Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rosvänner! Jag behöver verkligen hjälp!
          AnniiPannii
          Inlägg 04-06-2013, 19:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 332
          Medlem nr: 57 464

Jag har planterat om en roshäck av någon "vanlig sort" ceriserosa fyllda blommor med doft och ljusgröna (nyponrosaktiga) blad.

De har vattnats och skötts på alla tänkbara sätt och vissa av buskarna ser okej ut.
          Andra har fått gula blad! De kommer nya blad längst ner på stammen som är gröna och fina men de gamla bladen som satt på vid flytt har gulnat. Varför sker detta och kan jag göra något för att förhindra det?

Planterade även buskros Romanze som utfyllnad på vissa ställen och även där har bladen längst ner börjat gulna. De nya skotten är friskt röda! De andra rosorna jag planterat i år har inte fått denna "gula-blad-sjukan" och alla har skötts på samma sätt och fått samma vatten/jord osv..

Vad kan det bero på? Kan jag har vattnat dem FÖR mycket?

Hoppas verkligen på hjälp då det inte ser friskt ut! sad.gif

--------------------
          Följ min väg mot att bli trädgårdsmästare på www.tradgarderamera.blogg.se

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-09-2025, 23:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon