Nu kommer snart Anki V:s busfrön.
Rosmarins kuvert lägges på lådan i morgon och de övrigas på torsdag.
För att frångå mina vanor skickar jag ettåringar i år.......eller ettåring och ettåring. På sina ställen är i alla fall en av växterna en perenn.
Jag skickar frön som gror lätt och snabbt.....Inga konstigheter här (skönt...va?)!!!!
Storsint som jag är kommer inte ens Lady Hamiltons frön att vara utblandade med rester uppsopade från köksgolvet, 100% rent frö garanteras.
När det gäller busfröet sådde jag den själv för första gången förra året och efter det så kommer jag nog se till att jag alltid har den....från egna frön.
Fröna är jättesmå...se upp!
Så ytligt (täck inte fröna), vattna och dra plastpåse eller plastfolie över krukan så gror de på någon vecka. Försök att så glest.....det blir ett elände att skola om annars.
Bonusfröna är också en älskad växt som jag inte kan vara utan. Jag hade egentligen tänkt att den skulle få vara bus men den dåliga sommaren gjorde att frösättningen blev lite klen och jag var inte säker på grobarheten.
Så och täck mycket lätt med grus eller såjord. Själv har faktiskt redan sått i "tvättlapp" för att se om de grodde. 7 av 8 frön har grott i papperet på en dryg vecka så det finns hopp.
Skulle mina bonusfrön inte blomma och ge frön så har jag första tjing på ev frön från era plantor...... Enl litteraturen är det inte helt säkert att det blir frön varje år.
God sålycka
/Anki V
Redigerat av Anki V: 26-02-2013, 23:00