Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

23 sidor V  « < 9 10 11 12 13 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Det här med klass
          Ugglemormor
          Inlägg 04-05-2013, 11:46
          Länk hit: #201

Gäster

Kan inte hjälpa om det fattas läskunnighet och lite fantasi i det jag skrivit .......men det får stå för den som läser, jag bryr mig icke ....... giggle.gif

Även där kan man se/ana klasser.......om man nu vill det, eller ren avudsjuka ...... tummenupp.gif

Citera
          ninnisky
          Inlägg 04-05-2013, 11:56
          Länk hit: #202

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

OT svamlet anmäls igen !

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Ingela i Segersb...
          Inlägg 04-05-2013, 11:58
          Länk hit: #203

Medlem
          Antal inlägg: 2 685
          Medlem nr: 20 750

CITAT (ninnisky @ 04-05-2013, 12:56) *
          OT svamlet anmäls igen !

tummenupp.gif

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 04-05-2013, 12:00
          Länk hit: #204

Gäster

Ni som vet!

Ska man rådfråga Er innan man skriver något så att det blir rätt i era ögon?........ whistling.gif

då blir det ju väldigt OT. Har även anmält förföljelsen på mig!

Citera
          ninnisky
          Inlägg 04-05-2013, 12:06
          Länk hit: #205

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

OBS! Anmälan sker inte i tråden utan direkt till forumvärden - alltså är det ingen OT utan bara info till bättre vetande!

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 04-05-2013, 12:08
          Länk hit: #206

Gäster

CITAT (ninnisky @ 04-05-2013, 13:06) *
          OBS! Anmälan sker inte i tråden utan direkt till forumvärden - alltså är det ingen OT utan bara info till bättre vetande!

Hur ska jag svara på detta på bästa sätt????? väntar ....

Redigerat av Ugglemormor: 04-05-2013, 12:09

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-05-2013, 12:10
          Länk hit: #207

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Ugglemormor @ 04-05-2013, 12:46) *
          Kan inte hjälpa om det fattas läskunnighet och lite fantasi i det jag skrivit .......men det får stå för den som läser, jag bryr mig icke ....... giggle.gif

Även där kan man se/ana klasser.......om man nu vill det, eller ren avudsjuka ...... tummenupp.gif

no.gif

Redigerat av *Stintan*: 04-05-2013, 12:12

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 04-05-2013, 14:04
          Länk hit: #208

Gäster

..... confused.gif sleeping.gif tummenupp.gif Ninnisky säger att det är vanligt bondförnuft när man reagerar med ovett mot någons inlägg, men där har vi nog olika sätt att se på det.....

Jag menar, ni blir arga, uppretade osv. vad jag skriver om det liv jag lever i, kan inte ändra mitt liv så här efterskott till "det passande läge", men jag reagerar inte alls negativt mot det negativa jag får till svars, för jag vet att felet ligger hos er som läser det, så mig berör det inte......

Ta och läs de små tankevärda inlägg som följer med i mina inlägg........ och tänk efter......

Livet är inte alltid det man väntar sig att det är, utan omständigheterna spelar sin roll hur ens liv blir som vuxen......
          Vem av er skulle frivilligt välja den lägsta klassens liv? --- ute på gatan, hemlös och ensam?

Detta med klasser märks mer än vad det skrivs om, i alla fall i Sverige. Det är lättare att leva på andra länder...där det finns tydligt hur saker o ting ska vara.......

OT, glömde fråga om jag fick svara..... confused.gif innan ni skulle godkänna detta .....
          Nu blir det inget mer, ska se på en film och ha det allmänt gott!!!

Hoppas samma sak till er alla, att ha en bra helg..... :smiley_small_hug

Redigerat av Ugglemormor: 04-05-2013, 14:05

Citera
          Klint
          Inlägg 04-05-2013, 14:50
          Länk hit: #209

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Ugglemormor får jag ge dej ett tips i all välmening Börja blogga! Du har ett stort behov av att prata om dej och ditt och det finns det många fler som har.Bloggen gör att du kan nå ut och få respons,och det skulle även skapa lite välbehövligt utrymme i forumet

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 04-05-2013, 15:38
          Länk hit: #210

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Klint @ 04-05-2013, 15:50) *
          Ugglemormor får jag ge dej ett tips i all välmening Börja blogga! Du har ett stort behov av att prata om dej och ditt och det finns det många fler som har.Bloggen gör att du kan nå ut och få respons,och det skulle även skapa lite välbehövligt utrymme i forumet

tummenupp.gif tummenupp.gif

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 04-05-2013, 16:05
          Länk hit: #211

Gäster

Jag har mina FB-vänner och alla känner vi varandra väl.....

Jag har ingen aning om --- ploggandet -----

När ni ger svar i forumet så går väl de flesta men sina erfarenher som bakgrund, det de varit med om eller fått info om.
          Trots det ska jag då börja agera "robot", inga egna erfarenher, eller? Gör ni det själva? går ni aldrig över till OT? eller på annat sätt går det fel?

Den som är utan skuld ---- kasta den första stenen -------rätt så kloka ord egentligen......

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 04-05-2013, 16:34
          Länk hit: #212

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

Väldigt mycket fokus på ekonomi blev det. Visst har ekonomi en del i klass att göra, men bara en liten del.

Klasstänket sitter fast hos oss alla så länge vi envisas med att rangordna våra medmänniskor och oss själva. Vi sätter ju vissa människor på pedistal oavsett hur rika eller fattiga de är. "Direktörn" får bättre service på restaurangen, får fler förmåner bara för sin ställning etc. Kungen är nära en gudom och har det så fint ställt att inte ens svensk lag gäller honom rakt igenom etc... Ser du "fattig" ut så är du nog en låg-klass och då behöver inte du få några förmåner, räcker så fint med att du då ska betraktas med skepsis och misstänkas lättare för fel än andra.

Första steget att komma bort från klass eller vad man nu vill kalla det är att verkligen anstränga sig själv med att behandla alla människor lika och inte se till deras ekonomi eller titel.

CITAT (Ugglemormor @ 04-05-2013, 17:05) *
          Jag har mina FB-vänner och alla känner vi varandra väl.....

Jag har ingen aning om --- ploggandet -----

När ni ger svar i forumet så går väl de flesta men sina erfarenher som bakgrund, det de varit med om eller fått info om.
          Trots det ska jag då börja agera "robot", inga egna erfarenher, eller? Gör ni det själva? går ni aldrig över till OT? eller på annat sätt går det fel?

Den som är utan skuld ---- kasta den första stenen -------rätt så kloka ord egentligen......

Javisst är det kloka ord "kasta den första stenen", lika klokt som "sopa rent framför egen dörr först innan man öppnar munnen"

I övrigt låter jag det mesta vara osagt och blandar mig inte in i vad "den" och "den" säger eller gör. Var och en får rannsaka sig själv (du jag och alla andra)

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-05-2013, 16:55
          Länk hit: #213

Medlem

Om dom som satt sig själva på piedestal klev ner därifrån så skulle det nog inte bli så många kvar där uppe.

--------------------

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 04-05-2013, 17:03
          Länk hit: #214

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

CITAT (*Stintan* @ 04-05-2013, 17:55) *
          Om dom som satt sig själva på piedestal klev ner därifrån så skulle det nog inte bli så många kvar där uppe.

He he he, det har du rätt i. Men jag ser inte dessa personer som något problem, bara komiska att de tror sig vara förmer än andra. Problemet är när vi upphöjer vissa till att sitta där uppe av den ena eller andra anledningen. För då är det ju "massan" som upprätthåller klassystemet.

Citera
          Natur liv
          Inlägg 04-05-2013, 17:26
          Länk hit: #215

Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem nr: 43 937

Intressant det här med klasstänkt, även om det känns lite förlegat. Nu har jag flugit med fyra olika flygplan i olika flygbolag, något jag inte är van vid. Först in på planet skulle de som betalade extra gå (s k business-class), de fick också först service under flygningen. De behövde inte heller klara av självincheckningen, något ett stackars pensionärspar tvingades till. Tack och lov fick de personlig service till slut, när de fastnade i spärrarna.

Jag skulle inte vilja checka in som business-klass, jag är glad att jag slapp gå in i planet först. Tänk vad länge man måste vänta på att övriga stuvar in sitt handbagage och sätter sig tillrätta. Inte räcker ett tygstycke heller för att man ska känna sig fri och bättre än andra. Dessutom är ju knappast säkerheten bättre i business-klass, särkilt på den turen där våra platser var precis vid nödutgången.

När flygplanet hackade som värst tänkte jag att naturkrafterna i alla fall inte gör klasskillnader. Jag tänkte allvarligt att jag aldrig ska flyga mer om jag överlever det. Inte ens på högsta höjd fick vi gå på toaletten eftersom det var för mycket luftgropar. Kabinpersonalen fick gång på gång fixera dryckesvagnarna och spänna fast sig själva. Jag har tur som slipper arbeta under sådana förhållanden. För mig är det bara ett s k semesternöje.

Nästa gång åker jag kanske bil ... eller så kollar jag att det är ett större flygplan. Jag hoppades att flyga säkert för att jag valde bort de svartlistade bolagen, men jag tvivlar på att det räcker.

--------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-05-2013, 17:27
          Länk hit: #216

Medlem

CITAT (Jubbe063 @ 04-05-2013, 18:03) *
          He he he, det har du rätt i. Men jag ser inte dessa personer som något problem, bara komiska att de tror sig vara förmer än andra. Problemet är när vi upphöjer vissa till att sitta där uppe av den ena eller andra anledningen. För då är det ju "massan" som upprätthåller klassystemet.

Nja visst kan det bli problem eftersom de förväntar sig VIP-behandling. Finns det verkligen så många som fortfarande placeras på piedestal av massan?

--------------------

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 04-05-2013, 17:36
          Länk hit: #217

Gäster

Japp, sådana har man träffat mer än nog som tro sig stå på någon pedestal och se ner på andra.... dom försvinner snabbt ur mitt liv!........ ranting.gif

Visserligen hade man tvungen att gå efter deras reglerna då på -80 -90- talet, men nu är de flesta döda i den generatisations adelsfolk och andra div. som trodde sig vara bättre folk, men skit bakom ryggen ...
          Dock var affärsresorna med flyg i första klass, det enda jag saknar är att få mer plats att flytta på sig i sin stol...

Vi är alla lika värda, men har haft var och en sitt eget liv och hur den har set ut, det är en annan sak....

Redigerat av Ugglemormor: 04-05-2013, 17:37

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-05-2013, 17:42
          Länk hit: #218

Medlem

Knepigt när det blir konkurrens om piedestalerna giggle.gif

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 04-05-2013, 17:47
          Länk hit: #219

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (*Stintan* @ 04-05-2013, 18:27) *
          Nja visst kan det bli problem eftersom de förväntar sig VIP-behandling. Finns det verkligen så många som fortfarande placeras på piedestal av massan?

Tror det förekommer ganska ofta, men är det på grund av "bättre klass" eller beror det på personens pondus?
          Tror att en person med stark utstrålning, hamnar högre på rankinglistan än En "lite mer nedtonad" person gör.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          gnon49
          Inlägg 04-05-2013, 22:00
          Länk hit: #220

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Visst skulle världen vara tråkigare utan idoler, filmstjärnor, idrottsmän/kvinnor mm. Vi vill nog "dyrka" lite grann och önskar det var vi själva som stod på prispallen eller på Oscarsgalan eller något annat pampigt evenemang. En karriär på den sociala stegen är ju egentligen ingen klassresa utan en ren ekonomisk resa. Uppkomlingar har väl aldrig helt accepterats av den s.k överklassen. Själv har jag bekanta som inte är barskrapade precis men som har den goda smaken att aldrig prata pengar. Ytliga personer med dollartecken i ögonen är riktiga energitjuvar enligt mig.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera

23 sidor V  « < 9 10 11 12 13 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 09:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon