Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Protestera mot avlivandet av oskyldiga värnlösa katter!
          Motti
          Inlägg 20-03-2013, 23:32
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jag personligen väntar på en lag där det blir förbjudet att släppa ut okastrerade hankatter !tror det är där vi måste börja .Vi har i dag milliontals katter i Sverige som sitter internerade i burar som blir psykiska vrak av att sitta där år efter år ,plus att vi har katter som inte får plats på katthemen utan får leva ute i kylan med mask och svält och på det även få kattungar tre gånger om året .Det är nog dags att börja avliva vuxna katter av hunanitära skäl ,och samtidigt få till ett förbud att släppa ut okasterade katter .Jag ska snart hämta en katt på djurens vänner det kostar 800 kr då är katten kastrerad och ID-märkt !men jag vill inte ha en vuxen katt jag vill ha en kattunge eftersom vi ska få en valp i maj djurbarn har inga gränser .

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-03-2013, 02:41
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Motti @ 20-03-2013, 23:32) *
          Jag personligen väntar på en lag där det blir förbjudet att släppa ut okastrerade hankatter !tror det är där vi måste börja .Vi har i dag milliontals katter i Sverige som sitter internerade i burar som blir psykiska vrak av att sitta där år efter år ,plus att vi har katter som inte får plats på katthemen utan får leva ute i kylan med mask och svält och på det även få kattungar tre gånger om året .Det är nog dags att börja avliva vuxna katter av hunanitära skäl ,och samtidigt få till ett förbud att släppa ut okasterade katter .Jag ska snart hämta en katt på djurens vänner det kostar 800 kr då är katten kastrerad och ID-märkt !men jag vill inte ha en vuxen katt jag vill ha en kattunge eftersom vi ska få en valp i maj djurbarn har inga gränser .

Och var är dom miljontals katterna som sitter internerade i burar om jag får fråga? I din fantasi eller?

Sen brukar man inte kastrera kattungar utan tidigast vid ca 6 månaders ålder så det får du nog ombesörja själv.

"Den gemensamma riktlinjen för kastration av han- och honkatter i Sverige är 6 månaders ålder. Katten har vid denna ålder utvecklats tillräckligt både mentalt och fysiskt och könsmognaden närmar sig eller har då redan inträtt. Självklart kan man kastrera sin katt när som helst senare i livet, men ju förr desto bättre. Att kastrera yngre katter anses inte försvarbart då förutsättningen för att klara en narkos kan vara sämre för en kattunge".

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Motti
          Inlägg 21-03-2013, 19:56
          Länk hit: #43

Medlem

Bara i Jönköpings län finns 4 000 hemlösa katter och katthemen är överfulla .
          Jag betalar med glädje en kasteration och för ID märkning också det har vi gjort förut !

Citera
          malcolm
          Inlägg 21-03-2013, 20:04
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Herrrelösa kaktter skall avlivas

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-03-2013, 21:03
          Länk hit: #45

Medlem

CITAT (Motti @ 21-03-2013, 19:56) *
          Bara i Jönköpings län finns 4 000 hemlösa katter och katthemen är överfulla .
          Jag betalar med glädje en kasteration och för ID märkning också det har vi gjort förut !

Ja du har sagt det några gånger men det var inte det jag frågade om.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 21-03-2013, 22:49
          Länk hit: #46

Medlem

Ber så hemskt mycket om ursäkt whistling.gif ! jag råkade lägga till en nolla för mycket ,400 000 hemlösa ska det vara ! och då kan man ju undra vem som ska ta hand om dom i längden ! Bara att läsa tidningar och kolla på kattsidorna på nätet se tv program så får man veta hur illa det är .

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-03-2013, 23:04
          Länk hit: #47

Medlem

CITAT (Motti @ 21-03-2013, 22:49) *
          Ber så hemskt mycket om ursäkt whistling.gif ! jag råkade lägga till en nolla för mycket ,400 000 hemlösa ska det vara ! och då kan man ju undra vem som ska ta hand om dom i längden ! Bara att läsa tidningar och kolla på kattsidorna på nätet se tv program så får man veta hur illa det är .

Detta är vad du skrev! "Vi har i dag milliontals katter i Sverige som sitter internerade i burar som blir psykiska vrak av att sitta där år efter år ..........."

Jag frågade: Och var är dom miljontals katterna som sitter internerade i burar om jag får fråga?

--------------------

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 21-03-2013, 23:13
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

CITAT (Motti @ 21-03-2013, 22:49) *

Även 400.000 katter låter för mycket. För enligt Motion 2012/13:MJ244 beräknades det att 2012 fanns det ca 100.000 hemlösa katter i hela landet. och år 2011 skriver http://www.katthemmetkompis.se/sub-katthem...losa-katter.asp också om ca 100.000 katter i hela Sverige.

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 21-03-2013, 23:24
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 21-03-2013, 23:04) *
          Detta är vad du skrev! "Vi har i dag milliontals katter i Sverige som sitter internerade i burar som blir psykiska vrak av att sitta där år efter år ..........."

Jag frågade: Och var är dom miljontals katterna som sitter internerade i burar om jag får fråga?

Mmm, enligt SCB finns det bara ca 1,7 miljoner katter totalt i Sverige, varsv de flesta har ett hem ;-)

Citera
          CillaM
          Inlägg 22-03-2013, 20:55
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

Nu får du väl lära dig att läsa rätt och skriva rätt Motti, det blir ju bara patetiskt annars. Ingen tar dig på allvar längre. sick.gif wacko.gif rolleyes.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 22-03-2013, 23:00
          Länk hit: #51

Medlem

Ja vill man angripa människor på ett patetiskt sätt så bjuder jag på det !dom siffrorna på hemlösa finns att till gå och dom som tycker det är okej att katter ska sitta på hem i 10-15 år får stå för det !för mig personligen tycket inte jag att det äör ett bra liv för en katt då de kan bli upp till 20 år .Frågan var väl vem sjutton ska ta hand om alla katter som folk skaffar och avytrar genom att flytta och ge sjutton i sina katter ,jag vet att vi i Jönköping nu har 4000 hemlösa ,då är det väl inte så svårt att räkna ut resten av hemlös kattpopulation i hela Sverige !

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-03-2013, 00:01
          Länk hit: #52

Medlem

Motti varför är det så svårt för dig att svara på¨en rak fråga? Om det nu finns siffror på att "milliontals katter i Sverige som sitter internerade i burar som blir psykiska vrak "så kan du väl plocka fram dom? Och var befinner sig dessa ´miljontals burkatter?

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 23-03-2013, 00:23
          Länk hit: #53

Medlem

Om du läst tråden !vilket jag ständigt blir anklagade för att inte göra ,så bad jag om ursäkt för att jag råkat lägga till en nolla för mycket .Och vad har hänt med din vänlighet och förståelse de sista veckorna ? kunde du inte hålla dig längre .
          Jag läser mycket om hemlösa katter och har bra kol på siffrorna och har alltid varit angagerad i problemet .

Citera
          hattstugan
          Inlägg 23-03-2013, 00:31
          Länk hit: #54

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Kan ni sluta att angripa varandra?

Fel kan alla göra!

/ Moderator

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-03-2013, 02:32
          Länk hit: #55

Medlem

CITAT (Motti @ 23-03-2013, 00:23) *
          Om du läst tråden !vilket jag ständigt blir anklagade för att inte göra ,så bad jag om ursäkt för att jag råkat lägga till en nolla för mycket .Och vad har hänt med din vänlighet och förståelse de sista veckorna ? kunde du inte hålla dig längre .
          Jag läser mycket om hemlösa katter och har bra kol på siffrorna och har alltid varit angagerad i problemet .

Fanns inga siffror i det jag markerade. Jodå den andra ursäkten såg jag, men nu skrev du ju miljontals så det är klart man undrar, i synnerhet som du säger att dom siffrorna finns att tillgå.

Varför ta allt som angrepp? En fråga är inget angrepp. Jag är bara ute efter att det ska vara någorlunda rätt och jag vet faktiskt också en hel del om hemlösa katter och har tagit hand om ganska många. Hade jourhem som min dotter tagit över och hon har för närvarande 6 stycken hemma som förhoppningsvis snart får nya permanenta hem men det kommer ständigt förfrågan om hon kan ta emot nya.

--------------------

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 23-03-2013, 08:22
          Länk hit: #56

Medlem

CITAT (hattstugan @ 23-03-2013, 00:31) *
          Kan ni sluta att angripa varandra?

Fel kan alla göra!

/ Moderator

Visst fel kan alla göra. Men når 4000 miljoner blir 40 tusen för att sen bli 4 tusen och sen 40 tusen för att ytterligare en gång landa i 4 tusen, då börjar i alla fall jag undra om det är seriösa siffror eller bara taget ur luften. Ämnet är svårt och därmed bör man inte slänga sig med siffror om man ej har belägg för dem. I sådana fall kan man bara påpeka sin personliga hållning om msn inte har mer fakta i övrigt.

Så sett ur det perspektivet är det väl i högsta grad en sakfråga och faktafråga att efterlysa var dessa siffror kommer ifrån. Det är inte någon personfråga eller angrepp på person.

Citera
          Motti
          Inlägg 24-03-2013, 00:36
          Länk hit: #57

Medlem

För att klargöra !så är det så att i Jönköpings kommun finns det nu 4,000 hemlösa katter och katthemmen är överfulla ,förra veckan sa de på TV att siffran för hemlösa katter i hela Sverige är 40,000 och det anses ändå vara ett mörkertal .Har jag gjort helt klart nu hur det ligger till ?

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 24-03-2013, 09:03
          Länk hit: #58

Medlem

CITAT (Motti @ 24-03-2013, 00:36) *
          För att klargöra !så är det så att i Jönköpings kommun finns det nu 4,000 hemlösa katter och katthemmen är överfulla ,förra veckan sa de på TV att siffran för hemlösa katter i hela Sverige är 40,000 och det anses ändå vara ett mörkertal .Har jag gjort helt klart nu hur det ligger till ?

Aha, ja nu blev det klarare. Tack ;-) De siffror jag länkade till tidigsre talar om 100.000 st. Osäkra siffror, knepigt stt få grepp om ;-)

Citera
          CillaM
          Inlägg 24-03-2013, 19:51
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

Ja, jag visste vad för siffror det gällde redan. Men det är ju bra att fler vet det nu

Citera
          Motti
          Inlägg 01-04-2013, 21:52
          Länk hit: #60

Medlem

Man kan gå in och läsa på www.kattstatus.se där får man lite pejl på hur det ser ut för katterna i dag !

Citera

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2026, 18:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon