Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Direktså ute nu?
          Leopardcookie
          Inlägg 09-04-2013, 08:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 269
          Medlem nr: 73 861

.. när det fortfarande blir nån minus på nätterna? Är det någon idé eller ska jag vänta?
          Jag kunde inte hålla mig från att direktså lövkoja och dockkrage igår och senare kom jag att tänka på det här med frosten.. crazy.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 2)
          Eva 33c
          Inlägg 09-04-2013, 08:19
          Länk hit: #2

Gäster

Jag förstår att du bor sydligare till än jag, här finns ingen risk att man skulle frestas att så något utomhus än, snö och is...
          Men frosten i sig är för det mesta inget problem, fröerna kommer inte att gro innan det är tillräckligt varmt i jorden ändå. Vissa fröer (som tex bönor) ruttnar om man sår dem ute för tidigt, andra kan ligga och vänta hela vintern under snön. Men man vinner inte särskilt mycket tid på att så sommarblommor innan jorden har rätt temperatur eftersom de som sagt väntar in värmen i alla fall. Vill man vinna tid måste man förkultivera inne. Exakt hur de fröer du sått beter sig vet jag inte. Har aldrig sått de utomhus direkt. Men jag bor så till att jag förkultiverar det mesta i alla fall några veckor för att få lite tidigare blomning. Sommaren är lite kort här. Du kan väl berätta här sen hur det gick smile.gif

Citera
          Leopardcookie
          Inlägg 09-04-2013, 09:08
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 269
          Medlem nr: 73 861

Ja, jag bor i småland zon 3-4 smile.gif
          Jag vattnade ju sådden och då tänkte jag "men om de nu sväller av vattnet så kommer de ju frysa till is över natten!" och tänkte att det var kört.
          Vi får se vad som händer smile.gif Lovar att meddela!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-07-2025, 22:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon