Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ful, gropig, hård och ogräsig gräsmatta.
          Spetters
          Inlägg 24-05-2013, 10:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 78 241

Hejsan!

Jag har flyttat till ett hyresradhus i Norrbotten för ungefär ett halvår sen och först nu börjar jag se hur gräsmattan ser ut. Jag är faktiskt inte speciellt trädgårdsintresserad men den ser verkligen förskräcklig ut. På framsidan är gården endast kanske 30kvm men det är mer maskrosblad än gräsmatta och gräsmattan är stenhård (torr antar jag) och rätt knölig.

Jag har inte så höga ambitioner men jag skulle gärna vilja få det att se ut som en gräsmatta istället för en komposthög. Jag har försökt läsa mig till hur jag ska göra men de flesta svaren verkar vara för folk som bor i hus och har jättegräsmattor och vill få dem att se ut som en golfgreen. Jag bor som sagt i en hyresrätt och har inte alls lust att lägga några stora kronor på att fixa till gräsmattan.

Finns det några budgetalternativ till att få en okej gräsmatta? Jag tänkte börja med att få bort alla maskrosor. Jag vill minnas att min morfar har någon slags maskrosupptagare jag tänkte kolla om han har kvar. Men när jag väl lyckats få bort alla maskrosor så kommer gräsmattan att vara rätt trasig. Kan jag kasta på gräsfrön på det eller måste jag ge någon form av näring?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 03:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon