CITAT (Annki @ 04-04-2004, 10:50)
Åk sent till mässan! Ja, det blir det väl, om ni fortfarande är hemma och läser det här.

Dels träffar man alltid någon trevlig prick, som är på väg hem och har betalat parkering för hela dagen och som gärna skänker bort sin p-biljett. Jag fick ärva en p-biljett igår. Sparade 60 kr. Dels är det utförsäljning på söndag eftermiddag av allt möjligt som ställts ut. Då kan man göra fynd!

Skojar du, Annki?!?!
Hade ingen aning om att denna fullständiga
utförsäljningshysteri skulle utbryta efter kl. 16 cirka, när alla försäljare PROMPT ville bli av med sina plantor och produkter!
Skulle ha besökt odla i morse och läst detta inlägg!
Men, wow! Vilka fynd jag har gjort idag! "Shopparyra" var ordet.
Var på mässan mellan 12 och 18, idag söndag. Hittade bl a härdiga (!)minigladioulus, spindelliljor, vita pärlhyacinter, en massa häftiga fröer från Runåbergs, samt den fantastiska vattenspridaren"Crazy Daisy" som wargen nämnde!

"Glädjespridaren" kallade de den och det stämmer verkligen! Helt oemotståndligt rolig!!! Är du lite deppad - sätt på crazy daisy och bekymren skingras i ett kick...eller hur, wargen? Har du sett något mer komiskt?!?!?
Det blev en HEL DEL annat också - fast alla billiga lökar och knölar till trots så var nog ändå en liten pryl som var den allra bästa! Nämligen en "vakuumförpackare för fryspåsar". Den suger ut luften ur fryspåsen före infrysning och förlänger på det sättet varornas hållbarhet väsentligt. Dessutom bevarar den smaken, färgen och näringsvärdet och vakuumet hindrar från uttorkning och nedisning. För mig som fryser så mycket från trädgård och natur är detta helt fantastiskt. Svaret på mina böner. Jag är sååå nöjd med mässan. Fick också idén att stamma upp min gamla rhododenron. Jag tycker att rhododendron är lite deprimerande egentligen...vet inte varför...lite "tantväxt" om jag ska vara ärlig...men på mässan hade de stammat upp en jättestor rhododenron så att den såg ut som ett knotigt olivträd ungefär. Mycket vackert! Var ute och kollade ikväll och det finns uppåtväxande stammar som skulle passa.
Nöjd och glad Sanna