Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  « < 2 3 4 5 6 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Rödgrön majoritet i SCBs senaste Opinionsmätning
          *Stintan*
          Inlägg 05-06-2013, 19:55
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Huggorm @ 05-06-2013, 20:32) *
          Inte behöver du lusläsa fakta, det räcker att läsa att M är det nya arbetarpartiet så vet du tillräckligt.

Behöver man läsa ens det när dom klart visat att dom bara suttit där i regeringskansliet och spelat sänka skepp sen 2006.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 05-06-2013, 20:00
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (*Stintan* @ 05-06-2013, 20:55) *
          Behöver man läsa ens det när dom klart visat att dom bara suttit där i regeringskansliet och spelat sänka skepp sen 2006.

giggle.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          gnon49
          Inlägg 05-06-2013, 20:15
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Cacki @ 05-06-2013, 20:23) *
          tummenupp.gif yes.gif
          Ett ideologiskt kaos skulle göra det omöjligt för oss vanliga medborgare att kunna ta ställningalls utan att behöva engagera oss till max och lusläsa alla fakta som finns i varenda sakfråga. Vad ska vi då alls med förtroendevalda politiker till?? Då kan vi lika väl bege oss ut på gatorna och slåss för våra intressen man mot man.

Visioner javisst, men ideologier har tyvärr gjort mer skada än nytta för det mesta. Vårt välstånd har ju byggts upp av hårt människor i första hand. Ideologiska partier brukar ju verka i ytterkanten av den politiska skalan, typ V och SD. Övriga är det bara marginella skillnader på när verkligheten skall regeras och redovisas för väljarna. Tyvärr är den ideologiska fällan svår att undvika när politikerna går på högvarv, åtminstone om det är en politiker med talets gåva.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Cacki
          Inlägg 05-06-2013, 20:23
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (gnon49 @ 05-06-2013, 21:15) *
          Visioner javisst, men ideologier har tyvärr gjort mer skada än nytta för det mesta. Vårt välstånd har ju byggts upp av hårt människor i första hand. Ideologiska partier brukar ju verka i ytterkanten av den politiska skalan, typ V och SD. Övriga är det bara marginella skillnader på när verkligheten skall regeras och redovisas för väljarna. Tyvärr är den ideologiska fällan svår att undvika när politikerna går på högvarv, åtminstone om det är en politiker med talets gåva.

Skulle du tycka att det rent av vore bättre med rena personval istället då?

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          malarmaster
          Inlägg 05-06-2013, 20:31
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (pejori @ 05-06-2013, 19:53) *
          Har ni moderater, "fortfarande efter 7 år inte förstått lär ni inte förstå det fram till nästa val heller".
          Därför kommer ett regeringsskifte som en fullständig överraskning för er.
          Framför allt , bör dom vara förankrade i verkligheten.

var inte för självsäker på ett regeringsskifte,ni bör presentera en trovärdig politik och framförallt presentera ett regeringsalternativ.avseende verkligheten är jag nog mer insatt i den än vad många här annars är.
          3 partier som inte har särskilt många gemensamma lösningar har knappast någon trovärdighet,
          sossarna har mer gemensamt med moderaterna än vänstern.
          jag är förresten inte moderat,det trodde jag de flesta visste som läst politikertrådar.
          men alla tycks ju inte ha full läsförståelse,hur är det med din? ulf

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-06-2013, 20:37
          Länk hit: #66

Medlem

CITAT (gnon49 @ 05-06-2013, 21:15) *

Tvärtom tror jag att vi framöver kommer att få se mer och klarare skillnad igen mellan blocken, om man nu får kalla det block.

--------------------

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 05-06-2013, 20:41
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (malarmaster @ 05-06-2013, 21:31) *
          ...........avseende verkligheten är jag nog mer insatt i den än vad många här annars är...........

Men... nu måste jag protestera! Vi lever väl alla i verkligheten fast den ser väldigt olika ut för oss alla, din verklighet är kanske inte alls min!

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          pejori
          Inlägg 05-06-2013, 20:41
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (malarmaster @ 05-06-2013, 21:31) *
          var inte för självsäker på ett regeringsskifte,ni bör presentera en trovärdig politik och framförallt presentera ett regeringsalternativ.avseende verkligheten är jag nog mer insatt i den än vad många här annars är.
          3 partier som inte har särskilt många gemensamma lösningar har knappast någon trovärdighet,
          sossarna har mer gemensamt med moderaterna än vänstern.
          jag är förresten inte moderat,det trodde jag de flesta visste som läst politikertrådar.
          men alla tycks ju inte ha full läsförståelse,hur är det med din? ulf

Jotack, min läsförståelse är god, allt enligt min Svenskalärare.
          Men jag har tyvärr mina tvivel om din, eftersom det finns det fler än "tre parti" på marknaden numera.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          gnon49
          Inlägg 05-06-2013, 20:52
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Cacki @ 05-06-2013, 21:23) *
          Skulle du tycka att det rent av vore bättre med rena personval istället då?

Vet faktiskt inte. Är alldeles för dåligt insatt i hur det fungerar. 1-0 till dig.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 05-06-2013, 21:06
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Jodå, ulf ÄR insatt - han är suppleant i soc.nämnden hemma...så han vet bättre än oss andra dönickar, som bara röstar för att ALLA ska få det bättre. Han propagerar för ROT/RUT-bidrag för att det gynnar oss - inte en tanke på att han får en massa jobb. Lobbyist? Nänä, han tänker på grannen som får så fint tapetserat och målat hos sig...
          Och så får han skattebidrag på sin inkomst, fast han borde pensionera sig. Men det lönar sig inte - då stiger skatten markant...

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 05-06-2013, 21:42
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (malarmaster @ 05-06-2013, 18:39) *
          jag tänker inte älta detta igen om jobbskatteavdrag,skatter, rot/rut.
          det finns mängder av trådar att läsa om det i.
          har ni fortfarande efter 7 år inte förstått lär ni inte förstå det fram till nästa val heller.
          men vänta till valrörelsen o se vad folk säger om de skattehöjningar som v,s o mp lovat.
          dock inte gemensamt för de är oense om det mesta. ulf

Så du har inget att svara på att skatten INTE sänkts för de grupperna jag skrev om ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Motti
          Inlägg 05-06-2013, 21:50
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Igentligen tror jag ingen vet nåt om vad som behöver göras ! Bara löften mycket snack och lite verkstad allt går ut på att smörja väljarna för att få röster ! "Vem i hela världen kan man lita på ".Finns det igentligen en enda politiker som är äkta ? knappast.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-06-2013, 21:56
          Länk hit: #73

Medlem

CITAT (Motti @ 05-06-2013, 22:50) *
          Igentligen tror jag ingen vet nåt om vad som behöver göras ! Bara löften mycket snack och lite verkstad allt går ut på att smörja väljarna för att få röster ! "Vem i hela världen kan man lita på ".Finns det igentligen en enda politiker som är äkta ? knappast.

Det var väldigt vad negativ du va då.

--------------------

Citera
          Cacki
          Inlägg 05-06-2013, 21:58
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Motti @ 05-06-2013, 22:50) *

Nej dom är bara människor som föddes med rumpan bar precis som alla andra. Där maktutövning och girighet får fritt spelrum finns det ingen plats över för varken heder eller moral. Huggsexa på elitnivå skulle man väl kunna kalla det.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Bengalow
          Inlägg 05-06-2013, 22:41
          Länk hit: #75

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

CITAT (malarmaster @ 05-06-2013, 18:39) *
          har ni fortfarande efter 7 år inte förstått lär ni inte förstå det fram till nästa val heller.
          men vänta till valrörelsen o se vad folk säger om de skattehöjningar som v,s o mp lovat.
          X. ulf

Jo vi har förstått, ulf, att den regering som sitter vid makten fullkomligt skiter i oss vanliga människor.
          Nu gäller det att hugga för sig medan tid är. Att man fick en extra mandatperiod var oväntat, och det
          enda man hade i bakfickan var "jobbskatteavdrag".

Vilka skattehöjningar har oppositionen lovat? Du lever kvar i en tid, som dina egna partibröder har
          övergett för decennier tillbaka. Du låter som en reminiscens från 1928 - det så kallade kosackvalet,
          då ryssen skulle komma och ta våra barn. Rabiat så det förskräcker...men det kom väl med
          modersmjölken kantänka...

Citera
          Motti
          Inlägg 05-06-2013, 23:03
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Men all sin da !nu får ni väl tagga ner !vi lever väl inte på 30-talet längre ! verkar som en del av er står kvar i tiden och inte utvecklas ett dugg politiskt ! Majoriteten av Svenska folket har röstat Borgeligt menar ni att dom rökat på och inte visste vad de röstade på `? Den Borgeliga regeringen har inte fixat det här med sjukförsäkringen och det 'är en kattastrof ! Och tyvär kan det bli deras undergång i nästa val .Man kan inte som sosse inte hålla på att älta Ådalen och annan gammal historia .Vi lever här och nu ,det är det vi åstakommer nu och här som är viktigt inte det som var för 60 70 år sedan .

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-06-2013, 23:58
          Länk hit: #77

Medlem

Hur läser du egentligen Motti? Det är väl ingen som har ältat Ådalen eller sånt som hände för 60-70 år sen.

--------------------

Citera
          Piccante
          Inlägg 06-06-2013, 01:06
          Länk hit: #78

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Motti @ 06-06-2013, 00:03) *
          Men all sin da !nu får ni väl tagga ner !vi lever väl inte på 30-talet längre ! verkar som en del av er står kvar i tiden och inte utvecklas ett dugg politiskt ! Majoriteten av Svenska folket har röstat Borgeligt menar ni att dom rökat på och inte visste vad de röstade på `? Den Borgeliga regeringen har inte fixat det här med sjukförsäkringen och det 'är en kattastrof ! Och tyvär kan det bli deras undergång i nästa val .Man kan inte som sosse inte hålla på att älta Ådalen och annan gammal historia .Vi lever här och nu ,det är det vi åstakommer nu och här som är viktigt inte det som var för 60 70 år sedan .

Åtminstone i senaste valet röstade inte en majoritet borgerligt som du vet... Sen utförsäkringarna är ju en del av arbetslinjen som regeringen håller fast vid i en övertro på att människor som inte får bidrag plötsligt får nya jobb som inte fanns innan.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          malarmaster
          Inlägg 06-06-2013, 07:06
          Länk hit: #79

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 05-06-2013, 21:41) *
          Men... nu måste jag protestera! Vi lever väl alla i verkligheten fast den ser väldigt olika ut för oss alla, din verklighet är kanske inte alls min!

nej,jag har förstått att de flesta som beskriver "verkligheten" inte har så mycket fakta utan mest tidningsankor o hörsägen.
          jag träffar de människor som står på botten och är med o beslutar om deras närmaste framtid.
          visst ser jag att försörjningsstöd o andra insatser ökar .
          grunden till det är arbetsmarknadsläget i de flesta fall.men det löser man näppeligen med höjda skatter som de flesta på vänstersidan vurmar för.
          för att lösa det behövs det mer än lokala insatser då det är ett globalt problem och i vår sfär ett EU-problem.
          hittils har ingen i någon tråd på odla kommit med någon vision om detta och konstigt vore det då det grundläggande problemet är att västvärlden i stort flyttat sin industri till andra länder ,tyvärr har det inte växt fram några ersättningar i nya branscher.
          Men visst jobbas det på problemlösningar,största problemet är den ekonomiska utvecklingen i EU som i stort stoppat alla satsningar framåt.

Bengalow: din grundläggande syn på människor är förfärande och din vokabulär vulgär.
          är du sådan i verkligheten? du älskar också att nedvärdera dina meningsmotståndare men de som läst dina inlägg förstår att det bara är av frustration över dina egna begränsningar. du får gärna fortsätta i samma stil då komiker alltid är välkommna.
          du älskar också att dra fram exempel från 30-talet. det var en annan tid,den är sen länge förgången.
          vårt land och framförallt vårt näringsliv ser helt annorlunda ut 2013.gå bakåt är inte möjligt.det gäller att gå framåt men då krävs en näringspolitik som får företagande att växa o ge jobb.inte gammal skattehöjarpolitik som ger motsatt effekt.
          och jag har många år kvar till pension,bengalow.jag betalar väl en del av din? ulf

CITAT (pejori @ 05-06-2013, 21:41) *
          Jotack, min läsförståelse är god, allt enligt min Svenskalärare.
          Men jag har tyvärr mina tvivel om din, eftersom det finns det fler än "tre parti" på marknaden numera.

oppositionen består väl av tre? v,s,mp och så förstås de onämnbara men de vill ingen samarbeta med till lycka för dem då de värvar röster istället. ulf

Citera
          malarmaster
          Inlägg 06-06-2013, 07:25
          Länk hit: #80

Medlem

CITAT (Piccante @ 06-06-2013, 02:06) *
          Åtminstone i senaste valet röstade inte en majoritet borgerligt som du vet... Sen utförsäkringarna är ju en del av arbetslinjen som regeringen håller fast vid i en övertro på att människor som inte får bidrag plötsligt får nya jobb som inte fanns innan.

skall du bygga försäkringssystem som går ut på att om du inte får ett jobb får du vara kvar i systemet för evigt kan vi diskutera
          1. finansiering av ett sådant system då det i slutänden skulle kunna få väldigt många "kunder".
          2.medborgarlön. finansiering och nivåer,vad händer med de individer som i resten av sitt liv hamnar på en låg inkomst och tröstlöst ser meningslösheten i ett fattigt liv? kan också gälla nr 1.
          3. ha en politik som går ut på att du i första hand skall försörja dig själv.kräver en aktiv företagarpolitik som ger människor o företag möjlighet att växa,saknas idag.
          socialförsäkringssystemen skall finnas o vara till för de individer som har behov av det men skall försäkringssystemen ha en bortre gräns? tillbaks till 1 eller 2.

personligen hade jag sett en revidering av framförallt försäkringskassan o deras läkarbedömningar.
          någon typ av domstol bestående av läkarexpertis som gör bedömmningarna istället för det ibland godtycke som det beskrivs.
          är man arbetsoförmögen pga sjukdom skall man givetvis ha rätt till stöd men försäkringskassan får aldrig bli ett komplement till a-kassa.
          obligatorisk a-kassa med vettiga nivåer för alla.men även där kan vi diskutera längd o villkor.

nu får vi se vad moderator säger då jag nu är OT så det stinker. Ulf

Citera

6 sidor V  « < 2 3 4 5 6 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 07:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon