Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Larv äter upp mina äppelträd!
          pgarm
          Inlägg 07-06-2013, 12:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 78 337

Hej!
          Jag har två äppelträd som är angripna av någon slags larv. Larverna börjar äta på bladen direkt på våren då träden börjar bli gröna. De blad där larverna äter blir hoprullade med en liten larv inuti. Larverna äter även på blommorna som blir förstörda, vilket naturligtvis får som följd att det inte blir någon frukt. Nu, 2013, är det tredje säsongen som jag haft träden i min trädgård och sorterna är Aroma och Cox´s Orange. Larverna har käkat på träden alla tre säsonger som jag haft träden. Som synes på bilderna så är träden ganska hårt angripna och inte alls så frodiga som de på våren ser ut att kunna bli.

Satte limring på träden i höstas men missade att dessa skulle bytas under vintern. Har larverna klarat sig pga min miss eller är det inte rätt bekämpningsmetod?

Hur blir jag av med larverna så att min familj äntligen kan få äta egenodlade äpplen?
          MVH Peter

Bifogad fil  IMG_1005_tillodlanu.jpg ( 182.27k ) Antal nedladdningar: 106

Bifogad fil  IMG_1007_tillodlanu.jpg ( 330.87k ) Antal nedladdningar: 104

Bifogad fil  IMG_1008_tillodlanu.jpg ( 265.32k ) Antal nedladdningar: 105

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 07:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon