Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Rödgrön majoritet i SCBs senaste Opinionsmätning
          mamamaggan
          Inlägg 04-06-2013, 19:34
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (pejori @ 04-06-2013, 19:36) *
          Jaha, du menar allt dom lovar att göra och så lägger dom till "när ekonomin tillåter det" med andra ord, aldrig.

Det är väl bara att höja skatten ytterligare för alla sjuka , arbetslösa , pensionärer m fl så finns det utrymme att sänka saktten för övriga.

Såg en show med Özz Nyuen på TV häromkvällen . Han sa att politikerna är ute efter makt oavsett parti och man kan faktiskt hålla med honom till viss del fast de utnyttjar makten lite olika.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Huggorm
          Inlägg 04-06-2013, 19:41
          Länk hit: #22

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (mamamaggan @ 04-06-2013, 20:34) *
          Det är väl bara att höja skatten ytterligare för alla sjuka , arbetslösa , pensionärer m fl så finns det utrymme att sänka saktten för övriga.

Har skatten verkligen höjts för dessa grupper? Att de inte kan ta del av jobbskatteavdragen för att de inte arbetar räknas inte.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 04-06-2013, 19:56
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Vi har väl för fadringen arbetat häcken av oss, under ett helt liv, och sedan belönas med en skatt som är högre än alla andras. Kom till förnuft, Huggorm, och håll inte på och klyv ord. Det är det jäkla Centerpartiets fel - hoppas att dom brakar ur riksdagen. Dom förtjänar inte annat!!!
          Betalar vi pensionärer mer skatt eller mindre än andra? Det är på "slutlig skatt astt betala" det står, hur mycket du än slingrar dig. Orm!!!

Citera
          Huggorm
          Inlägg 04-06-2013, 20:03
          Länk hit: #24

Moderator

Skriver man "höja skatten ytterligare" så antar jag att man menar att den höjts redan. Och så vitt jag vet höjer inte alliansen skatter, är skatten för hög så sattes nivån förmodligen av sossarna på den tiden de hade makten.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 04-06-2013, 20:20
          Länk hit: #25

Medlem

Du vet precis vad som menas - och det du håller på med är hårklyveri. Har en pensionerad elektriker högre skatt än en som jobbar, förutsatt samma inkomstförhållande? Och som sagt slingra dig nu inte, förr oss pensionärer är det en rättvisefråga av största vikt.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 04-06-2013, 20:28
          Länk hit: #26

Moderator

CITAT (Bengalow @ 04-06-2013, 21:20) *
          Du vet precis vad som menas - och det du håller på med är hårklyveri. Har en pensionerad elektriker högre skatt än en som jobbar, förutsatt samma inkomstförhållande? Och som sagt slingra dig nu inte, förr oss pensionärer är det en rättvisefråga av största vikt.

Naturligtvis har pensionären högre skatt eftersom denne inte får något jobbskatteavdrag. Den förmånen hade personen under sina dagar i arbetslivet.

Citera
          gnon49
          Inlägg 04-06-2013, 20:36
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Huggorm @ 04-06-2013, 20:41) *
          Har skatten verkligen höjts för dessa grupper? Att de inte kan ta del av jobbskatteavdragen för att de inte arbetar räknas inte.

Nej, skatten har faktiskt sänkts något, åtminstone för mig. Ytterligare sänkning blir det framöver enl. regeringen. Jag får lita till Sahlins ord om att det är häftigt att betala skatt. -cry-.gif

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-06-2013, 20:52
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Huggorm @ 04-06-2013, 21:28) *
          Naturligtvis har pensionären högre skatt eftersom denne inte får något jobbskatteavdrag. Den förmånen hade personen under sina dagar i arbetslivet.

Jobbskatteavdrag var inte uppfunnet då jag jobbade. Idioti att ge förtäckta bidrag till dom som inte behöver det!

Redigerat av *Stintan*: 04-06-2013, 20:53

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Cacki
          Inlägg 04-06-2013, 21:00
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Hmm...här går man intet ont anandes in och hade tänkt läsa om de rödgrönas opinionsuppgång åsså ser man att tråden har spårat ur och plötsligt börjat handla om det eviga tugget om jobbskattebidraget istället. Tänk så bra det vore om folk ändå kunde lära sej att skriva i rätt tråd. I det här fallet finns det ju dessutom redan en alldeles utmärkt allmänpolitisk tråd som borde gå att skaka liv i....

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-06-2013, 21:08
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Cacki @ 04-06-2013, 22:00) *
          Hmm...här går man intet ont anandes in och hade tänkt läsa om de rödgrönas opinionsuppgång åsså ser man att tråden har spårat ur och plötsligt börjat handla om det eviga tugget om jobbskattebidraget istället. Tänk så bra det vore om folk ändå kunde lära sej att skriva i rätt tråd. I det här fallet finns det ju dessutom redan en alldeles utmärkt allmänpolitisk tråd som borde gå att skaka liv i....

Men det kanske är orättvisorna alliansen skapat, och dit hör jobbskatteavdraget, som gör att dom backar och de rödgröna är på uppgång. Det är väl ingen urspårning unsure.gif . Annars hade det ju räckt med trådens rubrik utan några kommentarer alls.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 04-06-2013, 21:13
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Det var jag som skrev att man kan höja skatten ytterligare och det var fel ordval för vad som hänt men det skulle inte förvåna mig det minsta om Alliansen verkligen gjorde så.

Men varför ska en som är sjukskriven , arbetslös,eller pensionär av något slag betala mer skatt än andra ? Man har ju redan drabbats av inkomstsänkning .

Om man har en inkomst på 20.000 kr i månaden så betalar man enligt skattetabell 32 16.044 kr per år mer än den som jobbar . Är det rättvist mot den som drabbats av sjukdom eller arbetslöshet ?

Kan du inte förstå att det kan kännas som att man får höjd skatt i jämföreslse med andra ?

Dessutom såg jag på TV häromdagen att det har blivit lägre löeförhöjningar för de som jobbar med hänvisning till att de fått det bättre p g a jobbskatteavdraget.

Förmånen att få ha jobbskatteavdrag kunde inte många ålderspensionärer få när de jobbade , de som gått i pension senaste åren är väl ändå en bråkdel av alla ålderspensionärer ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Cacki
          Inlägg 04-06-2013, 21:18
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 04-06-2013, 22:08) *
          Men det kanske är orättvisorna alliansen skapat, och dit hör jobbskatteavdraget, som gör att dom backar och de rödgröna är på uppgång. Det är väl ingen urspårning unsure.gif . Annars hade det ju räckt med trådens rubrik utan några kommentarer alls.

Aha, du tänker så......ja men då så! yes.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          pejori
          Inlägg 04-06-2013, 21:20
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (mamamaggan @ 04-06-2013, 20:34) *

Såg en show med Özz Nyuen på TV häromkvällen . Han sa att politikerna är ute efter makt oavsett parti och man kan faktiskt hålla med honom till viss del fast de utnyttjar makten lite olika.

Såg samma och håller med..Makten är för att dominera.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          pejori
          Inlägg 04-06-2013, 21:26
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Huggorm @ 04-06-2013, 20:41) *

Eftersom övriga inkomster sänkts så har i praktiken skatten höjts för dessa grupper ja.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Bengalow
          Inlägg 04-06-2013, 21:36
          Länk hit: #35

Medlem

Då fanns inte det "bidraget". Ja, nu har du slingrat dig tillräckligt Huggorm. Fr.o.m. nu så är du en ål. Att du inte ens kan erkänna den enklaste sanning är faktiskt ynkedom. Det är väl på de premisser som "alliansen" åker all världens väg och förlorar i trovärdighet. Löften om "Guld och gröna skogar" till alla och envar (men mest till mig själv!). När Maud Olofsson gick med moderaterna, och sjöng deras lovsång, så sade jag till min fru, att "-hon vet inte vad hon gett sig in på." Men maktgalenskapen kom för närma, med sina söta dofter, och hennes beslut håller på att förinta ett gammalt stadigt parti, med fötterna på jorden. Nu har dom lättat ankar, men det lär bli svårt att segla utan roder...4 av 100 tillfrågade tänker rösta på Anni Lööf-partiet. 2 av dom 4 lär vara sympatiröstare...

Citera
          Motti
          Inlägg 04-06-2013, 21:55
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Min man som för övrigt är företagare tror att det blir regeringskiffte nästa VAL ! på grund av alla utförsäkrade allvarligt sjuka och jag måste nog böja mig Moderat som jag är ,det är år hellskotta att svårt sjuka människor ska tvingas att jobba eller bli utförsäkrade när de är svårt sjuka .Har en bekant i Rikstagen som är Moderat och jag skrev till honom och sa !att ändra ni inte er politik när det gäller utförsäkringar så ryker ni nästa val .Jag som Moderat kan inte ställa upp på den politiken så jag får väl lägga mig nästa val och strunta i att rösta eller så får jag rösta på ett annat parti vilket blir svårt då jag röstat Moderat i över 45 år .Men rätt ska vara rätt !

Citera
          Cacki
          Inlägg 04-06-2013, 22:03
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (Motti @ 04-06-2013, 22:55) *
          Min man som för övrigt är företagare tror att det blir regeringskiffte nästa VAL ! på grund av alla utförsäkrade allvarligt sjuka och jag måste nog böja mig Moderat som jag är ,det är år hellskotta att svårt sjuka människor ska tvingas att jobba eller bli utförsäkrade när de är svårt sjuka .Har en bekant i Rikstagen som är Moderat och jag skrev till honom och sa !att ändra ni inte er politik när det gäller utförsäkringar så ryker ni nästa val .Jag som Moderat kan inte ställa upp på den politiken så jag får väl lägga mig nästa val och strunta i att rösta eller så får jag rösta på ett annat parti vilket blir svårt då jag röstat Moderat i över 45 år .Men rätt ska vara rätt !

bravo.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Anma
          Inlägg 04-06-2013, 22:14
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Motti @ 04-06-2013, 22:55) *

Jag tror att vinsterna i den numera privata "välfärden" också bidrar till att alliansen förlorar väljare.
          Hörde att de tappat 5,5% i Stockholm, oväntat, men inte desto mer välkommet.

Citera
          Motti
          Inlägg 04-06-2013, 22:32
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Har en Svägerska som just blivit utförsäkrad som jobbat som frisör i många år och har ganska allvarlig Diabetes !hennes läkare skrev till sjukassan efter att hon opererat en svårt inflamerad axel och sa att det fanns inte en chans att hon kunde jobba som frisör på ett år ,sjukassan körde över överläkarens beslut och utförsäkrade henne vilket bidrog till att hon blev tvingad att sälja sin Frisörsalong ,Nu har hon varken jobb eller försäkringskassa !som tur är så har ju min svåger och min man firma ihop så de klarar sig bra ändå .Men så ska det ta mig fan inte få gå till oavset ! Har man jobbat ett helt liv utan att ligga någon till last så ska rätt vara rätt angry.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 05-06-2013, 05:09
          Länk hit: #40

Moderator

CITAT (*Stintan* @ 04-06-2013, 21:52) *
          Jobbskatteavdrag var inte uppfunnet då jag jobbade. Idioti att ge förtäckta bidrag till dom som inte behöver det!

Moderaterna har funnits att rösta på i många herrans år, hade folk röstat på dem tidigare så hade jobbskatteavdragen kommit tidigare.

Citera

6 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 23:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon