CITAT (Trampendal @ 01-08-2013, 00:03)

Aha! Jag trodde att alla f-ben var farliga för hundar. Funkar andra f-ben med då, om de är råa?
Alla råa ben funkar.*
När du tillagar ben förändras strukturen i benet och blir lättare att splittra. Det gäller även t ex märgben av nöt - de kan också splittras om de är tillagade.
Egentligen borde det heta att det är farligt med k-ben och bra med f-ben (k=kokt och f=färskt).

*Brasklapp: Under förutsättning att man har en hund som verkligen
tuggar ben och inte inhalerar/slukar dem. Då kan alla ben potentiellt vara farliga.
Redigerat av Kryddan03: 31-07-2013, 23:28