CITAT (Anki på Öland @ 05-06-2013, 21:41)

Men... nu måste jag protestera! Vi lever väl alla i verkligheten fast den ser väldigt olika ut för oss alla, din verklighet är kanske inte alls min!
nej,jag har förstått att de flesta som beskriver "verkligheten" inte har så mycket fakta utan mest tidningsankor o hörsägen.
jag träffar de människor som står på botten och är med o beslutar om deras närmaste framtid.
visst ser jag att försörjningsstöd o andra insatser ökar .
grunden till det är arbetsmarknadsläget i de flesta fall.men det löser man näppeligen med höjda skatter som de flesta på vänstersidan vurmar för.
för att lösa det behövs det mer än lokala insatser då det är ett globalt problem och i vår sfär ett EU-problem.
hittils har ingen i någon tråd på odla kommit med någon vision om detta och konstigt vore det då det grundläggande problemet är att västvärlden i stort flyttat sin industri till andra länder ,tyvärr har det inte växt fram några ersättningar i nya branscher.
Men visst jobbas det på problemlösningar,största problemet är den ekonomiska utvecklingen i EU som i stort stoppat alla satsningar framåt.
Bengalow: din grundläggande syn på människor är förfärande och din vokabulär vulgär.
är du sådan i verkligheten? du älskar också att nedvärdera dina meningsmotståndare men de som läst dina inlägg förstår att det bara är av frustration över dina egna begränsningar. du får gärna fortsätta i samma stil då komiker alltid är välkommna.
du älskar också att dra fram exempel från 30-talet. det var en annan tid,den är sen länge förgången.
vårt land och framförallt vårt näringsliv ser helt annorlunda ut 2013.gå bakåt är inte möjligt.det gäller att gå framåt men då krävs en näringspolitik som får företagande att växa o ge jobb.inte gammal skattehöjarpolitik som ger motsatt effekt.
och jag har många år kvar till pension,bengalow.jag betalar väl en del av din? ulf
CITAT (pejori @ 05-06-2013, 21:41)

Jotack, min läsförståelse är god, allt enligt min Svenskalärare.
Men jag har tyvärr mina tvivel om din, eftersom det finns det fler än "tre parti" på marknaden numera.
oppositionen består väl av tre? v,s,mp och så förstås de onämnbara men de vill ingen samarbeta med till lycka för dem då de värvar röster istället. ulf