Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Så fröer från köpt spetspaprika
          Vinterflickan
          Inlägg 02-03-2013, 10:23
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 213
          Medlem nr: 36 878

För 1,5 vecka sedan planterade jag ju fröer från svärmors spetspaprika köpt i vanlig livsmedelsaffär & redan efter några dagar hade första fröet grott! Kollade i morse & såg att totalt 6 fröer grott hittills... känns skoj!

Är det någon som har erfarenhet av att så från butikspaprika? Brukar det ge mycket frukt? smile.gif

Citera
          Piccante
          Inlägg 02-03-2013, 11:29
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Nu vet ja inte om du köpte paprikan i paket/ påse eller lösvikt. Ofta fuskas det och sort står inte utskriven på förpackningen. Men oavsett vilken sort du köpt så brukar de gro bra iaf och odlar man den under rätt förhållanden så får du säkert frukt med.
          Jag odlar mest på balkong och friland och då är paprika lite svårare än chili för de blir ju större och behöver ha bra värme och rätt mängd vatten och näring för att orka växa och bli stora.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          snusamor
          Inlägg 02-03-2013, 11:31
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 26 713

Hej Vinterflickan

Ja jag har gjort det förra året...och det gick jättebra även om plantorna fick gå genom mycke lidande....
          Först drog jag fram frörna...så hade jag dom i södervändt fönsterbreda där dom växte sej stora...under sommarn bygde jag ett litet plasthus åt dom inn mot väggen på huset. Det blev en kald och blöt sommar, och jag tror även dom fick tåla nogon minusgrad, men blomma ,och sätta frukt gjorde dom. Frukten blev inte så stor som i affären, och det va fär kalt och lite sol till att dom blev röda ute...så uti september flytte jag inn dom i vardagsrummet igen. Då blev dom röda och goda.
          Hälsing Snusamor

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 17:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon