte utan att man blir fundersam. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
26-02-2013, 20:50
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 26-02-2013, 20:15)  Men Stintan, det var ju du, inte jag, som tog upp det här med hjälporganisationer. När jag sedan bemöter dig får jag uppmaningen att starta en ny tråd.........????????. Inte utan att man blir fundersam. Gita Jag har inte sagt ett ord om hjälporganisationer. Jag sa att han sjönk som en sten i mina ögon efter programmet. Det viktiga i mitt inlägg var att enligt artikeln i Expressen (som det länkades till) hade teamet gjort dålig research vilket inte förvånar mig och att jag därför hoppades att han hade riktiga fakta om han skulle komma med så grova anklagelser mot skidåkarna. Jag har inte haft för avsikt att och tänker inte diskutera hjälporganisationer i den här tråden så du kan sluta fundera..
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
26-02-2013, 21:19
|

Medlem

|
Inom idrotten är det väl en del sporter som är mer dopingstämplade än andra. Diskus, skidor, löpning o.s.v. Tror det är svårt att hinna kontrollera alla nya dopingpreparat som tas fram. Ofta upptäcks det ju inte förrän långt senare. Dagens Svenska sportutövare tror jag knappast vill riskera karriären, sponsorer o reklamintäkterna med att tas för doping. Men är man ung o drömmer om en biffig kropp så är nog frestelsen stor att ta genvägar.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
26-02-2013, 22:05
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Gossen Ruda @ 26-02-2013, 17:13)  Jag besöker aldrig gym men av filmer därifrån jag sett på TV är Svensson i minoritet.  Även om biffarna på tillväxt är i minoritet räcker det nästan med en för att det skall finnas anabola på gymet. Sen när visar filmer verkligheten? Om det inte är en dokumentär förstås. Fast dem kan man också vinkla efter sina syften.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-02-2013, 22:59
|
Medlem
Antal inlägg: 523
Medlem nr: 29 572

|
CITAT (Aqvakul @ 25-02-2013, 21:56)  Lite OT kanske, men annars en klockren analys!  Japp, det var OT, men härligt med någon som förstår problemet! CITAT (Gossen Ruda @ 26-02-2013, 17:13)  Jag besöker aldrig gym men av filmer därifrån jag sett på TV är Svensson i minoritet.  Även om biffarna på tillväxt är i minoritet räcker det nästan med en för att det skall finnas anabola på gymet. Även om din analys, som folk tidigare påpekat, är helt felaktig, så har du en poäng i att det förekommer mer doping än man kan tro. Förvånande många killar mellan 18-40 har någon gång brukat tillväxthormoner av olika sorter.
|
|
|
|
|
|
|
|
27-02-2013, 15:49
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 26-02-2013, 19:08)  Får jag inte tycka vad jag vill om Janne Josefsson? Var snäll och lägg inte ord i min mun som jag aldrig sagt!
Vill du diskutera hjälporganisationer kan du väl starta en egen tråd om det. Den här handlar om dopning som han ju nu gör en granskning av gällande skidåkareliten.
Det ska bli intressant att få se vilken sanning han kommer fram till den här gången. Läste just att det var uppgifter från 90-talet han hade fått fram vilka tydligen inte är tillförlitliga då proverna analyserats i apparater som inte var så pålitliga eftersom resultaten kunde diffa ganska mycket. Tja, Janne Josefsson "sjönk ju som en sten" enligt dig när han granskade div. hjälporganisationer. Vill du inte diskutera detta, varför då ta upp det? Lite retligt att inte få de svar man vill ha, eller? Gita
Redigerat av Gita: 27-02-2013, 15:51
|
|
|
|
|
|
|
|
27-02-2013, 16:20
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 27-02-2013, 15:49)  Tja, Janne Josefsson "sjönk ju som en sten" enligt dig när han granskade div. hjälporganisationer. Vill du inte diskutera detta, varför då ta upp det?
Lite retligt att inte få de svar man vill ha, eller? Gita Det var inte vad han granskade som var det viktiga i mitt inlägg. Jag hade för övrigt inte väntat mig att få något svar alls på inlägget. Retligt..nej jag såg bara ditt svar som ovidkommande. Har du Janne Josefsson som husgud eftersom du inte tål att man säger något negativt o honom? Kan vi lägga ner detta OT-snack nu?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
27-02-2013, 19:01
|
Medlem
Antal inlägg: 2 496
Medlem nr: 7 002

|
Tja, om nån timme drar Uppdrag Granskning igång. Skall bli intressant att se om dom kan få fram fler uppgifter är dokumentären jag såg. Måste säga att jag tycker är urtrist att det här med dopning ligger och skvalpar i medvetandet när jag hör referaten på radion. Hur seriöst är det egentligen? Om "alla" (utom jag) är medvetna om den här dopningen hur f-n kan reportrar mfl låta så hängivna? Vad är det som är hängivna för? Låt oss hoppas att det är individernas prestationer.
--------------------
Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|