| |
|
  |
Om andliga frågor.... |
|
|
|
|
10-03-2013, 19:33
|
Medlem
Antal inlägg: 1 578
Medlem nr: 40 199

|
CITAT (pejori @ 10-03-2013, 19:00)  Nej. Jag menar länkar du lägger ut generellt om jesus, demoner, sekter och tro. Att sedan dessutom säga till folk som svarar dig "du har ju inte tittat på mitt klipp" Är att tvinga sina medmänniskor att titta på eller läsa om sådant man helst vill slippa, eller upplever som rent dravel. En form av härskarteknik i en debatt.  Nja, nu hårddrar du väl en hel del. Tråden handlar om Andlighet och Silos länkar till Youtube angående diverse filmer i ämnet tro och övernaturlighet och andlighet. Det är väl helt relevant för ämnet som den här tråden handlar om. Sen om Silos gör detta för att Silos just tror att detta har med helvetets demoner att göra är väl en tro och en del av andlighet det med. Sen om du inte vill titta på dessa är upp till dig. Helt frivilligt att delta i denna tråd med detta ämne andlighet i alla dess former. Ingen tvingar dig att läsa , titta på Youtube-klipp eller delta i tråden, står digt helt fritt. Men klaga inte på trådens innehåll så länge innehållet följer trådens syfte.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-03-2013, 19:39
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Jubbe063 @ 10-03-2013, 19:33)  Nja, nu hårddrar du väl en hel del. Tråden handlar om Andlighet och Silos länkar till Youtube angående diverse filmer i ämnet tro och övernaturlighet och andlighet. Det är väl helt relevant för ämnet som den här tråden handlar om.
Sen om Silos gör detta för att Silos just tror att detta har med helvetets demoner att göra är väl en tro och en del av andlighet det med.
Sen om du inte vill titta på dessa är upp till dig. Helt frivilligt att delta i denna tråd med detta ämne andlighet i alla dess former.
Ingen tvingar dig att läsa , titta på Youtube-klipp eller delta i tråden, står digt helt fritt. Men klaga inte på trådens innehåll så länge innehållet följer trådens syfte. Jag var nog lite otydlig där Jubbe. Detta med suspekta youtubeklipp är något jag vänder mig emot generellt och försöker undvika att öppna, då det är en stor spridare av virus. Sedan är det inget som hindrar att man kan ha en åsikt om ett ämne och vilja diskutera ämnet utan att först titta på youtubeklipp. Har inga problem med innehållet i tråden och klagar heller inte på det.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
10-03-2013, 19:40
|
Medlem

|
CITAT (pejori @ 10-03-2013, 19:20)  Skillnaden ligger i att då väljer du själv om du vill titta, men utestängs inte ur diskussionen om ämnet.
Jag anser inte att jag behöver titta på ett klipp med för mig "religiöst dravel" för att kunna ha en åsikt i /om andlighet och religion. Nja, handlar väl om att inte behöva skriva hela uppsatser. Om en film visar en sak som skulle ta mig 40-50 sidor text att redogöra för så hänvisar jag hellre till filmen än sitter och översätter filmen till textmassa på ett forum som detta. Det är ju frivilligt att delta i diskussionen och är man nu intresserad på riktigt att delta kan man väl för sjutton bemöda sig att ta reda på vad ens diskussionspartner vill ha sagt. Orkar man inte med detta behöver man inte delta. Det är ju samma när jag tidigare i tråden pratade med en annan här om hurvida dinosaurusar är släkt med reptiler. Blev informerad om att dettta stod i en viss bok av en viss författare från ett visst årtal. Sen upp till mig att kontrollera om detta stämmer eller inte. Hänvisning till vetenskaplig litteratur eller till klipp på YouTube är skit detsamma om jag vill ha reda på vad en meddebbatör vill ha sagt.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-03-2013, 19:46
|
Medlem

|
CITAT (pejori @ 10-03-2013, 19:39)  Jag var nog lite otydlig där Jubbe. Detta med suspekta youtubeklipp är något jag vänder mig emot generellt och försöker undvika att öppna, då det är en stor spridare av virus.
Sedan är det inget som hindrar att man kan ha en åsikt om ett ämne och vilja diskutera ämnet utan att först titta på youtubeklipp. Har inga problem med innehållet i tråden och klagar heller inte på det. Ok, ursäkta då om jag misstolkade dig. Bra att du förklarar dig. Men YouTubeklipp bär inga virus, går att titta på sådana klipp utan att tanka ner filmerna till din dator. Funkar med dessa klipp på samma sätt som det här forumet, du läser ju på forumet som ligger på en helt anna server. Men hey, jag kanske har fel där. Men så har jag uppfattat det i alla fall och inte har jag haft problem med virus eller något annat av Youtubeklippen. Kanske haft tur vad vet jag :-)
|
|
|
|
|
|
|
|
10-03-2013, 19:51
|
Medlem

|
CITAT (Jubbe063 @ 10-03-2013, 19:40)  Nja, handlar väl om att inte behöva skriva hela uppsatser. Om en film visar en sak som skulle ta mig 40-50 sidor text att redogöra för så hänvisar jag hellre till filmen än sitter och översätter filmen till textmassa på ett forum som detta.
Det är ju frivilligt att delta i diskussionen och är man nu intresserad på riktigt att delta kan man väl för sjutton bemöda sig att ta reda på vad ens diskussionspartner vill ha sagt. Orkar man inte med detta behöver man inte delta.
Det är ju samma när jag tidigare i tråden pratade med en annan här om hurvida dinosaurusar är släkt med reptiler. Blev informerad om att dettta stod i en viss bok av en viss författare från ett visst årtal. Sen upp till mig att kontrollera om detta stämmer eller inte.
Hänvisning till vetenskaplig litteratur eller till klipp på YouTube är skit detsamma om jag vill ha reda på vad en meddebbatör vill ha sagt.
Sant. Det jag reagerade på var "du har ju inte sett klippet" som Silos svarade. Det innefattar den förutfattade meningen att: Du ensam har hittat klippet. Ingen annan på forumet kan ha sett det tidigare. CITAT (Jubbe063 @ 10-03-2013, 19:46)  Ok, ursäkta då om jag misstolkade dig. Bra att du förklarar dig.
Men YouTubeklipp bär inga virus, går att titta på sådana klipp utan att tanka ner filmerna till din dator. Funkar med dessa klipp på samma sätt som det här forumet, du läser ju på forumet som ligger på en helt anna server.
Men hey, jag kanske har fel där. Men så har jag uppfattat det i alla fall och inte har jag haft problem med virus eller något annat av Youtubeklippen. Kanske haft tur vad vet jag :-) Det har nog blivit bättre där, som på alla siter. Kollar ibland, men tycker det är jobbigt att kolla på youtube-klipp över lag, men musikfiler lyssnar jag gärna på.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
10-03-2013, 20:05
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (pejori @ 10-03-2013, 19:12)  Det blir det, om någon svarar dig och du avfärdar svaret med "du har ju inte tittat på inlägget" Tyvärr så hitttar jag inte det inlägget så jag kan inte svara varför jag skrev så!
|
|
|
|
|
|
|
|
10-03-2013, 21:42
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Gita @ 10-03-2013, 19:32)  Men herregud, vad har det blivit av forumet? Härskarteknik att hänvisa till en länk eller ett "youtube-klipp"???????
Och du Stintan tycker det är för mycket begärt att öppna en länk för att delta i en diskussion, har tanken aldrig slagit dig att du faktiskt inte behöver delta i alla diskussioner, speciellt inte om det känns jobbigt för dig. Gita Det var inte jag som sa något om härskarteknik. Usch va dryg du är! Kan du vara vänlig att sluta tycka åt andra! Jag har oftast inget emot att öppna länkar i en diskussion men det beror lite på vad det handlar om. Jag deltar dessutom inte i alla diskussioner...bara i sådana jag tror att jag kan ha något utbyte av!!!! Tycker inte det är det minsta jobbigt att delta i de diskussioner jag gör.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
10-03-2013, 21:48
|
Medlem

|
CITAT (Anma @ 10-03-2013, 19:30)  Vem ska bedöma när det är ok att kräva att man öppnar länkar och när inte? Tycker aldrig det är ok.att kräva av andra, att dom ska se på något dom inte är intresserade av. Det man ser på, ska ske av eget intresse och av fri vilja.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
11-03-2013, 06:24
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
CITAT (pejori @ 10-03-2013, 21:48)  Tycker aldrig det är ok.att kräva av andra, att dom ska se på något dom inte är intresserade av. Det man ser på, ska ske av eget intresse och av fri vilja. Tycker jag likadant. Och när man lägger in här så många suspekta videoklipp och länka<r då undrar ja alltid, har inte personen själv en uppfattning? Och sedan jag fick virus i datorn för att silos la in en länk med virus så klickar jag aldrig på en länk av henne. Roligare kan man ha än ett virus......... Jag är trygg i min egen tro, jag behöver inte jaga efter demoner, sekter och så vidare. Förstår inte vitsen med det heller. Elisabeth
|
|
|
|
|
|
|
|
11-03-2013, 09:10
|
Medlem

|
Vad jag än skriver om så verkar det att bli fel! Men det var ju hemskt att jag orsakade att du fick virus på din dator Elisabeth-Västkustkolonisten och jag är ledsen för det! Underbart att du är i din egen tro,det är bara att gratulera dig! Och Pejori,jag har inte velat tvinga på någon att läsa eller kolla på mina inlägg eller filmklipp bara ett önskemål från min sida,kan du hitta det inlägg åt mig för jag hittar den inte!
|
|
|
|
|
|
|
|
11-03-2013, 10:37
|
Medlem

|
CITAT (pejori @ 10-03-2013, 21:48)  Tycker aldrig det är ok.att kräva av andra, att dom ska se på något dom inte är intresserade av. Det man ser på, ska ske av eget intresse och av fri vilja. Hur jag än leta så hittar jag inte inlägget:( Jag kan ju inte sätta mig i sammanhanget när jag inte hittar inlägget! Men återigen: JAG KRÄVER INTE NÅGONTING!!!!!!!CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 11-03-2013, 06:24)  Tycker jag likadant. Och när man lägger in här så många suspekta videoklipp och länka<r då undrar ja alltid, har inte personen själv en uppfattning?
Och sedan jag fick virus i datorn för att silos la in en länk med virus så klickar jag aldrig på en länk av henne. Roligare kan man ha än ett virus.........
Jag är trygg i min egen tro, jag behöver inte jaga efter demoner, sekter och så vidare. Förstår inte vitsen med det heller.
Elisabeth Jag kan inte låta bli att undra VARFÖR läser du mina inlägg när du tydligen är emot det mesta som jag skriver???
|
|
|
|
|
|
|
|
11-03-2013, 10:45
|
Medlem

|
CITAT (silos @ 11-03-2013, 10:35)  Hur jag än leta så hittar jag inte inlägget:( Jag kan ju inte sätta mig i sammanhanget när jag inte hittar inlägget!
Men återigen:JAG KRÄVER INTE NÅGONTING!!!!!!! För det första behöver du inte skrika. Inlägget du skrev, var ett svar i "jesustråden" som du skrev till "Rebecca" tror jag, när hon svarade dig. Det inlägget är numera "behändigt borttaget" efter sammanslagningen av trådarna. Rebecca svarade dig " OK. då ska jag kolla dom, när jag har tid" eller något liknande.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
11-03-2013, 10:47
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (silos @ 11-03-2013, 10:37)  Jag kan inte låta bli att undra VARFÖR läser du mina inlägg när du tydligen är emot det mesta som jag skriver??? För min del läser jag även dina inlägg för att kontrollera så att du inte svävar ut för mycket.  Kanske inte alla inlägg.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
11-03-2013, 10:50
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
Silos för att du lägger upp den ena nya tråden efter den andra. Skall jag hoppa över 1 eller 2 sidor?
Men du tycker väl du har också rätt att sprida virus här eller hur? Är det att älska alla??????
Hur hetare det går till i en tråd ju mera gillar du det och är gårna lite spydig. Jag har likamycket rätt att läsa och skriva här som du.
Elisabeth
|
|
|
|
|
|
|
|
11-03-2013, 10:53
|
Medlem

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 11-03-2013, 10:50)  Silos för att du lägger upp den ena nya tråden efter den andra. Skall jag hoppa över 1 eller 2 sidor?
Men du tycker väl du har också rätt att sprida virus här eller hur? Är det att älska alla??????
Hur hetare det går till i en tråd ju mera gillar du det och är gårna lite spydig. Jag har likamycket rätt att läsa och skriva här som du.
Elisabeth Precis. Jag läser gärna vad andra skriver, även om jag inte håller med dom. Ska man bara läsa trådar av "likasinnade", blir det inga diskussioner ju.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
11-03-2013, 10:58
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
CITAT (silos @ 10-03-2013, 15:23)  Finns det reptiler som går på våran planet!? http://www.disclose.tv/forum/reptilians-wa...-us-t74503.htmlVad tror ni om det hela? Det var nog något av det sämsta jag hittills har sett på Youtube när det gäller pseudovetenskap. En hejdlös mix av bilder på statyer, friser, arkeologiska artefakter och serietidningar! Sen att påstå att vi vet ju att alla kungar och härskare på jorden kan spåras tillbaka till samma blodslinje och samtidigt påstå att George Bush och prins Charles är ödlehybrider???
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
11-03-2013, 11:06
|
Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 11-03-2013, 10:47)  För min del läser jag även dina inlägg för att kontrollera så att du inte svävar ut för mycket.  Kanske inte alla inlägg. Bra!  CITAT (pejori @ 11-03-2013, 10:45)  För det första behöver du inte skrika. Inlägget du skrev, var ett svar i "jesustråden" som du skrev till "Rebecca" tror jag, när hon svarade dig. Det inlägget är numera "behändigt borttaget" efter sammanslagningen av trådarna. Rebecca svarade dig " OK. då ska jag kolla dom, när jag har tid" eller något liknande. Förlåt! Då fattar jag...jag som har letat och letat!Tack!
|
|
|
|
|
|
|
|
11-03-2013, 11:16
|
Medlem

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 11-03-2013, 10:50)  Silos för att du lägger upp den ena nya tråden efter den andra. Skall jag hoppa över 1 eller 2 sidor?
Elisabeth Nu blev jag riktigt ledsen'Elisabeth-Västkustkolonisten'  VARFÖR är du efter mig?Har du någonting positivt att skriva om det som jag skriver? INTE har jag rätt att sprida virus!!! VARFÖR pekar du på min eventuella förmåga att älska alla?!? VAD grundar du detta på:"Hur hetare det går till i en tråd ju mera gillar du det och är gårna lite spydig"??? Självklart har du rätt att läsa och skriva här,jag hade endast en undring om det hela! Det är visst bäst att jag nu slutar att skriva eftersom det är marsmånad,alltså den månaden 2006 som allt gick åt skogen och jag hamnade på psyket och jag har börjat känna att jag inte är så stark som jag trodde! Jag får börja slicka mina sår nu och börja kolla vad jag kan lära av allt detta,varför jag mår som jag gör nu! Kram till er allihoppa och önskan om en härlig vår!
|
|
|
|
|
|
|
|
11-03-2013, 12:24
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
xxx
|
|
|
|
|
|
|
|
11-03-2013, 12:32
|
Medlem

|
Vart tog trådens ämne vägen, nu verkar det ju som det ät TS som person som är ämnet.... hmmm....
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|