Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Okänt frö som grott - vad tror ni det är?, Okänt frö från Medelhavet
          roan911
          Inlägg 27-03-2013, 18:06
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem nr: 47 039

Hejsan

Jag hittade ett par frön här hemma som jag tagit med mig från Medelhavet, Grekland, Italien, möjligen Teneriffa. Jag har dock ingen aning vad det är för växt.. Jag satte ett par frön för ca 2 veckor sedan och nu har två visat sig leva och grott trots att de är ca 3 år gamla.

Vad tror ni det är? Det ska vara ett träd om jag inte missminer mig helt och jag hittade det som sagt, vad jag tror, i Grekland på ön Kefalonia eller någon av de närliggande öarna.

Har även ett vagt minne av att jag höll på med några frön på Teneriffa från ett träd där alla frön hängde från trädet i stora "bön-baljor"..

Ja som ni förstår är jag helt borttappad, men jag har lärt mig att i alla fall alltid ta en bild på plantan jag tar frön från..

Jag har även bifogat en bild med fröna. Inte den bästa men jag har ingen bättre kamera att ta bild med.
          Bifogad fil  Bild_2013_03_27_kl._17.39.jpg ( 105.92k ) Antal nedladdningar: 50

Tack för hjälpen!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-08-2025, 21:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon