Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 6 7 8  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Om andliga frågor....
          Jubbe063
          Inlägg 11-03-2013, 15:08
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

CITAT (silos @ 11-03-2013, 13:55) *
          NEJ,jag ser inte Satan bakom allt elände!

Och jag tror absolut på den fria viljan!Men visst är många människor viljelösa vad det gäller till.ex.narkotika,alcohol och jag själv är nästan viljelös av och till vad det gäller att äta i massor:(....

Men eftersom jag tror att den onda andemakten finns så tror jag att vi är i mångt och mycket påverkade av dem likaväl som vi är påverkade av den goda andemakten.

Att påverkas av andra makter fråntar inte ens eget ansvar att göra vettiga val. Man behöver inte lyssna till det som påverkar, i a f som jag ser det.

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 11-03-2013, 15:03) *
          Tycker du att om silos tilltalar mig, så får jag inte svara henne? Menar du det på fullaste allvar?

Elisabeth...... Har jag sagt det till dig? Så vitt jag kan se tilltalade jag ingen utpekad. Jag ställde min fråga generellt utifrån att de flesta inlägg från flertalet slutade handla om ämnet.

Så snälla, ta inte åt dig så lätt. Riktar jag inte mina inlägg direkt till dig så berör väl inte mina inlägg dig som person.

Mvh

Redigerat av Jubbe063: 11-03-2013, 15:09

Citera
          silos
          Inlägg 11-03-2013, 15:09
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Jubbe063 @ 11-03-2013, 15:03) *
          Att påverkas av andra makter fråntar inte ens eget ansvar att göra vettiga val. Man behöver inte lyssna till det som påverkar, i a f som jag ser det.

Helt rätt,men samtidigt kan människor vara påverkade utan att veta att de är påverkade,eller vad tror du?

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 11-03-2013, 15:15
          Länk hit: #143

Medlem

CITAT (silos @ 11-03-2013, 15:09) *
          Helt rätt,men samtidigt kan människor vara påverkade utan att veta att de är påverkade,eller vad tror du?

Visst kan det vara så. Ta det värdsliga problemet med reklam, även om vi inte vet med det medvetet så påverkas vi i våra val av produkter. Eller umgängeskretsen och familjen, påverkar på många sätt.

Men man måste vara kritisk och försöka genomskåda reklam och annan påverkan. Med medvetenhet så går det att klara av. Samna tror jag fullt och fast är läget för andliga ting, vare sig drt är präst, inbillad demon, eller vad man nu avser påverkar andligt.

Citera
          silos
          Inlägg 11-03-2013, 15:28
          Länk hit: #144

Medlem

CITAT (Jubbe063 @ 11-03-2013, 15:15) *
          Visst kan det vara så. Ta det värdsliga problemet med reklam, även om vi inte vet med det medvetet så påverkas vi i våra val av produkter. Eller umgängeskretsen och familjen, påverkar på många sätt.

Men man måste vara kritisk och försöka genomskåda reklam och annan påverkan. Med medvetenhet så går det att klara av. Samna tror jag fullt och fast är läget för andliga ting, vare sig drt är präst, inbillad demon, eller vad man nu avser påverkar andligt.

Javisst är det så,men många av oss människor har inte den förmågan.

Till.ex.är blir jag lätt påverkad av allt som jag ser,läser eller hör,men efter studerandet kan jag gå vidare och lämna allt som jag inte behöver.
          Tron är dock för mig ett evigt kämpandet och även undersökandet,fastän jag tror på Jesus.Så på det viset har jag tyvärr inte kommit till ro med min tro:( Och där kan jag tydligt se barndomens traumatiska påverkan på min tro och ändå kan jag i dagsläge ingenting göra åt det,utan jag måste bara gå framåt på trons stig!

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 11-03-2013, 15:46
          Länk hit: #145

Medlem

CITAT (silos @ 11-03-2013, 15:28) *
          Javisst är det så,men många av oss människor har inte den förmågan.

Till.ex.är blir jag lätt påverkad av allt som jag ser,läser eller hör,men efter studerandet kan jag gå vidare och lämna allt som jag inte behöver.
          Tron är dock för mig ett evigt kämpandet och även undersökandet,fastän jag tror på Jesus.Så på det viset har jag tyvärr inte kommit till ro med min tro:( Och där kan jag tydligt se barndomens traumatiska påverkan på min tro och ändå kan jag i dagsläge ingenting göra åt det,utan jag måste bara gå framåt på trons stig!

Alla gör väl så gott de kan efter den förmåga man har. Kanske finns någon i ens närhet som kan hjälpa en att "hålla sig på backen" så att säga om man känner att man inte klarar det själv. En enorm styrka att våga be om hjälp i de fall man känner att man brister själv.

Citera
          silos
          Inlägg 11-03-2013, 18:57
          Länk hit: #146

Medlem

CITAT (Jubbe063 @ 11-03-2013, 15:46) *
          Alla gör väl så gott de kan efter den förmåga man har. Kanske finns någon i ens närhet som kan hjälpa en att "hålla sig på backen" så att säga om man känner att man inte klarar det själv. En enorm styrka att våga be om hjälp i de fall man känner att man brister själv.

Sant!

Vad är andlighet för dig som läser här?

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 11-03-2013, 21:11
          Länk hit: #147

Medlem

CITAT (silos @ 11-03-2013, 18:57) *
          Sant!

Vad är andlighet för dig som läser här?

Frid, harmoni och balans mellan kropp, psyke och känsloliv

Citera
          silos
          Inlägg 12-03-2013, 08:43
          Länk hit: #148

Medlem

CITAT (Jubbe063 @ 11-03-2013, 21:11) *
          Frid, harmoni och balans mellan kropp, psyke och känsloliv

Det var fint beskrivet om andlighet!

Citera
          silos
          Inlägg 15-03-2013, 14:34
          Länk hit: #149

Medlem

Nu har jag kommit på att jag MÅSTE sluta tjata om Gud och andlighet här och ber om förlåtelse att jag har gjort det!

Det finns ju ändå ingen intresse för sådant här och dessutom behöver jag istället läsa min bibel och inrikta mig helt och hållet på Jesus!

Citera

8 sidor V  « < 6 7 8
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 22:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon